[Windows 10] Media Creation Tool blijft hangen op 72%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Registratie: Juni 2018
  • Niet online
Beste Tweakers,

Heb mij zojuist geregistreerd om deze vraag te kunnen stellen.

Samenvatting: Hoe kan ik met behulp van de Media Creation Tool een clean install van Windows 10 uitvoeren zonder dat de Media Creation Tool blijft hangen bij ‘Bestanden voorbereiden voor de installatie’?

Alle details: Mijn zus wilde haar ASUS laptop opnieuw instellen zodat alle programma’s/bestanden/instellingen worden verwijderd en Windows 10 opnieuw geïnstalleerd wordt. Ze heeft een back-up van haar bestanden gemaakt, dus we starten het proces om de ASUS laptop terug naar de fabrieksinstellingen te zetten (via de instellingen van Windows 10 - versie 1803). We selecteren om niets van bestanden/programma’s te behouden en de laptop werd opnieuw opgestart om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan. Jammer genoeg gaf de laptop een foutmelding met ‘Er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw’. Toen toonde de laptop de herstelopties van Windows 10. We wilden Windows 10 uiteraard niet herstellen, maar een clean install van uitvoeren. Dan heb ik besloten om op een USB stick de Media Creation Tool te zetten zodat ik Windows 10 op deze manier schoon kan installeren. De Media Creation Tool maken verloopt zonder problemen. Ik steek de USB stick in de laptop, druk op de ‘Esc’-, ‘F10’- en ‘F12’-toetsen om de USB stick met de Media Creation Tool op te selecteren. De laptop opent de Media Creation Tool (selecteer taal, regio en toetsenbordindeling) en ik druk op ‘Nu installeren’. De setup wordt gestart en ik accepteer de licentievoorwaarden (krijg geen scherm van productcode te zien). Ik verwijder alle partities zodat de laptop schoon geïnstalleerd wordt en klik op ‘Volgende’. Dan wordt Windows 10 geïnstalleerd, maar de setup blijft steken bij ‘Bestanden voorbereiden voor de installatie’; het percentage gaat niet vooruit. Ik heb de Media Creation Tool op een tweede USB stick geïnstalleerd en dit geeft hetzelfde probleem; het ligt dus niet aan de USB stick. Tenslotte heb ik met een Microsoft-medewerker gechat en volgens hem heb ik de Media Creation Tool correct geïnstalleerd. Hij adviseerde mij om ASUS te contacteren om iets in de BIOS te wijzigen. Via Facebook heb ik ASUS gecontacteerd, maar voorlopig heb ik nog geen reactie ontvangen.

Weten jullie hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor jullie reacties :) .

Beste antwoord (via fvg08 op 01-09-2018 18:47)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
- Soms blijft zo'n installatie wel eens meer dan een uur hangen en gaat dan opeens vanzelf verder.
- Soms helpt het om eerst te zorgen dat je laptop niet is verbonden met een netwerk.
- Je geheugen of harddisk kan kapot zijn -> testen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je die vraag ook zo aan Asus gesteld: "Ik heb een laptop en er moet iets in de BIOS gewijzigd worden"?

Het zou handiger zijn als je vermelde om welke laptop het gaat en wat er precies - volgens de microsoft medewerker - in de bios (eigenlijk UEFI) gewijzigd moet worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Bedankt voor je reactie :)

Ik heb tegen ASUS uiteraard het modelnummer meegegeven: N551J

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
- Soms blijft zo'n installatie wel eens meer dan een uur hangen en gaat dan opeens vanzelf verder.
- Soms helpt het om eerst te zorgen dat je laptop niet is verbonden met een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:43:
Bedankt voor je reactie! Doordat je zei dat ik meer dan een uur moet wachten heb ik na iets meer dan 2 uur de volgende foutmelding in het Nederlands gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.errorlive.com/wp-content/uploads/2016/10/Windows-installation-error-code-0x8007045d.jpg
Kan benodigde bestanden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x8007045D

Eerst had ik de Media Creation Tool zonder dat de ethernetkabel aangesloten was uitgevoerd (en kreeg ik de bovenstaande foutcode), dus heb ik de laptop afgesloten en opnieuw opgestart terwijl dat de ethernetkabel aangesloten is, maar dit geeft hetzelfde resultaat; blijft hangen op 72%.

Of mijn geheugen of harde schijf kapot is weet ik niet zeker; ik ken niet zo veel van laptops openmaken/onderdelen vervangen. Hoe kan ik weten dat mijn geheugen of harde schijf stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Geheugen => memtest86 draaien, (vanaf cd of usb) zou ik als eerste doen.
Harddisk => tooltje van fabrikant draaien, bijvoorbeeld

Oh, gebruik een USB-2 poort voor installatie, en niet zo'n (nieuwe) blauwe. (zomaar een gokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:55:

Oh, gebruik een USB-2 poort voor installatie, en niet zo'n (nieuwe) blauwe. (zomaar een gokje)
Asus gebruikt inderdaad een 'vaag' merk usb3 controller.
Ook het installeren van de diver tijdens de install werkt niet ( altijd )

Ik maak de hdd altijd helemaal leeg in deze gevallen, en installeer windows ( zelf de partities aan laten maken )
Achteraf kan je desgewenst met een partitiontool de boel wel verkleinen / aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Bedankt voor de informatie.

