Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IPTV en internet via 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 19:06
Hoi,

Ik heb naar mijn schuur 1 kabel liggen. Binnenkort ga ik mijn schuur ombouwen en wil ik hier ook een tv plaatsen. Is het mogelijk om de inkomende kabel aan een switch(unmanaged) te leggen en deze dan naar het interactieve tv kastje en naar een extra wifi accesspoint? Ik krijg een fritbox 560.

Ik weet van oude modems dat het niet mogelijk was om deze over 1 kabel te sturen. Maar heb ook eens gehoord dat het met de fritzbox wel mogelijk is. Hier kan ik alleen niet veel over vinden op het internet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Beste antwoord (via soepblik op 18-06-2018 16:47)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals RobinF al zegt, dat is afhankelijk van je ISP. Bij KPN/Telfort (Xs4All denk ik ook maar weet ik niet 100% zeker) zijn alle 4 de poorten op het modem geschikt voor zowel internet als televisie. Hierbij kun je dan ook switch op een kabel aansluiten en vanuit die switch een kabel naar tv en een voor internet gebruiken. Bij T-Mobile Thuis gaat dat (nog?) niet, daar zijn 2 poorten op het modem voor tv en 2 voor internet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Is dit niet afhankelijk van de internetaanbieder? Als deze met igmp snooping werkt kan je gewoon een switch (bijvoorkeur met igmp snooping) gebruiken.
Als er VLANs gebruikt worden zal je minstens 2 switches moeten hebben (aan beide kanten van de kabel 1)

Acties:
  • Beste antwoord

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals RobinF al zegt, dat is afhankelijk van je ISP. Bij KPN/Telfort (Xs4All denk ik ook maar weet ik niet 100% zeker) zijn alle 4 de poorten op het modem geschikt voor zowel internet als televisie. Hierbij kun je dan ook switch op een kabel aansluiten en vanuit die switch een kabel naar tv en een voor internet gebruiken. Bij T-Mobile Thuis gaat dat (nog?) niet, daar zijn 2 poorten op het modem voor tv en 2 voor internet.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 16:15
@FlipFluitketel Xs4All is inderdaad ook poort onafhankelijk. Situatie zoals @soepblik beschrijft draait al een tijdje probleemloos bij ons thuis.
Fritzbox-> unmanaged switch -> tv/internet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je kan bij routed IPTV gewoon een switch gebruiken. Wel is het noodzakelijk dat deze IGMP snooping ondersteunt. Als je een domme switch neemt zonder IGMP snooping dan zal, zodra je TV kijkt, dit verkeer naar alle poortjes in je schuur gaan. Als je daar (bv) een accespoint hebt gaat die dat niet leuk vinden.

Voor IGMP snooping heb je geen hele dure switch nodig, een simpele netgear kan het al.

Als je IPTV hebt met een apart poortje moet je
- Met vlans aan de gang
- Een extra kabel leggen
- De kabel opsplitsen in 2x 100Mbit.