Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 22:23
Beste Tweakers ,

Ik zou graag jullie hulp willen bij het volgende probleem :

Ik ben in bezit van een alienware 15R3 met de volgende specs :
I7 7700
GTX 1070
8GB ddr4
M.2 sata ssd en extra 1TB HDD
Killer wirreles 1535
En nog wat losse dingen maar voor nu niet belangerijk denk ik

Ongeveer sinds de nieuwe windows update heb ik een hoop gezeik en dus besloten een verse windows instal te doen met schone nieuwe iso van microsoft . Helaas bij het installeren ook een hoop problemen ondervonden .

Het komt erop neer zodra hij opnieuw opstart na installatie en komt met het bekende apparaten voorbereiden blijft hij snel hangen rond de 50% en gebeurd er niks meer na 30 verschillende dingen geprobeerd te hebben kwam ik eindelijk op het idee van alles uit te zetten in de bios en hetgeen wat de doorslag gaf was Internal NIC ...

Na installaie weer aangezet en nu niks aan de hand en kan met de kabel gewoon verbinden echter zodra ik de drivers wil installeren voor de killer 1535 hangt het hele systeem op installatie venster en nu moet je heb weer hard resetten .

Dus komt er op neer :

Verse windows installatie 1803
0 programmas
Driver voor killer wirreles 1535 systeem hangt direct
( meerdere drivers geprobeerd )
Betekend dit gewoon een dooie wifi kaart ? Ga ik vandaag gewoon een intel versie bestellen en ben ik geholpen ?

Mijn dank is nu al groot

Groetjes

Stef

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Er zijn sowieso veel mensen met problemen met de killer drivers, ook met kaartjes die niet stuk zijn (gewoon bagger drivers dus). Dus ja ik denk dat je het beste een Intel WiFi kaartje kan nemen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn wel wat problemen bij Alienware met de grote Windows updates; hierover is veel geklaagd op de forums van Dell ook.

Mogelijke omweg; zet in de BIOS tijdelijk je Nvidia uit (als dat kan) en ook je internal NIC. Boot daarna je machine en forceer de installatie van de laatste Killer drivers (van de site van Killer, niet die meuk van Dell). In BIOS alles weer aanzetten en opstarten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• glydoscoop
mijn de grafische kaart heb ik 0 problemen gehad gelukkig en die kan ik ook niet uitzetten in mijn bios zo ver ik weet , mijn bios is de laatste : 1.2.4

Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd want windows herkent het kaartje wel meteen alleen ik krijg geen wifi, ik heb setup bestandjes geprobeerd maar ook handmatige driver installatie via apparaatbeheer . Beide laten de hele laptop vastlopen na enkele seconden van de driver instal ook als internal nic uitstaat of in diverse veilige modus etc

Edit:

Ik ga denk ik maar de intel 8265 bestellen die zou moeten werken kijken of dat het oplost .
De laptop werkt nu redelijk alleen de wifi dus niet , kabel wel maar dat is weer een andere killer volgens mij

[ Voor 18% gewijzigd door glydoscoop op 18-06-2018 07:24 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Alienware computers hebben momenteel diverse problemen met de 1803 versie van Windows 10. Microsoft is ook gestopt met het uitrollen naar Alienware machines. Je kan denk ik beter een schone installatie doen met versie 1709.

Let ook op met Killer dat hun drivers tot zeer recent een memory leak hadden wat ook onprettige gevolgen had voor de eindgebruikers.

• glydoscoop
Heb er nu een intel in zitten alles 10x beter en draait vlekkenloos op 1803 bedankt iedereen
Pagina: 1