Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Hallo allen,

Ik ben al een jaar opzoek naar een betaalbaar alternatief voor mijn kapotte buttkicker versterker.

Het gaat om de BKA-130-C
Dimensions: 2.76" H x 7.5" W x 9.5” L
Frequency Response: 10 - 300 Hz
Power Output: 90 watt RMS @ 2 ohms, 45 watt RMS @ 4 ohms
Input Sensitivity: 80 mVolt
Filter Roll-Off: 12 dB per octave
Weight: 7 lbs / 3.18 kg

Ik krijg hier geen goede vervanger voor gevonden, enkel eentje van 450 euro, maar dan kan ik net zo goed een hele nieuwe set kopen. Een nieuwe originele begin ik ook liever niet aan, daarvan zijn er bij mij al twee gesneuveld door gewoon en goed geventileerd gebruik.

De audio bron komt van een PC, dus de versterker heeft niet veel toeters en bellen nodig.

Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo te zien is het gewoon een versterker met ingebouwd laagdoorlaatfilter. Daar bestaan er een hoop van, bedoeld voor subwoofers. Die zijn dan meestal wel voor een impedantie van minimaal 4 ohm ontworpen en hebben geen afstandsbediening. Meestal zit er ook een hoogdoorlaatfilter ingebouwd dat je misschien moeten aanpassen om het op een lagere frequentie te krijgen. Qua werk is dat twee weerstanden vervangen.

Een gewone versterker zonder filters kan ook, als je nog een uitgang op je geluidskaart vrij hebt. Ook die willen vaak minimaal 4 ohm zien. Filters kan je op de pc maken met bijvoorbeeld Equalizer APO.

Wat is de impedantie van de buttkicker die je hebt?

[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 18-06-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:35
Originele op amazon voor 150 dollar:
https://www.amazon.com/Bu...fier-Remote/dp/B00A4V22EM

Alternatiefen hangen van de impedantie van de speaker af.

Conrad:
https://www.conrad.nl/zoe...module&searchType=regular
Ali:
AIRS PW-100 Subwoofer versterker boord home theater high-power 100 W subwoofer versterker boord behulp MCU voor signaalverwerking
http://s.aliexpress.com/URN3iia2?fromSns=Copy to Clipboard

AIRS PW-280 Subwoofer versterker boord high power 280 W geïntegreerde eindversterker board volledige patch proces geluid bescherming
http://s.aliexpress.com/MveQFvAv?fromSns=Copy to Clipboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Anders maak je even fatsoenlijke links :/

Een versterker board los kopen betekent dat je nog wel een voeding, behuizing en connectoren nodig hebt.

Je kan ook naar de Behringer inukes kijken. Die zijn betaalbaar, veel power en ingebouwde dsp (voor laag af filter). Enige nadeel is fan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
TBTL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:20:
Een gewone versterker zonder filters kan ook, als je nog een uitgang op je geluidskaart vrij hebt. Ook die willen vaak minimaal 4 ohm zien. Filters kan je op de pc maken met bijvoorbeeld Equalizer APO.
Precies, een dood simpele versterker zou voor mij al volstaan, want band filtering doe ik op de computer met Voicemeeter Banana.
TBTL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:20:
Wat is de impedantie van de buttkicker die je hebt?
Daar zit hem het probleem dus; Het ding is 2 Ohm.
Veel versterkers vermelden niet of- en hoeveel ze op die impedantie kunnen voeren.
En de verzendkosten zijn zo ziek hoog dat ik dan met een compleet nieuwe set even duur uit kom. :')
ronnie vd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:00:
Alternatiefen hangen van de impedantie van de speaker af.

Conrad:
https://www.conrad.nl/zoe...module&searchType=regular
Ali:
AIRS PW-100 Subwoofer versterker boord home theater high-power 100 W subwoofer versterker boord behulp MCU voor signaalverwerking
http://s.aliexpress.com/URN3iia2?fromSns=Copy to Clipboard

AIRS PW-280 Subwoofer versterker boord high power 280 W geïntegreerde eindversterker board volledige patch proces geluid bescherming
http://s.aliexpress.com/MveQFvAv?fromSns=Copy to Clipboard
Conrad link doet het niet. Die van ali zijn behoorlijk koddig en geven geen 2Ohm specs op, dus dat is een behoorlijke gok.

