Website hosting, persoonlijke website.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 22:24
Ik ben van plan om voor school & hobby een simpele wordpress website in elkaar te zetten.
Nu ben ik een beetje onderzoek gaan doen naar recensies van diverse hosting providers.

Nu kom ik zelf uit op antagonist (inclusief studentenkorting). Ze zijn zeker niet de goedkoopste maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Ook kwam ik uit op versio, maar na het lezen van het ervaringen topic denk ik dat ik er maar van weg blijf.

Het enige nadeel van antagonist is dat de domeinnaam betaald wordt, en ik het idee krijg dat je hem bij een hoop andere providers gewoon 'aanschaft' voor een x bedrag.

Ook zie ik bij goedkopere hosting providers soms een datalimiet van 20gb, alleen lijkt me voor een simpele site die voor school als een soort portfolio dient ook weer geen probleem.

Ik ben benieuwd wat jullie idee en ervaring is met hosting met dit doel.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je schaft een domeinnaam niet eenmalig aan, misschien koop je hem over van iemand, maar je blijft de jaarlijkse kosten houden. Ook bij Antagonist, TransIP etc.

Ik zit tevens bij Antagonist en ben erg tevreden over ze. Meestal zijn ze een van de eersten die nieuwe security technieken introduceren zoals Let's Encrypt en HSTS (toen het in DirectAdmin beschikbaar was).

Mocht je het willen kan je ook je domeinen vastleggen bij een budget provider bijv Vimexx en de nameservers op Antagonist zetten, dan ben je niet afhankelijk van Vimexx maar heb je wel hun prijs voor je domein.

Ik heb daarnaast ook een pakket bij Neostrada, ook meer budget qua prijs maar qua prestaties zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 22:24
Het valt me op dat bijvoorbeeld bij Neostrada het verschil tussen het starters pakket en het standaard pakket wel 4 euro per maand is.

Maar eigenlijk voldoet het starters pakket al wel aan mijn eisen.

Nu ben ik zelf al voorzien van hosting in middels door een behulpzame mede tweakers.

Maar nu ben ik wel benieuwd, het is toch gewoon mogelijk om op het goedkoopste neostrada pakket zelf wordpress te installeren dmv FTP, of kom je in de knoei met de benodigde mysql database?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Speeddragon schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:56:
Het valt me op dat bijvoorbeeld bij Neostrada het verschil tussen het starters pakket en het standaard pakket wel 4 euro per maand is.

Maar eigenlijk voldoet het starters pakket al wel aan mijn eisen.

Nu ben ik zelf al voorzien van hosting in middels door een behulpzame mede tweakers.

Maar nu ben ik wel benieuwd, het is toch gewoon mogelijk om op het goedkoopste neostrada pakket zelf wordpress te installeren dmv FTP, of kom je in de knoei met de benodigde mysql database?
Je kunt zelf databases aanmaken dus ja, dat is gewoon mogelijk.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik zit nu bij mijndomein, en heb daar 20GB dataruimte en onbeperkt dataverkeer en dat voor 10 euro voor het eerste jaar (daarna 60 euro per jaar). persoonlijk heb ik een goede ervaring met mijndomein waar ik ook mn mail heb lopen.

Ik weet niet wat anderen hiervan vinden, maar het is een in mijn ogen voordelige oplossing.

edit: er komen nog kosten bij voor je domeinnaam

[ Voor 7% gewijzigd door Nirrilith op 19-06-2018 08:17 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845