Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na de aanschaf van een nieuwe moederboard, cpu en ram,
wilde ik opnieuw win10 installeren maar dit faalde...

een eerste versie van win10 10240 (build 1507) krijg ik wel geïnstalleerd,
maar deze krijgt mijn grafische driver niet geïnstalleerd

Nu heb ik gelezen dat dit komt omdat niet de laatste build van windows10 geïnstalleerd is,
maar als ik win10 wil upgraden slaat hij telkens vast met blue screens etc...

Dit zijn mijn specs:

Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz
Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming - 1.0
CORSAIR Vengeance LPX - DDR4
(6 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 2133 MHz / PC4-17000 - CL13 - 1.2 V - niet-gebufferd - niet-ECC)
Geforce GTX 1050 Ti
SSD Samsung EVO 250gb
Corsair TX650W voeding

en een windows 10 licentie aangeschaft via softwaredirectonline.nl (deze activeert ook)

Draait op een GTP partitie op mn SSD
(dit wel eerst moeten aanpassen in de BIOS omdat hij automatisch GTP er van maakte bij de allereerste installatie)
Heb ook een win7 Ultimate geprobeerd te installeren zoals op mijn vorige moederboard, die later geüpdatet is naar win10
alleen dit werkt niet op mijn nieuwe moederboard, want dan loopt het ook vast op updaten...)

Bij de automatische updates falen de volgende updates:

KB3172729: beveiligingsupdate voor windows 10 voor x64 systemen

2017-06 Cumulatieve update voor windows 10 version 1507 for x64 gebaseerde systemen (KB4022727)
bij het los installeren via update catalog van windows krijg ik de melding dat de update niet geld voor mijn computer)

INTEL system 1/1/1970 12:00:00 AM 10.1.1.42

INTEL other hardware Intel(r) 200 Series Chipset Family SMBUS A2A3

Bij een cleaninstal van build 1709 of 1803 (gebrande ISO) krijg ik een Stop Code: PAGE FAULT IN NONPAGED AREA
en bij het upgraden via de media tool herstelt windows zich na installatie naar de oude versie....
dus heb geen idee waar de fout kan zitten, hij installeert wel 1709 maar net voor of tijdens het herstarten begint ie te herstellen naar de draaiende versie van win10...

Het systeem draait wel op de huidige (10240) versie maar dan werkt mijn grafische kaart niet...
deze heb ik voor het moment afgekoppeld maar dan lukt het ook niet om te upgraden

Wie heeft de oplossing ? en hopelijk heb ik voldoende informatie gegeven Alvast bedankt!

Een memtest86 leverde niks althans geen fouten in ieder geval
Tests passed: 48/48
0 errors

Ram info: PC4-17000 DDR4 XMP 2132MHz / 13-15-15-28 / corsair cmk16gx4m2a21

dat is diegene die ik heb nu

Bij het los installeren van de KB mislukte updates geeft mijn pc aan dat deze wel zijn geïnstalleerd...
bij de volgende updates:

KB3172729

ter info: wanneer ik mijn Nvidia 1050 Ti aansluit geeft deze wel beeld door, maar mijn fans erop draaien niet...
en bij build 10240 van windows die wel draait, pakt hij mijn resolutie niet hoger als 1024x768 met Standard drivers

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 00:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
Test je geheugen eens met memtest86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gaat het wel goed met je geheugen ? Test eens met maar 1 module in slot #1 ? (wellicht heb je nog een ander stripje liggen om te testen ?

http://download.gigabyte....ga-z270x-ultra-gaming.pdf

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens testen met memtest86
rest draait nu

en hoe kan ik zien welk geheugen dan wel past? in die pdf, want daar heb ik echt 0 verstand van...

bedankt voor het vlugge antwoorden trouwens thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ram info: PC4-17000 DDR4 XMP 2132MHz / 13-15-15-28 / corsair cmk16gx4m2a21

dat is diegene die ik heb nu

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:56:
Test je geheugen eens met memtest86
Tests passed: 48/48
0 errors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Zou je misschien je bericht willen bewerken, als je zelf de laatste post hebt geplaatst? Lees anders het beleidt nog een keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat mag er niet dan, wel gelezen maar snap je punt niet?

heb nu mijn hoofdtopic bijgewerkt dus mijn laatste 2 posts zouden weg kunnen... als dat de opzet van je msg was

en ik zie windows 10 bij je naam staan, weet jij misschien geen oplossing toevallig?
ik snap er helemaal niks meer van, alles wat ik ook probeer faalt...en ik ben al letterlijk de hele week
bezig tot 4 uur nachts om te installeren, deinstalleren etc etc....en niks werkt...
zelfs elk afzonderlijke update geprobeerd via update catalog...

