Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:48
Ik zoek een?
55" 4K TV. Ik heb de afmetingen van een 65" ook gezien en dat is mij een stap teveel wat betreft de breedte in combinatie met de woonkamer en de tv meubel. Huidige TV is 48".

Wat is je budget?
Maximaal rond de €900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er staat een Ziggo Horizon Box voor het traditionele TV kijken en ik heb een Xbox One X voor het (4K) gamen. Daarnaast zal de TV worden aangesloten op een Sony Soundplate, namelijk de HT-XT1.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Sony, maar dat is puur gebaseerd op het verleden en het feit dat mijn huidige Sony TV (48W705C) uitstekend samen werkt met de soundplate, waar ik erg tevreden over ben.

Ik heb de focus daarom eerst ook alleen op Sony TV's gelegd. Daarbij kom ik op bijvoorbeeld de 55XE9005 uit, i.c.m. de 10% korting van de Tweakers weggeef actie bij Expert kom ik daar volgens mij op zo'n 890 euro uit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het gebruik van het Smart-TV gedeelte van de TV, hier maken we geen gebruik van. Netflix gaat of via de Horizon Box of via de Xbox One X..

Uiteraard zou ik ook het liefst een OLED TV kopen, maar ik vind dat oprecht teveel geld. Mijn huidige TV was destijds een euro of 550 en daarom vind ik de stap naar 900 euro al heel wat. Daarnaast verwacht ik van elke van de XE serie van Sony een dikke verbetering ten opzichte van de huidige TV.

Ik wil dus heel graag een 4K tv met HDR voor de Xbox. Als ik mijn wensen in de Pricewatch aangeef kom ik hier op uit:
categorie: Televisies

Ik heb een aantal reviews van de 9005 gezien, daarbij wordt aangegeven dat HDR een goed cijfer scoort en dat de zwartweergave behoorlijk goed is voor een LCD, iets wat niet echt fantastisch is op mijn huidige TV. Probleem is denk ik dat ik weinig andere eisen heb om tot een specifieke keuze te komen, ik zit mezelf regelmatig af te vragen of ik niet gewoon voor een goedkopere XE80 of een X85 moet gaan, maar de reviews over de XE90 zijn voor mij dusdanig positief dat ik daar wel een goed gevoel bij heb.

Waar ik achter ben is dat de XE90 vanwege zijn VA paneel een relatief slechte kijkhoek heeft, vooral bij wat meer donkere scenes, maar ik verwacht daar niet heel veel problemen mee te krijgen.

Uiteraard ga ik de TV's (waar mogelijk bij ons) nog in de winkels bekijken, maar los van dat ben ik heel benieuwd naar ervaringen, meningen of keuzes...

Ik krijg het niet voor elkaar om de genoemde TV's te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 17-06-2018 21:12 ]