Ik heb gisterenavond een DVD gebrand met de Media Creation Tool op (om zo te weten te komen of het aan de USB-poorten van mijn laptop ligt). Heb de laptop met de DVD in een hele nacht laten draaien, maar gaf nog steeds dezelfde foutmelding (bleef deze keer hangen op 20%).

ASUS heeft via Facebook geantwoord dat ik hen telefonisch moet contacteren. Aan de telefoon zei de ASUS-medewerker dat ik het volgende in de BIOS moet aanpassen:

SECURITY-tabblad -> Secure Boot menu -> Secure Boot Control = Disabled
BOOT-tabblad -> Launch CSM = Enabled

Heb dan de laptop opnieuw opgestart met de DVD in. De Media Creation Tool start op, maar hij blijft weer bij dezelfde stap hangen op 20%. Heb dan de setup afgesloten en de laptop opnieuw aangezet met de USB stick met de Media Creation Tool op, maar ook daar blijft hij hangen op 74%. In twee van de drie USB-poorten wilt de Media Creation Tool opstarten, maar ze geven allebei dezelfde foutmelding.

Wat me opvalt is dat de DVD op 20% stopt met draaien. Ik denk dat het inderdaad aan de harde schijf of het geheugen moet liggen.
zetje01 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:55:

Moet ik de stappen in de onderstaande video uitvoeren om memtest86 te kunnen draaien?
YouTube: How to Quickly Check for RAM Issue with MemTest86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@fvg08
Yep, dat ziet er goed uit.
Eigenlijk wel een paar uur laten draaien. (Hier op GoT zegt men altijd: 'een nachtje laten draaien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
@zetje01
De laptop heeft alle testen zonder fouten te vinden voltooid:
Test# Tests PassedErrors
Test 0 [Address test, walking ones, 1 CPU]4/4 (100%)0
Test 1 [Address test, own address, 1 CPU]4/4 (100%)0
Test 2 [Address test, own address]4/4 (100%)0
Test 3 [Moving inversions, ones & zeroes]4/4 (100%)0
Test 4 [Moving inversions, 8-bit pattern]4/4 (100%)0
Test 5 [Moving inversions, random pattern]4/4 (100%)0
Test 6 [Block move, 64-byte blocks]4/4 (100%)0
Test 7 [Moving inversions, 32-bit pattern]4/4 (100%)0
Test 8 [Random number sequence]4/4 (100%)0
Test 9 [Modulo 20, ones & zeros]4/4 (100%)0
Test 10 [Bit fade test, 2 patterns, 1 CPU]4/4 (100%)0
Test 13 [Hammer test]4/4 (100%)0

Hoe kan ik controleren of mijn harde schijf stuk is?
Nogmaals bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Vervelend dat het maar niet lukt!
Welke laptop heb je eigenlijk?

- Misschien heb je nog een 2,5 inch harddisk ergens ligggen?
- Je kan UBCD even proberen, staat vol met tools: http://www.ultimatebootcd.com/
- Of een ander linux- OS: https://www.google.nl/sea...b..1.0.0....0.8laNHw-HCXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Een ASUS N551J laptop. Er zit een SSD van 256 GB in.

Volgende week gaat een vriend naar de laptop komen kijken. Ik laat je iets weten wanneer ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Even een update:

Onlangs heb ik Microsoft Support opnieuw gecontacteerd om te vragen als ik de SSD van mijn laptop door mijn lokale computerwinkel laat vervangen door een andere SSD ofdat de Windows 10-licentie nog geldig blijft. Ze hebben mij gezegd dat dat geen probleem is en als de SSD van de laptop vervangen is moest ik opnieuw contact met hun opnemen om de Windows 10-licentie te activeren.

@zetje01 Denk je dat het probleem opgelost gaat zijn als de SSD vervangen is? Mijn lokale computerwinkel heeft bij de ASUS N551J-laptop de HDD eruit gehaald en een SSD ingestoken bij aankoop van de laptop. Misschien ligt daar het probleem?

Indien ik een nieuwe SSD van 256 GB moet kopen: Welke raden jullie aan? Welke SSD geeft geen problemen bij het installeren van Windows 10 via de Media Creation Tool?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
fvg08 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:26:
Even een update:

Onlangs heb ik Microsoft Support opnieuw gecontacteerd om te vragen als ik de SSD van mijn laptop door mijn lokale computerwinkel laat vervangen door een andere SSD ofdat de Windows 10-licentie nog geldig blijft. Ze hebben mij gezegd dat dat geen probleem is en als de SSD van de laptop vervangen is moest ik opnieuw contact met hun opnemen om de Windows 10-licentie te activeren.