Wat ik eigenlijk nodig heb is oer simpel; Een versterker die op 1 kanaal 90w aan 2Ohm impedantie kan boeren.
Filters zijn eigenlijk niet nodig, de audio wordt op mijn computer al voorgevormd met een digitale EQ.

De specificaties van de bass transducer;
ButtKicker® Gamer transducer
Dimensions: 6.125" W x 4.875" L x 4.375" H
Frequency Response: 5-200 Hz
Weight: 4.5 lbs. / 2 kgs.
Piston Weight 6 oz.
Nominal Impedance: 2 Ohm
Power Handling: 75 watt min. / 250 watt max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
Zou de Behringer iNuke NU1000 bruikbaar zijn?

Met zijn 2x500w is hij wel gigantisch boven de maat die ik nodig heb.. Ik weet niet super veel af van audio, maar volgens mij moet ik dan wel ontzettend voorzichtig zijn met het volume dat mijn PC produceert. Een ongelukkig foutje en ik blaas mijn transducer ermee op, toch? Of valt de versterker te limiteren naar 100w oid.?

Ik kwam ook nog de Crunch GPX-500.2 tegen, die zou hem op 2ohm tot et naadje moeten kunnen hebben, maar hoe voed je zon monster op een betaalbare manier? Met een laptop brick voeding ga je al ruim voorbij de 160 euro voor iets die dat vermogen aankan. Zou het hiermee misschien lukken?

Er is me net door iemand verteld dat 1 kanaal belasten op een stereo versterker geen goed idee is. Monoblok is het toverwoord blijkbaar. :P

Misschien kan ik wat met een Renegade REN1000S3 (gain control op een los blokje, handig!)? Samen met een voeding als deze?

Hoe het er uit ziet maakt eigenlijk niet uit, ik schroef het toch uit het zicht achterop mijn bureau.

[ Voor 60% gewijzigd door Freakaz0id op 22-06-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:35
Ik kan eigenlijk niet iets verzinnen waarom een versterker maar op 1 kanaal belast mag worden.
Gewoon de gain dicht draaien.

Geklooi met een losse voeding lijkt me ook niet wenselijk.
Kies je er wel voor....neem aub geen ebay ding. Kies er dan 1 van een meanwell, die zijn wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Freakaz0id schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:30:
Zou de Behringer iNuke NU1000 bruikbaar zijn?

Met zijn 2x500w is hij wel gigantisch boven de maat die ik nodig heb.. Ik weet niet super veel af van audio, maar volgens mij moet ik dan wel ontzettend voorzichtig zijn met het volume dat mijn PC produceert. Een ongelukkig foutje en ik blaas mijn transducer ermee op, toch? Of valt de versterker te limiteren naar 100w oid.?

Ik kwam ook nog de Crunch GPX-500.2 tegen, die zou hem op 2ohm tot et naadje moeten kunnen hebben, maar hoe voed je zon monster op een betaalbare manier? Met een laptop brick voeding ga je al ruim voorbij de 160 euro voor iets die dat vermogen aankan. Zou het hiermee misschien lukken?

Er is me net door iemand verteld dat 1 kanaal belasten op een stereo versterker geen goed idee is. Monoblok is het toverwoord blijkbaar. :P

Misschien kan ik wat met een Renegade REN1000S3 (gain control op een los blokje, handig!)? Samen met een voeding als deze?

Hoe het er uit ziet maakt eigenlijk niet uit, ik schroef het toch uit het zicht achterop mijn bureau.
zoals ik dus al eerder zei zijn die inukes heel geschikt. Alleen het dan geluid wordt door sommigen als storend ervaren. Verder is teveel power niet zo erg. Het probleem zal eerder zijn dat ze meer signaal nodig gaan hebben, pro audio werkt met hogere signaal levels. In praktijk zal het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik schop hem toch omhoog.

Ik heb ook een nieuwe versterker nodig voor de Buttkicker Gamer 2.

Veel wat je online vind is 4 ohm, dat zou toch niet heel erg moeten zijn alleen vande 90 watt kan je dan 45 watt benutten? Als ik het goed heb.

Ik heb nu deze op het oog. De goedkope is 4 tot 8 ohm, de dure is 2 tot 8 ohm.
https://nl.aliexpress.com...8148356.57.249837333Tvp6B
Wat is aan te raden. Om 30 euro extra te betalen zodat ik toch de buttkicker volledig kan benutten?

Of staat het er los van. Dacht het niet?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1