RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Vraag
Alle reacties
1. Wat voor internetverbinding heb je (type, provider, up/down snelheden)?
2, Met wat voor snelheid download je op dat moment?
3. Gebeurd het ook als je andere dingen doet (grote bestanden downloaden / torrent downloads)?
4. Router en modem al eens gereset?
5. Hoe zit je Asus router op je modem aangesloten, dubbel NAT, of gebruik je hem alleen als switch / accespoint?
6. Maakt het nog uit welke van de 4 PCs je hiervoor gebruikt?
7. Je zegt specifiek dat "browsen" niet meer werkt, maar kun je bijv. nog wel pingen / FTPen?
[ Voor 35% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-06-2018 20:47 ]
Hopelijk als mosterd na de maaltijd (ik ben achteraf wel benieuwd hoe het nu opgelost kan zijn door alleen resetten van modem en router):
Ik heb overigens Ziggo Complete Internet 200/20 Mbit.
Downloadsnelheid was slechts 10 Mbit (hoger ging niet) in de usenet client.
Ik download momenteel geen torrents.
Ik weet niet wat dubbel NAT is. In de router staat dat ie default als wireless router is ingesteld.
Het maakte niet uit welke pc ik gebruikte.
Pingen heb ik niet gedaan, FTP doe ik al jaren niet meer.
PS Heb dubbel NAT opgezocht: ik heb maar 1 router, dus ook 1 DHCP server (lijkt mij).
[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 17-06-2018 21:03 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dan heb je dus volgens mij ook nu een router op een router = wachten op problemen.flopdoc schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:00:
Probleem lijkt al opgelost door simpelweg de router en kabelmodem te resetten (ik had al wel de router alleen een keer gereset) en alle pc's uit en weer starten. Wat betreft het capaciteitsprobleem: het gebeurde ook als ik mijn usenet client Newsleecher beperkte qua snelheid, ik kreeg in de browsers de melding dat de pagina niet bereikbaar was (dus niet alleen traag maar onbereikbaar).
Hopelijk als mosterd na de maaltijd (ik ben achteraf wel benieuwd hoe het nu opgelost kan zijn door alleen resetten van modem en router):
Ik heb overigens Ziggo Complete Internet 200/20 Mbit.
Downloadsnelheid was slechts 10 Mbit (hoger ging niet) in de usenet client.
Ik download momenteel geen torrents.
Ik weet niet wat dubbel NAT is. In de router staat dat ie default als wireless router is ingesteld.
Het maakte niet uit welke pc ik gebruikte.
Pingen heb ik niet gedaan, FTP doe ik al jaren niet meer.
PS Heb dubbel NAT opgezocht: ik heb maar 1 router, dus ook 1 DHCP server (lijkt mij).
Maar ach, voor usenet mag je wel wat problemen ervaren vind ik
Ik ben vergeten te melden (ik was het uberhaupt eigenlijk al vergeten) dat ik een paar jaar geleden het kabelmodem door Ziggo heb laten bridgen, dan is ie geen router meer heb ik me laten vertellen.LopendeVogel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:04:
[...]
Dan heb je dus volgens mij ook nu een router op een router = wachten op problemen.
Maar ach, voor usenet mag je wel wat problemen ervaren vind ik
[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 17-06-2018 21:18 ]
Owja aangezien het net nog een wifi router oid was?flopdoc schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:17:
[...]
Ik ben vergeten te melden dat ik een paar jaar geleden het kabelmodem door Ziggo heb laten bridgen, dan is ie geen router meer heb ik me laten vertellen.
Ook; zodra je het modem (van ziggo dus) reset dmv het reset gaatje of de (web)console, dan zet je hem weer op router modus.
Oh dat is nieuw voor mij. Gelukkig heb ik m dacht ik altijd gereset door gewoon uit en weer aan te doen. Ik zou het adres van de webconsole niet weten.LopendeVogel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:18:
[...]
Owja aangezien het net nog een wifi router oid was?
Ook; zodra je het modem (van ziggo dus) reset dmv het reset gaatje of de (web)console, dan zet je hem weer op router modus.
PS Adres opgezocht op internet, ik zie inderdaad een inlogscherm ("Ziggo Wifi Modem)". Maar ik blijf er voor nu maar beter af. Het werkt nu, daar gaat het om.
[ Voor 14% gewijzigd door flopdoc op 17-06-2018 21:22 ]
Dat is niet zo als ziggo klantenservice bridge heeft geactiveerd voor je, dacht ik. Hij haalt zijn configuratie bij ziggo dan.LopendeVogel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:18:
[...]
Owja aangezien het net nog een wifi router oid was?
Als het een Ziggo Connectbox is, dan is dit inderdaad correct volgens mij. Fijn dat een reset van de modem het oplostte. De oorzaak kan van alles zijn denk ik. Ik zou het een tijdje in de gaten houden. Als het verder niet meer optreed, prima.valkenier schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Dat is niet zo als ziggo klantenservice bridge heeft geactiveerd voor je, dacht ik. Hij haalt zijn configuratie bij ziggo dan.