Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 18:57
Beste allemaal

In augustus kan ik mijn abo verlengen. Ik wou dan voor een sim only gaan ipv met een toestel.

Echter ben ik nog niet over uit welke toestel ik ga kopen. Heb nu een Galaxy S7 en die bevalt me wel goed, maar na bijna 2 en half jaar wil ik wel iets anders.

Momenteel heb ik een Xiaomi Note 4, maar deze heeft geluidsprobleem. Microfoon doet het niet tijdens bellen. Verder een top toestel, snel.

Ik zoek een?
Een Xieomi toestel.

Wat is je budget?
Zelf zit ik te denken aan zo een 300 euro max. Indien het mogelijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk wat games die nu ook super goed draaien op S7, Spotify, Youtube, Facebook, Twitter en surfen op internet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik Max 2 gevonden die mij goed aanstaat qua afmeting. Omdat ik zelf vrij grote handen heb :)
Maar dit toestel is volgens mij vrij oud, is het nog waard om nu nog te kopen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar is het beste om te kopen om indien mogelijk niks aan invoer te betalen. Mijn Note 4 is via Aliexpress gegaan maar stond MP4 player op van enkele tientjes. Heb er niks over heen betaald.

Beste antwoord (via SnowBigQ op 18-06-2018 23:09)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Heb zelf een mi5...

Zie je nu regelmatig voor tussen de 100 en 150 euro 2e hands voorbij komen. Nog steeds een goed toestel met een snapdragon 820.

Hooguit even nieuw batterijtje van +- 10 dollar erin en kan je weer een hele tijd voorruit.

Ga je voor nieuw, dan zou ik eerder kijken voor zo'n mi max of een mi 8 se (se omdat ik de 8 te groot vind, hoewel de se wel weer een beetje mid-range is).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
Gok dat je alles kan met die telefoon wat je wil. De vraag is heb je nog meer eisen?

Zie dat deze android Nougat heeft en vraag mij af of hij nog geupdate gaat worden naar Android 8. Dat zou voor mij namelijk een nadeel zijn dan zou je nu al met een oudere android versie zitten.

Wil je heel graag MIUI gebruiken of ben je meer gecharmeerd van stock android. Ze hebben namelijk ook modellen met Android One wat nagenoeg stock android is. Veel gevallen krijg je dan sneller updates en over langere periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Even vlug wat reviews gelezen, maar je wilt dus een nieuwe telefoon puur omdat je een nieuwe telefoon wilt?

Wat ik er vlug uit opmaak is dat die Max 2 veel gebreken heeft, en eigenlijk op elk vlak (behalve opslag) slechter is dan die S7 die je nu hebt.

Ik zou of die S7 behouden, en gewoon gebruiken tot ie echt op is. Of er wat meer geld bijdoen, en het zien als een investering die je lang zult behouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Inverted_World op 18-06-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 18:57
Utoka schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:53:
Gok dat je alles kan met die telefoon wat je wil. De vraag is heb je nog meer eisen?

Zie dat deze android Nougat heeft en vraag mij af of hij nog geupdate gaat worden naar Android 8. Dat zou voor mij namelijk een nadeel zijn dan zou je nu al met een oudere android versie zitten.

Wil je heel graag MIUI gebruiken of ben je meer gecharmeerd van stock android. Ze hebben namelijk ook modellen met Android One wat nagenoeg stock android is. Veel gevallen krijg je dan sneller updates en over langere periode
MIUI is wel leuk maar geen must, heb op mijn Note 4 hier ook andere rom op gehad om te kijken of microfoon gaat werken.

En je hebt wel gelijk zie nu ook wel dat Max 2 Nougat heeft. Verder heb ik geen eisen, alleen wat ik op heb genoemd waar ik voor gebruik.
Inverted_World schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:58:
Even vlug wat reviews gelezen, maar je wilt dus een nieuwe telefoon puur omdat je een nieuwe telefoon wilt?

Wat ik er vlug uit opmaak is dat die Max 2 veel gebreken heeft, en eigenlijk op elk vlak (behalve opslag) slechter is dan die S7 die je nu hebt.

Ik zou of die S7 behouden, en gewoon gebruiken tot ie echt op is. Of er wat meer geld bijdoen, en het zien als een investering die je lang zult behouden.
Ik ben zelf om eerlijk te zijn geen persoon die 5 jaar lang met een telefoon rond loopt. Hooguit 3 jaar en ik zoek een andere.

En Max 2 was maar een voorbeeld die ik had gekeken, en omdat er wel meer mensen hier zijn die Xiaomi gebruiken dacht ik om te vragen welke beetje goed is.

Als ik er niet mee uitkom, dan neem ik gewoon bij mijn abo in augustus een S9+ of Galaxy Note 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
SnowBigQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:02:
[...]

MIUI is wel leuk maar geen must, heb op mijn Note 4 hier ook andere rom op gehad om te kijken of microfoon gaat werken.

En je hebt wel gelijk zie nu ook wel dat Max 2 Nougat heeft. Verder heb ik geen eisen, alleen wat ik op heb genoemd waar ik voor gebruik.

[...]

Ik ben zelf om eerlijk te zijn geen persoon die 5 jaar lang met een telefoon rond loopt. Hooguit 3 jaar en ik zoek een andere.

En Max 2 was maar een voorbeeld die ik had gekeken, en omdat er wel meer mensen hier zijn die Xiaomi gebruiken dacht ik om te vragen welke beetje goed is.

Als ik er niet mee uitkom, dan neem ik gewoon bij mijn abo in augustus een S9+ of Galaxy Note 8.
Persoonlijk zou ik dat eerder doen, of er eentje aanschaffen. Ik koop ook gewoon mijn telefoons, dan wel zakelijk. Maar als ik iets aanschaf moet het in ieder geval wel een merkbare upgrade zijn. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Heb zelf een mi5...

Zie je nu regelmatig voor tussen de 100 en 150 euro 2e hands voorbij komen. Nog steeds een goed toestel met een snapdragon 820.

Hooguit even nieuw batterijtje van +- 10 dollar erin en kan je weer een hele tijd voorruit.

Ga je voor nieuw, dan zou ik eerder kijken voor zo'n mi max of een mi 8 se (se omdat ik de 8 te groot vind, hoewel de se wel weer een beetje mid-range is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik kan de Xiaomi Mi Note 3 aanbevelen
Zit een snelle Snapdragon 660 op met 6GB RAM en een zeer goede camera (was voor mij de reden om 'm te halen)
Je kan de 128GB versie bij geekbuying kopen voor 328 + 2 euro shipping cost en je hebt m binnen 3 dagen in huis en geleverd met de nieuwste global rom
Pagina: 1