Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ram prijzen zijn verdubbeld?! What to do?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-11 01:01
Ik heb in 2015 een setje geheugen gekocht, de Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600. Ik dacht er aan om nog een setje te kopen als upgrade. Ik heb er destijds 40eu voor betaald. Prima dacht ik. Tot ik de pricewatch bekeek... Hetzelfde setje kost nu rond de 80eu?! What the fuck? Wat zouden jullie mij aanraden om te doen

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Biertje drinken.

Even serieus: Je kan 2e hands kijken (categorie: Geheugen intern. Als je daar de prijzen ook te hoog vindt kan je het ook gewoon niet kopen, natuurlijk.

Edit: Even door je build heengelopen. Wat denk je met extra RAM te willen bereiken? Is het upgraden puur om het upgraden of zit het nu daadwerkelijk vol?

[ Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 17-06-2018 21:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hoeft volgens mij niet hetzelfde merk te gebruiken (Disclaimer: RAM/hardware is niet mijn specialiteit), maar nieuw wordt het niet veel goedkoper: categorie: Geheugen intern - Filter Nieuw

2e-hands is er wel het een en ander te vinden: categorie: Geheugen intern - Filter 2e-hands

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals @Room42 en @Nat-Water zeggen, tweedehands lijkt de beste optie. Er zijn zat mensen die zelfs nog geseald geheugen verkopen tegen nette prijzen.

Qua prijsontwikkeling, ik denk dat het niet meer goed komt. En als het wel gebeurt, is er een kans dat DDR3 amper/niet meer geproduceerd wordt. Zit in dezelfde situatie met mijn DDR3-machines.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TTMJ!
MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:35:
Zoals @Room42 en @Nat-Water zeggen, tweedehands lijkt de beste optie. Er zijn zat mensen die zelfs nog geseald geheugen verkopen tegen nette prijzen.

Qua prijsontwikkeling, ik denk dat het niet meer goed komt. En als het wel gebeurt, is er een kans dat DDR3 amper/niet meer geproduceerd wordt. Zit in dezelfde situatie met mijn DDR3-machines.
Ik dacht dat ddr4 het op dit moment niet waard was? Tenminste, dat dacht ik 2015 :P

• TTMJ!
Nat-Water schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:26:

Edit: Even door je build heengelopen. Wat denk je met extra RAM te willen bereiken? Is het upgraden puur om het upgraden of zit het nu daadwerkelijk vol?
Mwah, ik heb een bepaalde game die soms crasht vanwege luie programmeurs - memory leaks. Dus ik dacht dat 16gig ipv 8gig wat uit zou maken. Eerlijk gezegd bevalt m'n pc nog prima :)

(Ik weet uberhaupt niet of meer ram per se performance van games e.d. verbetert, volgens mij zou ik dan eerder naar mijn processor of videokaart moeten kijken. Beiden bevallen nog ok hoor. En het verschil tussen High zonder AA en Ultra met AA zie ik persoonlijk nooit echt :D )

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:19
DDR4 is ook niet perse heel veel beter. Punt is, als je nu een nieuwe CPU koopt, AMD of Intel, je zal er DDR4 aan moeten koppelen :P

Ik vrees niet dat meer RAM ontzettend veel uit gaat maken inderdaad, je GPU is denk ik eerder een dingetje. Maar mocht je het toch willen: kijk inderdaad lekker naar tweedehandsprijzen. Eventueel 2x 2GB erbij prikken.

En om antwoord op je vraag te geven, waarom:
https://nl.hardware.info/...t-in-eerste-kwartaal-2017
https://nl.hardware.info/...r-door-productieproblemen
Fabrikanten besluiten van tijd tot tijd soms enorm veel chips uit te poepen om maar heel veel weg te kunnen zetten. Uiteindelijk blijven ze met een overschot zitten, verlagen ze de productie en word de hele zooi schaars en dus duur. Totdat 1 fabrikant denkt dat een nieuwe run nodig is, dan worden reepjes weer goedkoop.
Heel flauw, maar van jaar tot jaar schommelen geheugenprijzen (jammer genoeg) gigantisch :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

TTMJ! schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Ik dacht dat ddr4 het op dit moment niet waard was? Tenminste, dat dacht ik 2015 :P
Dat dacht iedereen toen, maar een van m'n vrienden heeft tijdens de DDR4 prijsdip wel 16GB gescoord voor pakweg €80. Kost je nu 2,5x zo veel als je goed spul wil en niet de (voor DDR4) slome 2133 kitjes.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1