Op maandag 20 augustus 2001 22:38 schreef jordan2k het volgende:
Nu heb ik dat gedaaan onder mn root .
su en dan password,
Ben naar de directory gegaan. En heb daar het command :
Modprobe 8139too uitgevoerd maar dan gebeurd er heel weinig.
Hij voort het command gewoon uit zonder wat te laten zien.
Veder als ik opstart ziet hij wel mn NIC kaarten, Maar onder linux kan ik ze niet configueren, dan krijg de melding "dat linux geen internetverbinding kon vinden op eth0"
Ik heb chello met een dhcp verbinding in Amsterdam
Maar hij wil wel een ip zien maar hij wilt hem niet aanzeten en gebruiken als ik op enabel klik
Meschien kan je hier wat mee ?
Eh, nee, je verhaal is niet compleet duidelijk.
Als je met "modprobe modulenaam" een module laadt en je krijgt geen foutmeldingen dan kun je er van uitgaan dat de module zonder problemen is geladen. Dit kun je nog eens controleren met het commando lsmod. Je krijgt dan een overzicht van alle geladen modules.
Wil je dat linux bij het opstarten automatisch je realtek module laadt dan zul je dat in een opstartscript moeten aangeven. Dit is een beetje afhankelijk van je distributie maar meestal is het /etc/modules.conf
met ifconfig kan je je realtek vervolgens een ip adres enzo toekennen of dhcp gebruiken. Ik ga even van dhcp uit omdat door de meeste providers wordt gebruikt.
Dit is ook een beetje afhankelijk welke dchp client je gebruikt. Meest gebruikte zijn pump en dhcpcd. Zelf gebruik ik dhcpcd en dan is het aanroepen van dhcpcd ethx (x vervangen voor interface nummer) voldoende om een dynamisch ip adres te krijgen. Of weer in een opstartscript zetten dus.
Ik hoop dat je zo weer wat verder komt en anders kun je op je console ook even dmesg intikken en kijken of die realtek wel helemaal goed wordt gedetecteerd of dat je misschien een irq conflict hebt ofzo.
Succes!