Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spotify wil met onbekende chromecast verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Spotify ziet als beschikbare apparaten om op af te spelen een chromecast. Die heb ik niet. Ik luister nu spotify via mijn telefoon.
Ik zit op mijn eigen wifi netwerk dat beschermd is met een wachtwoord.
Ik heb geen idee hoe al deze dingen werken en verbinding met elkaar maken.
Maar ik vraag me wel af of dit betekent dit dat er iets mis is met mijn wifi, of er ergens anders een fout in beveiliging zit of dat ik me nergens zorgen om hoef te maken.

Weet iemand ook wat er gebeurt als ik er perongeluk op zou klikken? Krijgt degene waar de chromecast van is dan een bericht met mijn spotify username om goed te keuren, of gaat er dan automatisch bij hun muziek spelen? Zouden zij dan in mijn spotify account kunnen?? Is een premium account en bovendien wil ik het gewoon allemaal prive houden en niet met mysterieuze vreemden delen natuurlijk.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 09:33

SpamLame

niks

Geen idee welke router/accespoint je hebt maar kijk daar eens naar de lijst van devices die geregistreerd zijn (voor wifi) en verifieer de devices in de lijst met de devices die jij in huis hebt/kent.

Om te testen zou je natuurlijk even wifi kunnen uitzetten in je router en met spotify proberen een stream naar die CC te starten.

Andere optie is je SSID en/of preshared key te wijzigen op je router/ap en je devices opnieuw in te stellen, nieuwe stream starten en kijken of je de CC kan gebruiken.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:00
Maak je soms gebruik van homeplug-adapters? Als je daarvan de beveiliging niet instelt maken ze prima verbinding met soortgelijke adapters bij de buren.

Als het lukt verbinding te maken met de chromecast kun je daar op afspelen, daar zit verder geen beveiliging op. De eigenaars van de chromecast kunnen daarmee nog niet bij je account.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 15:04
hcQd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:15:
..
Als het lukt verbinding te maken met de chromecast kun je daar op afspelen, daar zit verder geen beveiliging op. De eigenaars van de chromecast kunnen daarmee nog niet bij je account.
Maar wel bij je netwerk, en dat lijkt me een stuk gevaarlijker.
Het zou eigenlijk niet moeten werken, of in ieder geval tot een mega onbetrouwbaar netwerk leiden als dit zo zou zijn, omdat je 2 DHCP servers krijgt en 2 routers.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb je ooit op iemand anders chromecast ingelogd ?
Spotify geeft namelijk alle ingelogde aparaten weer, ook al zitten die niet op jouw eigen netwerk.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:15:
Maak je soms gebruik van homeplug-adapters? Als je daarvan de beveiliging niet instelt maken ze prima verbinding met soortgelijke adapters bij de buren.

Thanks voor alle antwoorden! Veel woorden die me niets zeggen, maar ik heb inderdaad een homeplug adapter, dus daar zou het aan kunnen liggen. Hoe kan ik dat beveiligen? Kan dat via laptop makkelijk? Of moet ik provider bellen?

• hcQd
Kijk even in de handleiding hoe je ze opnieuw kunt pairen. Meestal is het iets van op beide tegelijk een knop indrukken.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Dit is waarschijnlijk een Chromecast met de gastfunctie ingeschakeld bij de buren.

• hcQd
EnigmaNL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:04:
Dit is waarschijnlijk een Chromecast met de gastfunctie ingeschakeld bij de buren.
Gastmode werkt met ultrasone signalering, het lijkt me sterk dat dat door de muren heen werkt.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:21
Bluetooth al eens uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
hcQd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:00:
Kijk even in de handleiding hoe je ze opnieuw kunt pairen. Meestal is het iets van op beide tegelijk een knop indrukken.
Thanks! Ik ga morgen even uitzoeken hoe het moet. Hopelijk is dit het probleem!

@vj_slof bluetooth heb ik altijd uitstaan!
Pagina: 1