Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb 2 jaar lang mijn Samsung Galaxy S7 gebruikt waarmee ik zeer tevreden was

Ik heb dit toestel aan mijn zus moeten geven omdat haar htc one m7 het niet meer deed.

Was zeer tevreden met mijn s7 vooral na de android oreo update ( batterij had ik reeds laten vervangen)
Ik had meestal een SOT van 4 uren wat voldoende was voor mij.

Nu heb al enkele dagen de Huawei P20 ter vervanging gekocht als nieuw toestel maar ben niet echt tevreden over het toestel...

- Niet zo snel voor een toestel van deze prijsklasse, doet het even snel als mijn S7
==> Ik vindt hem zijn prijs niet waard..
- Trage Emotion UI met veel rommel van Huawei
- Batterij met SOT van 4u

+ Zeer goede camera

De camera was eigenlijk de enige reden voor mij om het te kopen maar is toch volgens mij een miskoop geweest.

Nu zoek ik een vervanger voor dit toestel met een zeer goede camera en met een dual sim functie , we gaan ieder zomer zo'n 2 maanden weg , ik laat mijn camera ook thuis, alle foto's en video's maak ik met mijn telefoon...

Ik zou heel graag een HTC U12+ willen kopen maar vindt deze echt veel te duur ( 720 euro bij HTC club) deze voldoet bijna aan al mijn eisen
Maximum budget is 600 euro

Nu twijfel ik heel echt tussen de OnePlus 6 en de Samsung S9

Ik heb hier en daar naar de reviews gekeken van de OnePlus , camera blijkt iets beter te zijn dan de OP5T welke mijn vader heeft.

De OnePlus van mijn vader vindt ik zeer snel en leuk in gebruik maar de camera vindt ik niet zo goed. Ik denk dat de camera van de OnePlus 6 ook niet veel beter zal zijn.

OnePlus 6 voordelen en nadelen (569 euro)

+ Super snel
+ Groot scherm met kleine randen
+ Snelle updates
+ Geen zware skin zoals Emotion UI van Huawei
+ 128 gb opslag en 8gb geheugen
+ Zeer hoge p/k verhouding
+ Dubbele camera

Nadelen
- Camera die niet zo goed is als die van de S9, P20, iPhone X
- past niet in je broekzak

Samsung Galaxy S9 voordelen en nadelen (590 euro)

+ Zeer goede camera
+ compact, past makkelijk in je broekzak
+ Makkelijke overgang van s7 naar s9
+ Waterdicht
+Groot scherm met kleine randen

Nadelen

- Edge scherm waarvan ik niet hou
- snel leeglopende batterij las ik hier en daar
- zware touchwiz skin van Samsung (trage updates)
- 4gb/ 64gb maar...
- geen dubbele camera

Camera en snelheid zijn de twee belangrijkste criteriums voor mij

Wat zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt!

Groeten
I.Kaya

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet gewoon een andere launcher installeren? Bijvoorbeeld Nova launcher? Twee van je nadelen snelheid, en de launcher zijn dan al verbeterd en het andere nadeel schrijf je in het stuk daarvoor over dat het voldoende voor je is (POS van 4 uur)

Anders zou ik gewoon hier op Tweakers wat reviews opzoeken en kijken of er foto's in staan gemaakt met de camera van de telefoon. Misschien is het toch wel voldoende (ik heb mijn laatste vakantie in de VS mijn foto's ook gemaakt met een goedkope Xiaomi telefoon).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:37:
Kun je niet gewoon een andere launcher installeren? Bijvoorbeeld Nova launcher? Twee van je nadelen snelheid, en de launcher zijn dan al verbeterd en het andere nadeel schrijf je in het stuk daarvoor over dat het voldoende voor je is (POS van 4 uur)

Anders zou ik gewoon hier op Tweakers wat reviews opzoeken en kijken of er foto's in staan gemaakt met de camera van de telefoon. Misschien is het toch wel voldoende (ik heb mijn laatste vakantie in de VS mijn foto's ook gemaakt met een goedkope Xiaomi telefoon).
Nou, mijn S7 deed het even snel en die wordt voor de halve prijs verkocht ..
SOT van 4u voor een toestel van 2j is meer dan genoeg maar niet voor een nieuw toestel die 600 nieuw kost

Starten van apps duurt net wat te lang bij mij..
Heb reeds nova launcher erop gezet blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-05 20:38
Heb je gewone p20?

Me vriendin heeft p20 pro. Ik zelf een s7.

Haar p20 pro is veel sneller dan mijn s7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 22:37
Ik zou de s9 plus nemen.

