4K TV gezocht (49 - 55 inch)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 4K TV van 49 t/m 55 inch. De prijs/kwaliteit verhouding is voor mij belangrijker dan het formaat, vandaar dat het ook een 49 inch mag zijn, mits de kwaliteit een vergelijkbaar 55 inch model overtreft.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt zo tussen de 400 - 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV vooral gaan gebruiken voor Netflix en normaal TV-gebruik. Misschien in de toekomst ook om een Playstation op aan te sluiten, maar dat is nog niet zeker en ook niet de reden dat ik een TV koop.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog viel al op een aantal TV's, maar het is erg lastig te bepalen welke TV nou beter is.

Onder andere deze TV's:

pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

pricewatch: Samsung UE49MU6120 Zwart

pricewatch: Philips 50PUS6162 Zwart

pricewatch: Philips 55PUS6262 Zwart

Mijn vraag is dus, wat is jullie ervaring met TV's in dit budget? En is het beter om voor een mooiere kleurweergave of voor een hogere refreshrate te gaan? Ik las dat een hoge refreshrate vooral handig is als je bijvoorbeeld gaat gamen, maar ook handig als je films kijkt met snelle beelden. Maar een mooie kleurervaring is natuurlijk ook gewenst. Alleen lijkt het erop als je beide wilt, je al gauw een stuk duurder uit bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Mibosa op 18-06-2018 11:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09 13:10
hoi, las dat die Chinese tv's zoals tcl en vizio
ook goed zijn, kijk op internet naar mogelijkheden.
Maakt niet veel uit lijkt mij die Samsung of die Philips, allebei even goed.
Gr.snoeperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik zou eerder kiezen voor de Samsung dan de Philips. Maar dat is meer mijn gevoel omdat Philips geen Philips is al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik raad Philips ook hard af, is niet meer het Philips dat jij als een nederlands merk kent maar chinese meuk. (Sinds 2011)
Ik heb zelf 2 dooie Philips schermen gehad en binnen mijn familie nog 2, toeval?

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-06-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Sony KD-49XE7000 Zwart

naar mijn smaak is sony vaak net superieur aan andere merken op het gebied van beeld scherpte de contrast is wat scherper en de zwartbelichting perfect en dit toestel ondersteunt ook hdr..
maar beeld blijft natuurlijk wel persoonlijk.

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
unfor schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:55:
Ik raad Philips ook hard af, is niet meer het Philips dat jij als een nederlands merk kent maar chinese meuk. (Sinds 2011)
Ik heb zelf 2 dooie Philips schermen gehad en binnen mijn familie nog 2, toeval?
Hmm, dit hoor ik van meerdere mensen, maar wanneer ik bijvoorbeeld kijk naar de wat duurdere Philips TV's lijken deze prima in orde. Is het dan een bepaalde lijn waar je over spreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:22:
pricewatch: Sony KD-49XE7000 Zwart

naar mijn smaak is sony vaak net superieur aan andere merken op het gebied van beeld scherpte de contrast is wat scherper en de zwartbelichting perfect en dit toestel ondersteunt ook hdr..
maar beeld blijft natuurlijk wel persoonlijk.

succes met je keuze
Kwa uiterlijk ziet deze er mooier/steviger uit dan de Philips schermen, maar kwa vernieuwingsfrequentie (50hz) ligt deze wel een stuk lager. Maar als de kleuren/scherpte beter zijn dan maakt dat ook niet zoveel meer uit. Heb je ook iets wat aan kan tonen dat de kleuren/scherpte beter zijn dan andere schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:05
Ik heb zelf ooit een Philips scherm aangeschaft. Met het eerste scherm ontzettend veel problemen gehad, meerdere malen het moederbord vervangen.

Na een jaar nog steeds heel veel klachten. Toen na ontzettend veel mails en telefoontjes aangedrongen op een vervangend scherm toen het scherm regelmatig groen werd. Dat is uiteindelijk de Philips PUK7150 geworden.

Maar ook deze TV is verschikkelijk.. Regelmatig zwart beeld en is het scherm met geen mogelijkheid aan te krijgen. Enige wat dan werkt is de stekker er uit voor een minuut. Daarnaast ook qua gebruiksvriendelijkheid is hij verschrikkelijk. Het SMART gedeelte gebruiken wij al nooit meer. Youtube en Netflix werken verschrikkelijk (al vanaf begin, anders zou ouderdom ook meespelen).
Dit terwijl het toen toch echt wel een wat meer high end toestel van Philips zou moeten zijn,

Jammer, want ik blijf Ambilight echt een toevoeging vinden aan een paneel, maar gelukkig zie je nu alternatieven verschijnen.