ah op die manier, prima:D zal er rekening mee houden

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:50:
Iedere keer een nieuwe reactie schrijven, zodat er verschillende reacties van één persoon direct onder elkaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op Sunday 17 June 2018 @ 21:50:

heb nu mijn hoofdtopic bijgewerkt dus mijn laatste 2 posts zouden weg kunnen... als dat de opzet van je msg was

en ik zie windows 10 bij je naam staan, weet jij misschien geen oplossing toevallig?
ik snap er helemaal niks meer van, alles wat ik ook probeer faalt...en ik ben al letterlijk de hele week
bezig tot 4 uur nachts om te installeren, deinstalleren etc etc....en niks werkt...

ah op die manier, prima:D zal er rekening mee houden
Eh...in dit specifieke geval moet je even de waarschuwing lezen die net boven het venster staat als je een quick reply doet. Daar staat namelijk:
Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie.
In het beleid staat ook een stukje over andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen, daar wordt gesproken over het omhoog schoppen van je topic door dus binnen 24u een nieuwe reactie te plaatsen (als de laatste reactie op dat moment ook al van jou zelf afkomstig is.

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 17-06-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke helemaal top, als je dan die msges wilt verwijderen incl deze dan is het weer een schone topic en zal ik telkens zoals aangegeven wijzigen

de msges die er niet toe doen over het onderwerp dus:D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op Sunday 17 June 2018 @ 22:00:
oke helemaal top, als je dan die msges wilt verwijderen incl deze dan is het weer een schone topic en zal ik telkens zoals aangegeven wijzigen

de msges die er niet toe doen over het onderwerp dus:D
Maar om even te reageren op je TS. Windows 10 versie 1507 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en ik zou je dan ook willen adviseren om om de laatste Windows 10 versie te downloaden vanaf de Microsoft Windows 10 pagina. Als het goed is kun je via die link een bootable USB stick maken (ISO downloaden m.b.v. de MediaCreationTool).

Overigens kun je hier lezen dat zowel de 1507. 1511 als 1607 (de 1703 verloopt ook eind oktober 2018) versie niet meer worden ondersteund. Via de eerder genoemde link kun je of de 1709 of de 1803 versie downloaden. Mogelijk moet je een product key invullen, maar daar kun je gewoon je huidige (van versie 1507) key invullen.

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 17-06-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JackSparrow schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:04:
[...]

Maar om even te reageren op je TS. Windows 10 versie 1507 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en ik zou je dan ook willen adviseren om om de laatste Windows 10 versie te downloaden vanaf de Microsoft Windows 10 pagina. Als het goed is kun je via die link een bootable USB stick maken (ISO downloaden m.b.v. de MediaCreationTool).
Dat werkt dus niet....ik heb de Iso van 1709 en 1803 gebrand en krijg telkens een foutmelding of blue screen...
kan geen foto plaatsen helaas, maar bij 1709 installeert ie alles, na 5 keer blue screen tijdens het installeren, eindelijk de install complete en dan vraagt ie om opnieuw op te starten en toen kreeg ik weer blue screen en herstelde ie zich naar mijn werkende versie...en dat was de NON PAGED AREA stopcode

dat is het irritante eraan, welke manier van updaten ik probeer of clean install of updaten naar de laatste versie van windows... het werkt niet helaas

en ah mooi dat de licentie meegaat, dan zit dat goed in ieder geval thanks

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op Sunday 17 June 2018 @ 22:08:
[...]

Dat werkt dus niet....ik heb de Iso van 1709 en 1803 gebrand en krijg telkens een foutmelding of blue screen...
kan geen foto plaatsen helaas, maar bij 1709 installeert ie alles, na 5 keer blue screen tijdens het installeren, eindelijk de install complete en dan vraagt ie om opnieuw op te starten en toen kreeg ik weer blue screen en herstelde ie zich naar mijn werkende versie...

dat is het irritante eraan, welke manier van updaten ik probeer of clean install of updaten naar de laatste versie van windows... het werkt niet helaas

en ah mooi dat de licentie meegaat, dan zit dat goed in ieder geval thanks
branden…? Als in DVD branden? Waarom niet op een USB Stick, die kun je hergebruiken he...een gebrande dvd niet. Maar eh....dan doe jij niet een clean install? Als hij terug gaat naar de vorige versie. Probeer eens een clean install te doen, dus opstarten vanaf de usb stick (of van de dvd...wat jij wilt) en wis dan alle partities op je disk. LET OP dat je wel even een backup van alle bestanden hebt gemaakt hebt, want hij wist dan je hele disk.

