Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook pro (late 0216 vs 2017) 15" versus Razer Blade 15"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• strinoz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09-2018
Hoi iedereen,

Bijna zwaar in dubio mbt aanschaf nieuwe laptop.
In basis ben ik gewend te werken met Mac (zowel desktop (1jr oud) als laptop (inmiddels 7 jr gebruik)

Wat ga je met je laptop doen?

Laptop zal gebruikt worden voor met name:
- Live music production/ optreden: Gebruik Traktor pro 2, incl stems en remix decks. Daarnaast zal er een live instrument binnen komen via de Traktor Kontrol S5, dus zaak is om zo min mogelijk latency te hebben op het live instrument en het geluid toch strak/ zuiver blijft.
Daarnaast gebruik ik volgende DAW's:
- Cubase 8
- Komplete Ultimate (incl alle vst instruments) - incl komplete kontrol/ maschine/ traktor kontrol s5
- Reason

Belangrijk om te weten hoe het tegenwoordig op Windows zit met asio guard ed. Lees daar nl niet altijd positieve verhalen over.

- Adobe cc: mn grafisch en sporadisch video-editing (premiere/ after effects) - foto bewerking ed.

- Alg gebruik: mail/ internet ed. Website ontwikkeling

-- mogelijk in de toekomst live visuals mee laten draaien met de muziek... liefst syncen middels midi ed. --

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Tussen 2500 - 300 Euri

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal regelmatig meegenomen gaan worden naar optredens en klanten (grafisch werk)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In basis zou macbook mijn voorkeur hebben aangezien ik dit gewend ben en in het verleden nogal teleurgesteld ben geraakt in Windows... en de stabiliteit en werkbaarheid... maar goed geen idee hoe dit momenteel is met Windows 10. Momenteel ook aan het kijken naar Razer blade (nieuwe versie die uit gaat komen deze maand met touch screen erbij).

Hoop dat iemand met beide ervaringen heeft en die me aan kan geven of deze tegen installatie problemen, crashen van de progs ed aan lopen.
_/-\o_

Alle reacties

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:44
Ik denk dat het een persoonlijke keuze is of je windows of MacOS wilt. Ik zou persoonlijk niet meer willen overstappen van mac naar windows. Als je overstapt van MacOS naar windows, vereist dat ook weer gewenning.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik ben benieuwd of de Razer Blade 15 daadwerkelijk uit komt in Nederland. De site zegt nog steeds enkel de Nordics en diverse nieuws sites gaven aan enkel de grote EU landen (Engeland, Duitsland, Frankrijk).

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Misschien is ipv de Razer Blade de Dell XPS 13 of 15 te overwegen? Vallen ruim binnen budget en in de nieuwe uitvoeringen heeft de XPS 13 een quadcore en de XPS 15 een hexacore met GTX1050

• maartenbe99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:18
Heb vorige week een bericht gestuurd naar de klantendienst van Razer om te kijken of de nieuwe Blade 15 in België uitkomt. Ik heb als antwoord gekregen dat zij hier zelf nog geen nieuws voor hebben.

Verwijderd

Ik zit een beetje in dezelfde situatie, laptop nodig voor audio en visual design.
Ik kom van windows en heb serieus een mac overwogen maar objectief gezien kan ik geen enkele reden bedenken om daarvoor te kiezen, tenzij je aan OS vast zit, of gaat voor het glossy saturated scherm.
Ik gebruik oa Maschine en Cubase9, dat gaat op mijn oude desktop als een trein. Cubase 8 was soms buggy met openen en sluiten van projecten, maar sinds versie 9 niet meer gehad. Lage latency super veel pluggins tegelijk ook via ReWire en de Midi is strak. Nooit problemen gehad met NI Asiodrivers. Wel met M-audio drivers overigens. Traktor gebruik ik niet dus dat weet ik niet.
De Ram en HD zijn te upgraden in de Blade, een extra argument, en je kan er ook nog eens een simpel spelletje op spelen ;)

De macbook is in alle opzichten een ernstig verouderde machine geworden en heeft geen aansluitingen, voor live of onderweg toch wel handig. Ook hebben mijn collega's hier flink hardware problemen gehad met nieuwe macbooks: een doorgebrand moederbord en een scherm wat op zwart ging, dus dat mac staat voor bouwkwaliteit en betrouwbaarheid is achterhaald denk ik. De Blaze moet zich natuurlijk nog bewijzen, hij is net op de markt, dus dat is een gok, maar die ga ik nemen.

Ik bestel hem waarschijnlijk bij Amazon UK, vanaf juli verkrijgbaar.
Ik ga voor de FHD versie, 4K zie je niet. Als ik ooit toch in 4K wil editen koop ik er tzt wel een scherm bij.
Als ik hem heb zal ik mijn ervaringen delen.

• strinoz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09-2018
@Verwijderd Thanks... we staan idd beetje voor dezelfde keus idd.. En wat betreft de Blade.. twijfel idd ook of ik voor de 4k zou willen gaan (Ivm live visuals) en op zich vind ik het touch idee wel een geinig idee. Al weet ik niet of ik dit heel vaak zal gebruiken. Maar dat de optie er is vind ik wel goed met het oog op de toekomst.

Blijft wel dat ik de keus nog steeds niet gemaakt heb, aangezien de 'drang' naar de nieuwe aankomende macbook... en de bijbehorende gemakzucht (Toch wel de ervaring dat het op de mac meteen allemaal werkt zoals ik wil, en mijn gevoel zegt dat dat bij Windows weer afwachten wordt of dat ook meteen allemaal werk. Maar goed dat is puur gebaseerd op mijn jaren geleden ervaring van werken met Windows.. en Windows 8 voelt dan als chaos).

Maar goed Razer Blade heeft me zwaar aan het twijfelen gebracht.. Toch blijft het zo dat als morgen mijn macbook er helemaal mee ophoudt, ik dezelfde dag nog een macbook pro zou bestellen. Puur omdat de Blade er nog niet is.

Verwijderd

Ik heb de Blade net binnen van Amazon UK, erg netjes binnen 1 week geleverd.
Eerste indruk is goed, alles lijkt gelijk uit de doos te werken, geen bloatware en andere installatie dingetjes, ze hebben hem aardig clean gehouden. En het 144HZ panel is echt supersmooth, ook tijdens normaal gebruik merk je het verschil.
Waar ik bang voor was:
Backlight bleed, op mijn exemplaar valt erg mee, beetje aan de onderkant maar acceptabel
fans, tijdens licht gebruik zijn iets hoorbaar en gaan wat harder draaien tijdens installaties maar vooralsnog ook acceptabel
Voeding ratelt een beetje maar niet te horen als je hem niet naast je oor legt.

Ik moet alle audio software nog installeren en testen, dan kan ik een goed oordeel geven.
Pagina: 1