Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1300 gaming pc ook schoolwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik game nu al 4 jaar op een laptop die daar zeker niet voor geschikt is en heb wat geld om een desktop te kopen. Ik wou eerst een pre build desktop kopen maar ben bang dat ik die later niet zou kunnen upgraden op een of andere reden. Jammer genoeg heb ik totaal geen verstand van pc's en ken niemand die dit doet of de moeite wil doen om me eens te helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en misschien ook wat video's bewerken maar zou alledaagse dingen voor hogere school ook kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
het liefst rond de 1300 euro monitor nog niet inbegrepen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik zou graag al een intel 7 hebben want ben bang dat ik met een i5 het te snel zou moeten upgraden.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik weet dat dit waarschijnlijk veel gevraagd is maar als iemand mij hier wat informatie kan over geven of zelf mij kan helpen met lijst wat een goede pc zou geven. alvast bedankt allemaal.

Alle reacties

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:17

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:36
Dag Nisha_NH,

Welkom op het forum, zoals Randomguy heeft vermeld, er zijn regels waar topics zich hier aan moeten houden. Een van deze dingen is eigen input. Maak zelf eerst even een lijstje van computeronderdelen die je denkt nodig te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de desktop best buy guide.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Bekijk wat 'how to build a PC' videos op Youtube ofzo, dan kan je een betere overweging tussen zelfbouw en prebuilt maken.
Welke games, texture kwaliteit, resolutie en fps?
Wat voor studie doe je? Gebruik je daarvoor veel zware programma's?
Wat voor videos ga je bewerken? Voor gamen heeft een i7 weinig zin, dus als je ook weinig zware videobewerking gaat doen, zou ik helemaal geen i7 nemen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
We verwachten een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Dit topic is gesloten.