Waterkoeling van aliexpress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04 15:58
Beste mede-tweakers
Mijn vraag
Ik wil graag customwaterkoeling omdat dit natuurlijk beter is dan lucht gekoeld (voor het overclocken) en om dat het er fancy uitziet. Alleen omdat waterkoeling redelijk prijzig is, ging ik maar eens bij onze vrienden uit China kijken. En daar had ik dit setje gevonden

https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

of deze
https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Nu mijn vraag is dit van goede kwaliteit of ken je iemand die ervaring heeft met waterkoeling uit china. Ook wil ik later mijn videokaart hier mee gaan koelen (gtx 1070ti founders edition) zou hier elk waterblok voor een 1070ti oppassen of moet ik een specifieke hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
gallery: berend.stokman

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel wat reviews gevonden, maar er was niet heel veel over te vinden daarom vraag ik het nog even hier.

[ Voor 15% gewijzigd door berend.stokman op 17-06-2018 15:06 ]

Beste antwoord (via berend.stokman op 27-06-2018 12:17)

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb ondertussen wat ervaring met waterkoeling van AliExpress. Voor fittingen kun je prima bij Barrow en Bykski terecht, blokken ook, maar radiatoren zou ik heel kritisch naar kijken. Deze zijn nog wel eens van aluminium. Als dat het enige materiaal in je loop is, prima, maar zeer waarschijnlijk heb je ook wat anders in je loop en dan is het wachten op de corrosie. Heb een €20 Bykski blok welke amper onder doet voor een EK Supremacy MX. Fittingen van Barrow nog geen issues mee gehad en erg netjes afgewerkt. Ook het reservoir kun je natuurlijk prima uit China halen. Deze dingen kun je prima besparen. Maar haal je pomp, fans en je radiatoren gewoon van een gerenommeerd merk. Die dingen op besparen is een groot risico en kan je uiteindelijk veel meer gaan kosten.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom gaan rommelen met producten van onbekende kwaliteit uit China die je ook nog eens moet assembleren en zelf vullen, terwijl er mooie closed loop producten zijn zoals pricewatch: Corsair Hydro H100i v2 ???

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
Ik weet dat het erg is, maar ik vind het er wel vet uitzien. Het zelf assembleren lijkt mij niet erg, maar eerder een leuk project voor in de vakantie (mits de kwaliteit dan weer goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
berend.stokman schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:04:
Ik wil graag customwaterkoeling omdat dit natuurlijk beter is dan lucht gekoeld (voor het overclocken)
Dit is zeker niet altijd zo. Voornamelijk bij dit soort setjes zou het me niks verbazen dat een goede luchtkoeler het beter doet dan een waterkoelingsset. De kans is groot dat je huidige koeler beter koelt dan dit soort oplossingen. Ook het verschil met een AIO-koeler kan nog best eens negatief zijn.
en om dat het er fancy uitziet
Daar valt wel wat voor te zeggen.

Zelf zou ik er echt niet aan beginnen. Je hebt voor honderden euro's aan hardware dat 1 druppeltje door gebrek aan kwaliteit defect kan raken. Daarnaast vind ik het daar in China niet eens zo heel goedkoop; het is ook gewoon 125 euro en dan moet je nog maar hopen dat je douane je geen invoerrechten en dergelijke laat betalen.
Voor een paar tientjes heb je gewoon goed spul, wat er ook nog eens echt premium uit ziet en bovendien beschikt over garantie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
Daar heb je wel gelijk in, Ik wou weten wat jullie dachten over waterkoeling uit china daarom startte ik de topic. Invoerrechten worden wel pas geheven vanaf 150 euro, Ik zou misschien belasting moeten betalen als ze mij er uitpikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21
Kans op belasting lijkt me best wel aanwezig. Die dingen wegen best wat. Ik heb wel een beetje ervaring met waterkoeling van Aliexpress. Maar dat zou ik alleen bestellen als je het als een hobby ziet. Niet omdat het beter zou zijn en/of goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berend.stokman
oke dankjewel voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Als jij voor een paar tientjes verschil het risico wil lopen dat je je hele pc sloopt, veel plezier.
https://www.highflow.nl/w...oling-sets/complete-sets/ (even sorteren op prijs)
Met belasting zal de prijs ongeveer hetzelfde zijn.