Geen idee waarom je BSOD's krijgt, maar als je hardware gewoon Windows 10 capable is (check desnoods ff de website van je moederbord, processor en videokaart leverancier) dan zou je hem gewoon moeten kunnen installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Plaats anders eens de foto ergens op een img. hosting of desnoods een linkje naar google/one-drive.
Hoe dan ook een BSOD is gewoon een teken dat er iets niet goed zit in je systeem.
Daarnaast 16GB testen in nog geen 5 uur met memtest86 is ook wel wat dubieus..

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2018 22:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
DukeBox schreef op Sunday 17 June 2018 @ 22:12:
Plaats anders eens de foto ergens op een img. hosting of desnoods een linkje naar google/one-drive.
Hoe dan ook een BSOD is gewoon een teken dat er iets niet goed zit in je systeem.
Inderdaad, maar als je probeert je systeem te upgraden (wat normaal gesproken zou moeten werken) en je krijgt dan steeds BSOD's...misschien eens een clean install proberen. De 1507 wordt al een jaar niet meer ondersteund, geen idee of het daar mee te maken zou kunnen hebben...ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JackSparrow schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:12:
[...]

branden…? Als in DVD branden? Waarom niet op een USB Stick, die kun je hergebruiken he...een gebrande dvd niet. Maar eh....dan doe jij niet een clean install? Als hij terug gaat naar de vorige versie. Probeer eens een clean install te doen, dus opstarten vanaf de usb stick (of van de dvd...wat jij wilt) en wis dan alle partities op je disk. LET OP dat je wel even een backup van alle bestanden hebt gemaakt hebt, want hij wist dan je hele disk.

Geen idee waarom je BSOD's krijgt, maar als je hardware gewoon Windows 10 capable is (check desnoods ff de website van je moederbord, processor en videokaart leverancier) dan zou je hem gewoon moeten kunnen installeren.
(ps zo antwoord ik goed btw?)

en ja dat was een clean install dacht ik, of die toevallig net niet.... (was al laat zullen we maar zeggen haha)

ik heb in ieder geval elke mogelijke manier geprobeerd om het te installeren
clean installs, upgrades, USB, DVD etc
(USB werkte op de 1 of andere manier niet vandaar de DVD, maar inderdaad USB was handiger geweest :P )

album niet echt nodig maar misschien dat er nog info vandaan gehaald kon worden

https://imgur.com/a/WmcB4kZ
Album

https://imgur.com/V8REcN7
BSOD

Ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te beschrijven in ieder geval, maar ik ben daar helaas niet zo goed in, het kan soms wat warrig overkomen, sorry alvast

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op Sunday 17 June 2018 @ 22:18:
[...]

(ps zo antwoord ik goed btw?)

en ja dat was een clean install dacht ik, of die toevallig net niet.... (was al laat zullen we maar zeggen haha)

ik heb in ieder geval elke mogelijke manier geprobeerd om het te installeren
clean installs, upgrades, USB, DVD etc
(USB werkte op de 1 of andere manier niet vandaar de DVD, maar inderdaad USB was handiger geweest :P )

ps ben bezig met fotos
Als je nu een clean install doet, maak dan eens een foto van de BSOD's...want dat is de enige juiste manier. Anders wordt het ook erg lastig voor je mede-Tweakers om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:12:
Daarnaast 16GB testen in nog geen 5 uur met memtest86 is ook wel wat dubieus..
Maar hoe of waar kan ik vinden of het wel of niet compatible is...of dat dat het is waardoor alles fout loopt...
helaas valt er niks te testen met mn oude geheugen..DDR3 was dat of ouder.... oude systeem is op zn minst 6 jaar oud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op Sunday 17 June 2018 @ 23:01:
[...]

Maar hoe of waar kan ik vinden of het wel of niet compatible is...of dat dat het is waardoor alles fout loopt...
helaas valt er niks te testen met mn oude geheugen..DDR3 was dat of ouder.... oude systeem is op zn minst 6 jaar oud
Eh....gewoon type opzoeken op de site van de leverancier en kijken of er Windows 10 drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het updaten van win10 naar de nieuwste versie krijg ik tijdens media creator tool of na het opnieuw opstarten tijdens het installeren:

Windows 10 kan niet worden geïnstalleerd
uw pc is weer helemaal zoals deze was voordat windows 10 werd geïnstalleerd

0x800703F1 - 0x20003
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de INSTALL_UPDATES-bewerking

en tijdens als die eerder crashen met bsod krijg ik PAGE FAULT IN NONPAGED AREA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Dan heb je weer geen clean install gedaan...

