Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1085689

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een aantal jaren terug een harde schijf van Medion gekocht. Het is een HDDrive 2 GO Super Speed.
MSN5004 5692 en MD90197.05. Deze werkt op mijn oude laptop, maar mijn oude laptop is in slechte staat.

Ik heb ook een iets recentere laptop, die was van mijn vader. Daar staan bestanden op die ik graag op mijn externe schijf zou zetten, echter staat die externe schijf niet "onder mijn computer".

Het eerste wat ik gedaan heb is gezocht naar een stuurprogramma van Medion. Eerst een paar foutmeldingen dat hij het type niet vond, nadien heb ik handmatig gezocht en het MSN nummer gevonden, maar ik kon op de site van Medion niets downloaden, er was niets beschikbaar.

Ik heb ook bij apparaatbeheer gekeken. Daar stond onder opslag "onbekend apparaat". En als ik de USB uitvouwde stonden er 8 zaken met USB, als ik mijn externe schijf uittrok stonden er 7. Hetgene verdween als ik de schijf uittrok was USB massa opslag. Ik heb dan onder opslag op het onbekend apparaat gestaan en de computer laten zoeken naar een stuurprogramma (het is een Windows 7 Premium) en de computer vond niets.

Ik heb ook een commando ingetikt diskmgmt.msc" en dan kwam schijfbeheer tevoorschijn. Ook hier verdwijnt schijf 1 als ik de externe schijf uittrek. Dus zowel bij apparataatbeheer als bij schijfbeheer verdwijnt er iets, dat is een teken dat er toch een connectie ergens is. Ik heb geprobeerd in schijfbeheer om met rechtermuisknop dan stationsletter en paden te wijzigen, maar dat lukte niet. Ik kreeg de foutmelding dat de consoleweergave van schijfbeheer niet bijgewerkt is en ik dat eerst moet vernieuwen. Ik heb dat gedaan, er gebeurt niets.

Ik zit met de handen in het haar dus. Enig idee wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 14:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heb je wel steeds ‘hardware veilig verwijderen’ gebruikt?

Het lijkt erop dat het bestandssysteem van de harde schijf niet gelezen kan worden, anders zou er wel een schrijfletter kunnen worden toegekend. Heb je meer info hierover? Welke specs hebben/hadden beide laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

SpamLame

niks

Voor de zekerheid, je hebt de poweradapter wel aangesloten? En je hoort de disk opspinnen?
Doet je USB schijf het nog wel op je oude laptop?

Wbt diskmanagement, wellicht is het alleen een kwestie van een schijfletter toekennen.

[ Voor 24% gewijzigd door SpamLame op 18-06-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de harde schijf werkt want het blauwe lichtje brandt en je hoort ze draaien. En inderdaad op de oude laptop werkt die wel. Maar ik wil dus foto's enzo van de nieuwe laptop op de harde schijf zetten. De nieuwe laptop vindt dus precies wel het toestel, maar geeft aan dat het onbekend is en ik vind ook geen besturingsprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om dat er meerdere 'onbekende' USB-devices aanwezig zijn, heb ik meer het idee dat er bepaalde drivers van de chipset of USB controller van betreffende laptop niet zijn geïnstalleerd. Je geeft namelijk aan na het verwijderen van de USB schijf nog 7 devices over te houden. Ik zou hier eerst eens naar gaan kijken en de drivers van de nieuwere laptop installeren of van update voorzien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 16:44
Als diskmgmt.msc/schijfbeheer de schijf ziet (althans, zo lees ik je tekst), is het dan niet een kwestie van een schijfletter toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:12:
Om dat er meerdere 'onbekende' USB-devices aanwezig zijn, heb ik meer het idee dat er bepaalde drivers van de chipset of USB controller van betreffende laptop niet zijn geïnstalleerd. Je geeft namelijk aan na het verwijderen van de USB schijf nog 7 devices over te houden. Ik zou hier eerst eens naar gaan kijken en de drivers van de nieuwere laptop installeren of van update voorzien.
Ik zie ergens (ik denk ergens bij apparaatbeheer) iets staan van opslag. Als ik dat dan 'uitrol' dan zie ik onbekend apparaat staan. Als ik USB uitrol zie ik 8 apparaten staan. Wanneer ik de externe harde schijf verwijder, dan verdwijnt ook die opslag en verdwijnt 1 van de 8 apparaten uit de USB (ik denk USB massa opslag). Ik ben een leek, maar mij lijkt het dat de computer wel aangeeft dat er een apparaat is aangesloten, maar hij kent het niet. De harde schijf werkt wel op mijn oude laptop, maar ik wil hem dus graag op de recentere laptop doen werken. Een besturingsprogramma is niet meer terug te vinden op het internet. Althans niet door mij, maar ik ben ook maar een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
G.Shumway schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:27:
Als diskmgmt.msc/schijfbeheer de schijf ziet (althans, zo lees ik je tekst), is het dan niet een kwestie van een schijfletter toekennen?
Dat kan, dat weet ik niet. Maar als ik op de muis klik en daar iets mee wil doen, dan geeft hij de melding dat ik eerst moet vernieuwen. En als ik dan bovenaan in de balk dan voor de optie vernieuwen doe, dan doe de computer niets (denk ik, ik weet het niet meer uit het hoofd). Enfin, het lukt me toch niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:48
- Welk OS heeft die "oude laptop"?
- Welk OS heeft die "iets recentere laptop"?
- Welk bestandssysteem staat op de Medion harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