Mijn klacht is echt niet opvallend als je wat op internet kijkt. Dus ik zou een ieder afraden ooit een Philips aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Dave1989 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:44:
Ik heb zelf ooit een Philips scherm aangeschaft. Met het eerste scherm ontzettend veel problemen gehad, meerdere malen het moederbord vervangen.

Na een jaar nog steeds heel veel klachten. Toen na ontzettend veel mails en telefoontjes aangedrongen op een vervangend scherm toen het scherm regelmatig groen werd. Dat is uiteindelijk de Philips PUK7150 geworden.

Maar ook deze TV is verschikkelijk.. Regelmatig zwart beeld en is het scherm met geen mogelijkheid aan te krijgen. Enige wat dan werkt is de stekker er uit voor een minuut. Daarnaast ook qua gebruiksvriendelijkheid is hij verschrikkelijk. Het SMART gedeelte gebruiken wij al nooit meer. Youtube en Netflix werken verschrikkelijk (al vanaf begin, anders zou ouderdom ook meespelen).
Dit terwijl het toen toch echt wel een wat meer high end toestel van Philips zou moeten zijn,

Jammer, want ik blijf Ambilight echt een toevoeging vinden aan een paneel, maar gelukkig zie je nu alternatieven verschijnen.

Mijn klacht is echt niet opvallend als je wat op internet kijkt. Dus ik zou een ieder afraden ooit een Philips aan te schaffen.
Duidelijk. Wat raad je dan wel aan als ik vragen mag?

Ambilight is inderdaad een mooie toevoeging, maar dat is niet de reden dat ik een TV zou kopen, zonder is dus ook prima. Alhoewel een TV met een ambilight-alternatief altijd mooi meegenomen is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:05
Infection schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Duidelijk. Wat raad je dan wel aan als ik vragen mag?

Ambilight is inderdaad een mooie toevoeging, maar dat is niet de reden dat ik een TV zou kopen, zonder is dus ook prima. Alhoewel een TV met een ambilight-alternatief altijd mooi meegenomen is natuurlijk.
Dat durf ik niet exact te zeggen. De Samsung die je uitzocht ziet er prima uit, tevens in mijn directe omgeving ook weinig klachten vernomen van dit merk.

Gezien jijzelf 3 Philips TV's had uitgekozen en aangaf dat de high end toestellen wel goed leken te zijn, voelde ik me even geroepen als high end Philips gebruiker dat dit zeker niet altijd zo is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

unfor schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:55:
Ik gebruik al jaren philips tv, nu ook 55pos9002 en nog nooit dooie pixels gehad.
voor me zus laatst ook een nieuwe philips 4k gezocht. 49"4k, weet even het type niet. maar die zijn er dol gelukkig mee en kwaliteit van de tv is prima.

dus niet te snel oordelen zeg maar :P (let wel de huidige serie met p5 soc is prima te doen)

[ Voor 4% gewijzigd door Hubert op 19-06-2018 12:08 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hubert schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Ik gebruik al jaren philips tv, nu ook 55pos9002 en nog nooit dooie pixels gehad.
voor me zus laatst ook een nieuwe philips 4k gezocht. 49"4k, weet even het type niet. maar die zijn er dol gelukkig mee en kwaliteit van de tv is prima.

dus niet te snel oordelen zeg maar :P (let wel de huidige serie met p5 soc is prima te doen)
Natuurlijk, je kunt geluk hebben ook met bijvoorbeeld meuk van de Action, maar het is wel belangrijk dat je weet dat het chinese meuk is met een hoge kans van sterven.
Als mijn en 2 andere familieleden ervaring is dat er 4 schermen zijn dood gegaan de laatste jaren, dan is dat niet "te snel" geoordeeld imho.
Ik heb het niet over dooie pixels maar over compleet overleden schermen.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 19-06-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
En dit is dus waarom het lastig te bepalen is welke TV nou beter is / de beste keuze is. Iedereen heeft zijn eigen mening.

Testresultaten zijn dan toch betrouwbaarder. Alleen helaas lastig te vinden voor TV's van dit budget. :P
Pagina: 1