In de Media Creation Tool kies je voor de optie 'een andere pc installeren' > 'USB maken' (of DVD, wat jij wil)

Klaar? Mooi. Opstarten vanaf het gemaakte installatiemedium, dit kan gewoon in UEFI modus met safe-boot en de hele handel aan. Kies aangepaste installatie en verwijder daar elke partitie totdat er niets meer overblijft. Er staat dan alleen nog iets van 'niet-gebrukte ruimte' of iets dergelijks. Maak zelf geen nieuwe partities aan maar klik gewoon op volgende, dan zal Windows het automatisch voor je regelen.

Maak even wat foto's van dit proces, dan weten we zeker dat je het goed doet.

Wanneer dit dan wel goed gaat, en je komt op het bureaublad, laat Windows update dan even z'n werk doen.

[ Voor 7% gewijzigd door xFeverr op 18-06-2018 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
Download is even Bluescreenviewer van Nirsoft en load daar foto's van.

Vervolgens zou ik een Firmware update van je SSD overwegen. Ik denk daar het probleem wel zal zitten. Dit is eerder een vermoeden uiteraard.

Hoe zijn je bios instellingen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
PhanToM__ schreef op Monday 18 June 2018 @ 09:37:
Download is even Bluescreenviewer van Nirsoft en load daar foto's van.

Vervolgens zou ik een Firmware update van je SSD overwegen. Ik denk daar het probleem wel zal zitten. Dit is eerder een vermoeden uiteraard.

Hoe zijn je bios instellingen ?
Dat is ook niet erg om te checken inderdaad, maar ik denk dat TS eerst een echte clean install moet proberen :+ Want de meldingen die hij krijgt suggeren niet dat de disk echt helemaal leeg is. Hij krijgt immers de melding dat de pc is weer helemaal zoals deze was voordat windows 10 werd geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit was een update inderdaad, ondertussen de install geprobeerd maar alsnog foutmeldingen en bsod

Clean install:

SSD Firmware
https://imgur.com/blo9lYt

Bluescreen viewer
https://imgur.com/AIu5dQ1
https://imgur.com/5skwsOT
https://imgur.com/SVGknnd

BIOS
https://imgur.com/tM4XHIF
https://imgur.com/tx5f861
https://imgur.com/JfOgay2

INSTALL
https://imgur.com/HDYPWQ8
https://imgur.com/7tkr4T5
https://imgur.com/8F0TnmD

Poging 2 nu kan het bij deze poging zijn dat de bios gereset is naar sms support disabled
https://imgur.com/8Xrzkx9
https://imgur.com/Y9qsUnE

Poging 3 geprobeerd met 1 geheugen bank
ditmaal installerde hij wel maar bij het opnieuw opstarten kreeg ik BSOD
Windows 10
Stop Code 0xc000021a!!!

scannow gedaan: Windows Recourse Protection did not find any integrity violations

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog meerdere pogingen gedaan, maar geen flauw idee waar het aan kan liggen
en als het met compatible van hardware te maken heeft, hoe kan ik dingen uitsluiten...
om erachter te komen

heb ook zowel USB als DVD geprobeerd, maar zelfde resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht lees ik er overheen, maar gebruik je vanaf het begin steeds dezelfde ISO? Misschien is die niet helemaal lekker en even opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
Heb je ook de andere dimm al eens alleen gebruikt? Dus om uit te sluiten dat het probleem ligt bij die ene specifieke dimm die je nu toevallig gebruikt hebt bij de installatie.

Verder lees ik iets over problemen met de videokaart; drivers die niet willen installeren en zo. Heb je de oude videokaart nog om mee te testen of het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin eens met een zo kaal mogelijk system.. dus alleen SSD er aan met 1 geheugen bank (en dan met voorkeur niet dezelfde waar je al een bsod mee kreeg) en bios op default settings.
Doe dan de install en kijk of je systeem stabiel is. Pas daarna verder met het toevoegen van hardware (een voor een)..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu geprobeerd op mn oude systeem de ISO te installeren en hierop lukte het wel, waar de fout ligt weet ik nog steeds niet, maar heb nu de boel weer terug gestuurd naar de verkoper, hopelijk kunnen die me uiteindelijk meer vertellen
Pagina: 1