Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

blokkering websites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Sinds gisteren kan ik met mijn laptop nog maar enkele websites bezoeken. Bij de meesten krijg ik de melding dat de website niet gevonden werd en dat ik mijn netwerkverbinding of firewall moet nakijken.

Wat heb ik voorlopig nagekeken/gedaan:
-Probleem is hetzelfde bij firefox, explorer en edge. Als ik de instellingen bekijk, vind ik ook niets abnormaal.
-Hosts opnieuw ingesteld.
-Netwerkverbinding nagekeken. Staat op privé.
-Firewall nagekeken (in zoverre ik er iets van kan). Vind er geen bijzondere instellingen.

Kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En als je een traceroute/ping doet naar die websites?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 08:21
Welke virusscanner gebruik je?

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:39

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb ooit eens een geval gehad met eenzelfde soort problemen en dat bleek uiteindelijk met IPv6 te maken te hebben. Dus dat kan het checken waard zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Detmer op 18-06-2018 14:00 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Detmer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:59:
Ik heb ooit eens een geval gehad met eenzelfde soort problemen en dat bleek uiteindelijk met IPv6 te maken te hebben.
Altijd een feest als een website in hun DNS beide protocollen (ipv6 en ipv4) naar verschillende servers leiden :X :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Check je DNS servers (ook op je router).
Check je proxy settings
Verwijder je virusscanner als test (die willen wel eens proxy hijacken en andere rare dingen doen).
Check nogmaals je proxy en DNS settings

hebben andere computers/apparaten in je netwerk hetzelfde probleem?
heb je hetzelfde probleem op andere netwerken met deze laptop?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Detmer schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:59:
Ik heb ooit eens een geval gehad met eenzelfde soort problemen en dat bleek uiteindelijk met IPv6 te maken te hebben. Dus dat kan het checken waard zijn.
Heb ik ook een keer aan de hand gehad. IPv4 werkte prima, maar IPv6 liep via een brakke tunnelbroker. Sommige websites deden het, anderen ook niet. (Zoals alle Google/Youtube/Gmail & Facebook websites, welke v6 enabled zijn.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho, het kan een probleem zijn met A vs AAAA records, maar TS heeft nog niet eens genoemd welke websites het betreft, nog los van wat ping, traceroute en nslookup zeggen. Laten we hem niet een IPv6 coexistence problem aanpraten voordat we duidelijkheid hebben wat het probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:37
Probeer eens via cmd:
nslookup websitediehetnietdoet.com
en daarna
nslookup websitediehetnietdoet.com 8.8.8.8

Met die laatste vraag je Google om het DNS-request te behandelen i.p.v. het via de DNS van je provider te laten lopen. Als je met dat laatste commando wel een IP-adres terugkrijgt voor de betreffende website dan ligt het dus aan de DNS-servers van je provider. DNS aanpassen in je router naar 8.8.8.8 (Google) / 1.1.1.1 (Cloudflare) lost het probleem dan vermoedelijk op.

[ Voor 128% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2018 10:18 ]

Pagina: 1