Ik kom zelf van een s7 af. S9 plus is sneller, mooier scherm, langere accuduur en super mooie dubbele camera.

Telefoon past gewoon in mijn kontzak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 19:15
Kaya10 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Nou, mijn S7 deed het even snel en die wordt voor de halve prijs verkocht ..
SOT van 4u voor een toestel van 2j is meer dan genoeg maar niet voor een nieuw toestel die 600 nieuw kost

Starten van apps duurt net wat te lang bij mij..
Heb reeds nova launcher erop gezet blijft hetzelfde
Ik denk dat je qua SOT met een S9 niet veel verder komt dan 4 uur (afhankelijk natuurlijk van wat je er mee doet, video kijken of witte internetpaginas bekijken)..
Je verwachting dat de SOT (veel) verbeterd is in de laatste 2 jaar is denk ik onterecht.
Toestellen zijn sneller geworden, hogere resoluties met een gelijkblijvende accuduur. Maar veel langer ga je er niet mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 18-06-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:17:
Ik zou de s9 plus nemen.

Ik kom zelf van een s7 af. S9 plus is sneller, mooier scherm, langere accuduur en super mooie dubbele camera.

Telefoon past gewoon in mijn kontzak hoor
De S9 plus vind ik veel te groot, wil een max formaat van 155 156mm qua lengte...

De formaat van mijn S7 vond ik eigenlijk perfect maar alles wordt met de tijd groter, is niet zo handig om het in de zomer mee te slepen...
Arjant2 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat je qua SOT met een S9 niet veel verder komt dan 4 uur (afhankelijk natuurlijk van wat je er mee doet, video kijken of witte internetpaginas bekijken)..
Je verwachting dat de SOT (veel) verbeterd is in de laatste 2 jaar is denk ik onterecht.
Toestellen zijn sneller geworden, hogere resoluties met een gelijkblijvende accuduur. Maar veel langer ga je er niet mee doen.
Duidelijk (y)
Sneller toestel met een betere accu, zou wel een groot voordeel zijn voor zulke bedragen.
SnowBigQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:06:
Heb je gewone p20?

Me vriendin heeft p20 pro. Ik zelf een s7.

Haar p20 pro is veel sneller dan mijn s7.
Ik heb de gewone P20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:22
Dubbele camera's zijn overrated. Vaak doet 1 van de 2 camera's helemaal niks, enkel bij bokeh-foto's. De S9-camera meet zich makkelijk met de top van de markt. Aanrader als camerakwaliteit het belangrijkste is.
Snelheid van een S9 is zeker niet slecht, maar bij stock Android haalt 'ie het niet.

De snelheid van de OP6 is ongeevenaard, het vlotste toestel nu verkrijgbaar. En erg betaalbaar. Vind de grootte persoonlijk enorm meevallen. Aanrader als snelheid het belangrijkste is.
Camera van de OP6 is echt niet slecht (prima camera hoor), maar die van de S9 is beter. Ik denk eigenlijk dat de camera van de OP6 best vergelijkbaar kan zijn met een P20, als je het mij vraagt is de camera op dat toestel wat overrated...

Wil je beide? Dat is jammer genoeg niet echt te krijgen.
Een Pixel 2 misschien, maar die is dan weer vrij duur en lastig te krijgen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Richh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:52:
Dubbele camera's zijn overrated. Vaak doet 1 van de 2 camera's helemaal niks, enkel bij bokeh-foto's. De S9-camera meet zich makkelijk met de top van de markt. Aanrader als camerakwaliteit het belangrijkste is.
Snelheid van een S9 is zeker niet slecht, maar bij stock Android haalt 'ie het niet.

De snelheid van de OP6 is ongeevenaard, het vlotste toestel nu verkrijgbaar. En erg betaalbaar. Vind de grootte persoonlijk enorm meevallen. Aanrader als snelheid het belangrijkste is.
Camera van de OP6 is echt niet slecht (prima camera hoor), maar die van de S9 is beter. Ik denk eigenlijk dat de camera van de OP6 best vergelijkbaar kan zijn met een P20, als je het mij vraagt is de camera op dat toestel wat overrated...

Wil je beide? Dat is jammer genoeg niet echt te krijgen.
Een Pixel 2 misschien, maar die is dan weer vrij duur en lastig te krijgen...
De Pixel 2 past ook niet tussen mijn criteriums
Moet dual sim zijn...

De camera van de P20 vindt ik ook niet zo goed, staat trouwens op de 3de plaats op DXOMARK maar denk dat dit meer een commerciële platform is
Pagina: 1