Toon posts:

uitbreiden van Huidige video bewerking pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Grafische kaart: AMD Radeon R9 200 Series 4096 MB GDDR5
Processor: AMD FX-8370 Eight-Core Processor, 4000 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM): 16,0 GB DDR3 1866MHZ
(C:) Harde Schijf: TOSHIBA DT01ACA100 ATA Device
ASROCK 990FX Extreme3 Motherboard
850 WATT Voeding.

Dit systeem gebruik ik nu 3,5 jaar voor videobewerking met Adobe 11.
Wie heeft er goede ideeën voor uitbreidingen voor dit systeem.
Heb in ieder geval een nieuwe systeemkast nodig omdat de Grafische kaart niet goed past in de huidige systeemkast.
Veder denk ik aan SSD en een of meerdere grafische kaarten en de harde schijf.
Graag advies met links naar producten en tips voor installatie.
Alvast bedankt.

upgrade voor mijn video bewerkings-pc
SSD Harde schijf en Grafische kaart systeemkast. om sneller en makkelijker video te bewerken

toegevoegde waarde is belangrijker dan het budget

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar zit de bottleneck nu met videobewerken? Is je CPU heel druk? Je GPU? Of heb je last van hoge disk-queues waardoor grote bestanden langzaam geladen worden en je temp-bestanden ook langzaam worden weggeschreven?

Qua CPU lijk je nog redelijk te zitten maar ik denk dat de grootste winst zit door een SSD aan te schaffen en deze puur te gebruiken voor je videobestanden.

Als je een nieuwe CPU nodig hebt, ben ik bang dat het een (duurder) grapje wordt want dan zit je met een andere chipset, mogelijk ander RAM en misschien zelfs een ander OS (bijvoorbeeld omdat Windows 7 niet lekker meer werkt en ook niet meer ondersteund wordt).

Allicht kan je even nadenken over bovenstaande en mogelijk wat metingen posten voor gerichter advies?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf schiet naar 100% grote video bestanden worden niet of met veel moeite in adobe11 geladen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:34:
harde schijf schiet naar 100% grote video bestanden worden niet of met veel moeite in adobe11 geladen.
Dat zijn dus 2 problemen ;)

Langzaam laden is reden voor het aanschaffen van snellere storage zoals een SSD. Maar totaal niet laden, kan ook met andere zaken te maken hebben.

Hoe staat je scratchdisk in Premiere geconfigureerd en hoe staat je swapfile van Windows geconfigureerd. Ik kan me best voorstellen dat je uit "totaal tijdelijk geheugen" loopt wat mogelijk met een paar aanpassingen al te verhelpen is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd adobe 11? premiere elements bedoel je? of premiere pro? wat voor bestanden uit wat voor bron werk je mee?

hoe dan ook, ssd voor je os en apps kan sowieso geen kwaad en kun je altijd meenemen naar een nieuw systeem

als de disk op 100% staat zit je ram ook vol?

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 19-06-2018 09:13 ]

specs

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Pas op voor thermalthrottle op dat bord. Het moederbord is eigenlijk niet geschikt voor een 8 core FX vanwege de beperkte stroomvoorziening. Zorg voor goede koeling van de vrm's door gebruik van een topflow cpu koeler.

Dat je nog geen ssd hebt verbaast mij. Een ssd zou de eerste goed upgrade zijn.

Wat is het exacte type van de grafisch e kaart? R9 270/270X/290/290X?
Pagina: 1