videokaart vervangen Medion MD 8874??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyveon
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag over mijn computer.

Ik heb op dit moment de Medion MD 8874 (http://aldi.medion.com/md...ge=aldi#ausstattung_anker) en eigenlijk ben ik tot nu toe erg tevreden over deze pc. Ik weet dat het een relatief oude prebuild pc is, maar voor mijn gebruik is hij krachtig genoeg. (voornamelijk internet, office en simpele spellen als fortnite en LoL) Wel begint de gpu (GTX 760 1.5gb) echt minder te worden.
Aangezien ik nu studeer, en binnenkort ook coschappen ga lopen, game ik lang niet zoveel meer dan dat ik vroeger deed en heb ik dus ook geen krachtige pc meer nodig. Wel zou ik graag een 27inch 4k monitor aanschaffen omdat ik graag een groter scherm wil en ik denk dat ik daar beter op kan lezen dan mijn huidige 22inch 1080p scherm. Helaas is mijn gpu daar lang niet krachtig genoeg voor, vandaar de gedachte dat ik mijn gpu kan vervangen voor bv een gtx 970.
Na wat onderzoek op het internet lees ik alleen verschillende verhalen over het vervangen van onderdelen in prebuild computers. Sommigen zeggen dat de pc 'gewhitelist' (??) is en dat je daardoor niks in de pc kan vervangen, terwijl anderen zeggen dat dit prima kan. Weet iemand misschien of het mogelijk is om in mijn pc de gpu voor een gtx 970 te vervangen of waar ik dat kan opzoeken?

Alvast hartelijk bedankt,

Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Medion staat erom bekend upgrades best lastig te maken.

Schroef eerst je PC open en noteer merk & model voeding en wattage. Kijk daarna of er uberhaupt ruimte is voor een dual-slot GPU. Nieuwere GPU's vragen vaak meer wattage van je voeding dus die moeten we wep even weten.

Ik zie alleen geen reden om je GPU te vervangen; volgens mij kan je GPU echt wel 4K aansturen voor Windows maar op geen enkele manier (tenzij je 2000 Euro neertelt) kan je in 4K gamen. Downscalen naar 1080p in games zou nog kunnen maar dan worden al je pixels dus 4x zo groot.

In februari had je al vergelijkbare vragen om een andere PC te kopen. Heb je toevallig in de tussentijd nog wat financien kunnen vinden hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2018 16:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyveon
Allereerst dank voor uw antwoord.

Ik heb in februari inderdaad al vergelijkbare vragen gesteld. Toen is mij inderdaad verteld dat de GTX760 inderdaad 4k kan aansturen. Helaas kwam ik er toen achter dat Medion de displayport van de GTX760 eraf heeft gehaald, waardoor het, 'volgens mij', niet meer de mogelijk heeft om 4k aan te sturen.
Daarnaast had men in februari aangeraden om gewoon de videokaart te vervangen. Ik dacht destijds dat dit niet mogelijk was doordat het een medion pc is, maar doordat ik gemixte verhalen las wilde ik het graag nog een keer vragen. (u zegt nu dus ook dat dit eigenlijk niet kan.)

Ook heeft u het over dual gpu. Kan ik niet, wanneer medion het uberhaupt toelaat, gewoon deze gpu eruit halen en de andere erin stoppen?

Wat betreft de financiering van een nieuwe pc. Qua financien zou ik op dit moment een nieuwe pc kunnen samenstellen, maar ik vraag mijzelf af of dit wel verstandig is. Dan ga ik 1000+ neertellen voor een pc waar ik denk ik niet volledig gebruik van ga kunnen maken.
Ook heb ik gekeken naar een tweedehands computers. Alleen is hierbij vaak het probleem dat de gpu wel degelijk beter is, maar dat ik dan wat betreft cpu, ram e.d. achteruit zou gaan of dat ik alsnog 1000+ euro kwijt ben. De cpu e.d. zijn, 'dacht ik', juist de dingen die zorgen dat je snel kunt multitasken, 30+ tabbladen tegelijk kunt gebruiken etc en dat zijn juist de dingen waar ik juist niet achteruit wil.

Ik snap dat ik misschien het onmogelijke vraag. Dan ga ik gewoon verder met mijzelf in overleg of ik een nieuwe pc wil samenstellen of dat ik gewoon dat nieuwe scherm laat zitten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Zyveon schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:59:
Allereerst dank voor uw antwoord.

Ik heb in februari inderdaad al vergelijkbare vragen gesteld. Toen is mij inderdaad verteld dat de GTX760 inderdaad 4k kan aansturen. Helaas kwam ik er toen achter dat Medion de displayport van de GTX760 eraf heeft gehaald, waardoor het, 'volgens mij', niet meer de mogelijk heeft om 4k aan te sturen.
Daarnaast had men in februari aangeraden om gewoon de videokaart te vervangen. Ik dacht destijds dat dit niet mogelijk was doordat het een medion pc is, maar doordat ik gemixte verhalen las wilde ik het graag nog een keer vragen. (u zegt nu dus ook dat dit eigenlijk niet kan.)

Ook heeft u het over dual gpu. Kan ik niet, wanneer medion het uberhaupt toelaat, gewoon deze gpu eruit halen en de andere erin stoppen?

Wat betreft de financiering van een nieuwe pc. Qua financien zou ik op dit moment een nieuwe pc kunnen samenstellen, maar ik vraag mijzelf af of dit wel verstandig is. Dan ga ik 1000+ neertellen voor een pc waar ik denk ik niet volledig gebruik van ga kunnen maken.
Ook heb ik gekeken naar een tweedehands computers. Alleen is hierbij vaak het probleem dat de gpu wel degelijk beter is, maar dat ik dan wat betreft cpu, ram e.d. achteruit zou gaan of dat ik alsnog 1000+ euro kwijt ben. De cpu e.d. zijn, 'dacht ik', juist de dingen die zorgen dat je snel kunt multitasken, 30+ tabbladen tegelijk kunt gebruiken etc en dat zijn juist de dingen waar ik juist niet achteruit wil.

Ik snap dat ik misschien het onmogelijke vraag. Dan ga ik gewoon verder met mijzelf in overleg of ik een nieuwe pc wil samenstellen of dat ik gewoon dat nieuwe scherm laat zitten.

.
Niet dual GPU maar dual slot GPU, alle kaarten die een upgrade zijn zijn twee sloten hoog.

Een 970 kan maar die hebben een 8 pin stroom aansluiting, de vraag is wat voor stroomaansluiting de voeding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyveon
Ik heb net even het verschil tussen dual slot gpu en single slot gpu gegoogled. Volgens mij is mijn gpu nu ook dual slot?
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/qAcAoOx

Ik zal dadelijk dan even mijn kast openmaken om naar mijn voeding te kijken.

[ Voor 65% gewijzigd door Zyveon op 17-06-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:06

Nemesizz

Untouchable

Bij Medion is het 9 van de 10 keer een Fortron FSP voeding van... rond de 350 a 400W. Meestal ook maar 1 PCI-e 6-pin connector.

Niet meteen Chinese plofmeuk, maar heb wel vaak bij die FSP's gezien dat ze er na een paar jaar geen zin meer inhebben (krijgen PC's vastlopers, of willen geen cold-boot meer doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyveon
Als ik iedereen zo aanhoor denk ik dat het toch maar beter is om een nieuwe pc samen te stellen en dan ook zelf te bouwen, zodat ik dan in toekomst wel enkele onderdelen zelf kan vervangen. Ik weet nog niet of ik dit ook ga doen of dat ik alles maar zo houd, maar in ieder geval bedankt voor jullie feedback!
Pagina: 1