Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 19:23
Hallo,

Ik had even een vraag omtrent het kopen van games in fysieke winkels (zoals Game Mania in België). Ik ben namelijk zelf Linux gebruiker en ik zou een bepaald spel willen kopen (F1 2017) dat goedkoper is dan eender waar in de pricewatch.

Ik vraag mij echter af of ik die (waarschijnlijke) Windows Game via de code zal kunnen installeren op linux via Steam?

(ja, ik besef dat ik wss niets zal hebben aan de DVD/Blu-Ray die ik koop, maar dit kan mij op dat moment weinig schelen)

Thanks

Jeroen

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is toch een specifieke/aparte uitgave voor? nieuws: F1 2017 is beschikbaar voor Linux

Denk dat de overhead via Wine o.i.d. voor een Windows-game minder interessant is?

/edit: https://www.gamingonlinux...ux-port-on-amd-gpus.10655 heeft wat meer info over F1 2017 op Linux

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2018 20:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
*snip* zo reageren is onnodig

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 18-06-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@JeroenED ik verwacht dat dit geen probleem is. Als je hem op Steam zelf koopt dan kan je ook altijd op elk OS installeren dat ondersteund wordt, is geen aparte aankoop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JeroenED schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:53:
[...]

Waarom blijf ik hier moeite doen? Lees mijn post! Ik zet het zelf nog in een aparte alinea ;)
Sorry hoor; in het betreffende linkje staat ook dat DX11 op Wine (dus een Windows-download) amper/niet werkt vanwege de staging-releases. De system-requirements voor de Linux-uitvoering van F1 2017 zijn ook aanzienlijk anders/zwaarder dan de requirements voor Windows.

Maar je wil dus weten of een Steam-key voor alle uitgaven geldt? Voor zover ik op store.steampowered.com kan zien: ja. En als het niet werkt; Steam heeft tegenwoordig toch een mooie geld-terug optie (even de kleine letters lezen)?

Helaas haal ik uit je topicstart niet precies/specifiek of je nou een digitale of fysieke editie zo goedkoop kan krijgen noch of je PC voldoet aan de Linux-requirements voor de game. Fysieke edities zijn, voor zover ik weet, nooit inwisselbaar online voor een ander platform Vandaar dat ik even een linkje postte om je in ieder geval in te lichten daarover.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

[...]

Waarom blijf ik hier moeite doen? Lees mijn post! Ik zet het zelf nog in een aparte alinea ;)
Lekker aardig, MAX3400 probeert je te helpen, leest ergens overeen en jij behandelt hem zo?

Ik denk niet dat het werkt, als er iet als "game for windows" op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Ik zou het niet weten. Wij hebben er in ieder geval weinig aan. :/ Je komt hier zo te zien alleen maar voor jezelf. De vraag is: Waarom geef jij geen informatie naar welk product jij precies gaat kopen. De shop heeft toch wel een website? Je moet weten wat voor key je krijgt. Zo te zien is de Steam key universeel... maar koop je wel een steam key?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Quellien schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:09:
[...]

Lekker aardig, MAX3400 probeert je te helpen, leest ergens overeen en jij behandelt hem zo?

Ja en dat terwijl België in het WK zit en wij Nederlanders (gelukkig) geen voetbal hebben?

Nee ach, @MAX3400 is gewoon superieur om snel te reageren, alleen het lezen en ontopic blijven wordt na een tijdje wat minder :D :P Geniale gast en probeert echt wel iedereen te helpen, gewoon even 15 minuten per dag rust nemen en weer verder gaan joh :D

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 17-06-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*snip* op de man
Als het een key is die je op Steam kan activeren is het enkel relevant of die versie ook multi OS is.

[ Voor 49% gewijzigd door Geronimous op 18-06-2018 13:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
Het op zo'n manier onvriendelijk op de persoon reageren op een normale, behulpzame post is erg onwenselijk. Als een reactie niet direct je vraag beantwoord kun je dat ook vriendelijk uitleggen. Als er wordt gevraag om meer uitleg en context, dan geef je die.
We helpen elkaar graag op Tweakers, maar je kunt daar geen eisen aan stellen.

[ Voor 79% gewijzigd door Geronimous op 18-06-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*snip* op de man; doe zoeits met een TR

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 18-06-2018 13:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Dit gaat natuurlijk enrgens meer over. Aan iedereen in het topic: leer de TR functie kennen dan op de man te reageren in het topic zelf.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.