SpamLame

niks

@Anoniem: 1085689
Wat wil je nu precies bereiken?
Gaat het er alleen om dat je de USB disk wilt gebruiken op de nieuwere laptop waarbij het niet erg is als je de bestanden op de USB disk verliest?

Dan kan je de USB disk gewoon op de nieuwere laptop aansluiten> verfieren dat de disk in diskmgmt aanwezig is/raakt >partities/volumes (indien aanwezig) weggooien>nieuwe partitie/volume aanmaken en klaar.

Of wil je de bestanden behouden?
Zo ja kan je de bestanden op een andere disk/device kopieren?
Zo ja > dat doen > dan actie 1 par. hierboven > bestanden terugkopieren.

Zo nee, dan lijkt het me handig dat je printscreens gaat maken van diskmanagement als de disk op de oudere laptop is aangesloten, hetzelfde voor aan de nieuwere laptop, even uploaden van beide printscreens en in dit topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Renault schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:
- Welk OS heeft die "oude laptop"?
- Welk OS heeft die "iets recentere laptop"?
- Welk bestandssysteem staat op de Medion harddisk?
Waar kan ik dat best allemaal vinden? Ik ben een leek he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SpamLame schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:15:
@Anoniem: 1085689
Wat wil je nu precies bereiken?
Gaat het er alleen om dat je de USB disk wilt gebruiken op de nieuwere laptop waarbij het niet erg is als je de bestanden op de USB disk verliest?

Dan kan je de USB disk gewoon op de nieuwere laptop aansluiten> verfieren dat de disk in diskmgmt aanwezig is/raakt >partities/volumes (indien aanwezig) weggooien>nieuwe partitie/volume aanmaken en klaar.

Of wil je de bestanden behouden?
Zo ja kan je de bestanden op een andere disk/device kopieren?
Zo ja > dat doen > dan actie 1 par. hierboven > bestanden terugkopieren.

Zo nee, dan lijkt het me handig dat je printscreens gaat maken van diskmanagement als de disk op de oudere laptop is aangesloten, hetzelfde voor aan de nieuwere laptop, even uploaden van beide printscreens en in dit topic plaatsen.
Ik wil de externe harde schijf aansluiten op de recentere laptop. Daar alles afhalen van foto's enzovoort en op de externe harde schijf zetten en dan de harde schijf verder blijven gebruiken op de recentere laptop. De bestanden die op de externe harde schijf staan mogen niet weg. Ik kan ze ook niet op mijn oudere laptop zetten, want zoveel geheugen is daar niet op vrij. Ik kan de bestanden dus niet kopiëren want de oude laptop heeft geen plaats. Of het moest zijn dat ik een tweede externe schijf koop denk ik dan.

Ik zal proberen die print screens te maken denk ik, maar eerst nog eens internet afspeuren.
Pagina: 1