Mijn vraag
Het eerste uur na het opstarten van mijn laptop kan ik gewoon mijn bestanden openen en kan ik bestanden opslaan op mijn tweede harde schijf. Maar ongeveer na een uur kan ik ineens geen bestanden meer openen of opslaan op de schijf. Ik krijg dan de volgende melding:
"Het bestand ... kan niet worden geopend" gaat meestal gepaard met fout bij laden of corrupte bestandextensie. Maar zodra ik laptop opnieuw opstart is het weer mogelijk om te openen.
Als ik wat wil opslaan krijg ik:
D:\Documenten\....
Kan bestand niet vinden
Controleer de bestandsnaam en probeer opnieuw
Bestanden op mijn SSD mappen opslaan lukt wel.
Heeft iemand dit eens meegemaakt dit probleem of kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software: Windows 10, Office 2016, Sumatra PDF
Laptop: U•BOOK 14CL824, Intel Core i5-8250U, 8GB, 256GB SSD van BTO met zelf ingezette extra HDD: Fujitsu MHZ2160BH G1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan wel bestanden opslaan in de mappen die op mijn SSD staan of laden.
Gecontroleerd of mijn HDD falende is.
HDD in andere laptop stoppen en deze werkte gewoon
Van usb opstarte met Ubuntu en schijf met bestanden naderen en dit werkt ook
Het eerste uur na het opstarten van mijn laptop kan ik gewoon mijn bestanden openen en kan ik bestanden opslaan op mijn tweede harde schijf. Maar ongeveer na een uur kan ik ineens geen bestanden meer openen of opslaan op de schijf. Ik krijg dan de volgende melding:
"Het bestand ... kan niet worden geopend" gaat meestal gepaard met fout bij laden of corrupte bestandextensie. Maar zodra ik laptop opnieuw opstart is het weer mogelijk om te openen.
Als ik wat wil opslaan krijg ik:
D:\Documenten\....
Kan bestand niet vinden
Controleer de bestandsnaam en probeer opnieuw
Bestanden op mijn SSD mappen opslaan lukt wel.
Heeft iemand dit eens meegemaakt dit probleem of kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software: Windows 10, Office 2016, Sumatra PDF
Laptop: U•BOOK 14CL824, Intel Core i5-8250U, 8GB, 256GB SSD van BTO met zelf ingezette extra HDD: Fujitsu MHZ2160BH G1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan wel bestanden opslaan in de mappen die op mijn SSD staan of laden.
Gecontroleerd of mijn HDD falende is.
HDD in andere laptop stoppen en deze werkte gewoon
Van usb opstarte met Ubuntu en schijf met bestanden naderen en dit werkt ook