Ik zou het echt absoluut niet doen. Water in een computer is al risico genoeg, zelfs met onderdelen waar je zeker bent van de kwaliteit.
Bij onderdelen waar je niet zeker bent van de kwaliteit is dat risico natuurlijk nog veel groter.
Als je een lekkage krijgt, kan je de boel weggooien. Bij goede kwaliteit krijg je niet zomaar een lekkage, met dit soort spul, tja.. Niemand die er wat van kan zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 17-06-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Microkid schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:07:
Waarom gaan rommelen met producten van onbekende kwaliteit uit China die je ook nog eens moet assembleren en zelf vullen, terwijl er mooie closed loop producten zijn zoals pricewatch: Corsair Hydro H100i v2 ???
omdat het beter koelt?
die h100 setjes zijn ook niet alles, al teveel pompen stuk zien gaan bij de oudere setjes braken er nog welleens slangen en water verdampt ook uit deze "gesloten" setjes.

ps. zou ik een setje van highflow uitkiezen maar als geld een overweging is zou ik gaan voor moeie luchtkoeler en een delidtool voor me cpu en een beetje liquidmetal (of een cpu met delid)

[ Voor 17% gewijzigd door maks11223344 op 17-06-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ali is een marktplaats, kwaliteit zal verschillen per achterliggende shop.
Koop je hier a-merk spul, dan heel goed mogelijk ook uit China geïmporteerd.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
De laatste tijd is de kans op een belasting-naheffing wel degelijk aanwezig, en niet vanaf € 150,- maar al vanaf € 22,-
En daar komt ook nog sowieso € 15,- afhandelingskosten bij!
maks11223344 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:51:
[...]

omdat het beter koelt?
die h100 setjes zijn ook niet alles, al teveel pompen stuk zien gaan bij de oudere setjes braken er nog welleens slangen en water verdampt ook uit deze "gesloten" setjes.
Daar kan ik over meepraten, die pompjes van Corsair zijn heel slecht, nu een LIQMAX II 120S setje er in zitten en die gaat echt als een speer...

[ Voor 56% gewijzigd door roches op 17-06-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
als ik later mijn videokaart zou willen koelen door middel van waterkoeling hoe zou ik dat dan moeten doen (met aio).

[ Voor 4% gewijzigd door berend.stokman op 17-06-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
maks11223344 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:51:
[...]

ps. zou ik een setje van highflow uitkiezen maar als geld een overweging is zou ik gaan voor moeie luchtkoeler en een delidtool voor me cpu en een beetje liquidmetal (of een cpu met delid)
Welke setje zou jij uitkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
berend.stokman schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:37:
[...]

Welke setje zou jij uitkiezen?
grootst mogelijke dat er in jouw kast past?
had eerder een 360+280+120 radiator maar nogsteeds niet de temps die ik wou + ik vond gentle typhoons maar iritant geluid maken dus ik heb nu een mora 3 radiator met 4x180mm fans erop op 400rpm draaiend dit is koeler en stiller, enige nadeel is dat radiator dus extern is maar die hangt nu zonder fans erop uit raam dan word het niet zomaar 17 graden warmer als buiten temperatuur op zolder :p

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb ondertussen wat ervaring met waterkoeling van AliExpress. Voor fittingen kun je prima bij Barrow en Bykski terecht, blokken ook, maar radiatoren zou ik heel kritisch naar kijken. Deze zijn nog wel eens van aluminium. Als dat het enige materiaal in je loop is, prima, maar zeer waarschijnlijk heb je ook wat anders in je loop en dan is het wachten op de corrosie. Heb een €20 Bykski blok welke amper onder doet voor een EK Supremacy MX. Fittingen van Barrow nog geen issues mee gehad en erg netjes afgewerkt. Ook het reservoir kun je natuurlijk prima uit China halen. Deze dingen kun je prima besparen. Maar haal je pomp, fans en je radiatoren gewoon van een gerenommeerd merk. Die dingen op besparen is een groot risico en kan je uiteindelijk veel meer gaan kosten.

...

Pagina: 1