@zetje01 Denk je dat het probleem opgelost gaat zijn als de SSD vervangen is? Mijn lokale computerwinkel heeft bij de ASUS N551J-laptop de HDD eruit gehaald en een SSD ingestoken bij aankoop van de laptop. Misschien ligt daar het probleem?

Indien ik een nieuwe SSD van 256 GB moet kopen: Welke raden jullie aan? Welke SSD geeft geen problemen bij het installeren van Windows 10 via de Media Creation Tool?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
- Ik zou nog niet de SSD vervangen.
- Download eens de windows-iso en zet hem met Rufus op een USB-stick
- Gebruik geen USB-3 poort, en zorg voor geen netwerkverbinding als je windows installeert.
- In principe kan je windows probleemloos op elke SSD zetten.
- Oh wacht, heb je een Intel - SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
zetje01 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:03:
[...]
- Download eens de windows-iso en zet hem met Rufus op een USB-stick
Zojuist heb ik het iso-bestand dat ik vorige maand op mijn dvd brandde met Rufus op een USB-stick gezet. Bij alle drie de USB-poorten blijft hij hangen op een bepaald percentage (twee keer op 72% en één keer op 73%). Daarna heb ik het Windows 10 iso-bestand via de Media Creation Tool opnieuw gedownload en met Rufus op een USB-stick gezet, maar hier blijft de laptop ook hangen op een bepaald percentage (twee keer op 74% en één keer op 73%).

Wat ik vreemd vind is dat mijn USB-stick twee keer in het "Select boot device"-menu voorkomt:

- UEFI: KingstonDataTraveler 2.01.00
- KingstonDataTraveler 2.01.00
- Enter Setup

Tot nu toe heb ik altijd de UEFI-optie gekozen. Misschien moet ik mijn USB-stick zonder UEFI selecteren? Of heb je nog een andere mogelijke oplossing?

Ik weet niet welke SSD in mijn laptop steekt. De laptop waarop de Media Creation Tool blijft hangen heb ik drie jaar geleden aangekocht, en een jaar later heb ik bij dezelfde computerwinkel een andere laptop gekocht waarin de HDD ook vervangen is door een SSD. De SSD in die laptop is een Samsung SSD 850 EVO 250GB, dus ik veronderstel dat in de laptop waarop de Media Creation Tool niet werkt dezelfde SSD in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@fvg08
Kan je niet in je BIOS zien wat voor merk SSD er in zit?
(maar het kan natuurlijk heel goed zo'n EVO zijn, want die zijn al jaren erg populair.)

En als je toch in het bios zit, doe eens een bios-reset. En eventueel een update, als dat toevallig kan vanuit de bios zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
In de BIOS staat niet welke SSD er in de laptop zit. De BIOS Vendor, Version van de BIOS, Processor Information en Memory Information staat er wel in.

In het onderstaande artikel staat geschreven hoe je in de UEFI kan nakijken of je harde schijf stuk is, maar heb geen idee hoe ik van de BIOS naar de UEFI kan geraken:
https://www.windowscentra...-has-failed-your-pcs-bios

Bij de Boot Option Priorities in BIOS staat één Boot Option (als de USB-stick niet aangesloten is):
P2: MATSHITADVD-RAM UJ8G6
zetje01 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:41:
En als je toch in het bios zit, doe eens een bios-reset. En eventueel een update, als dat toevallig kan vanuit de bios zelf.
Bedoel je met een BIOS-reset dat ik in het Save & Exit-tabblad op de Restore Defaults-knop moet klikken? Dit heeft als beschrijving:
Restore/Load Default values for all the setup options.

In het Advanced-tabblad vind ik een knop Start Easy Flash met als beschrijving:
Press ENTER to run the utility to select and update BIOS.
Ik veronderstel dat ik dit moet uitvoeren als ik mijn BIOS wil updaten?

De laptop blijft toch werken als ik de BIOS reset/update? Dit heeft toch geen gevolgen als ik later Windows 10 met de Media Creation Tool terug op de laptop wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
fvg08 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:31:
In de BIOS staat niet welke SSD er in de laptop zit. De BIOS Vendor, Version van de BIOS, Processor Information en Memory Information staat er wel in.
Als je windows probeert te installeren, dan vraagt de installer toch: waar wil je windows installeren?
En dan kies je je SSD, toch? Waarschijnlijk kan je dan wel zien welk merk/type SSD er in zit.
In het onderstaande artikel staat geschreven hoe je in de UEFI kan nakijken of je harde schijf stuk is, maar heb geen idee hoe ik van de BIOS naar de UEFI kan geraken:
https://www.windowscentra...-has-failed-your-pcs-bios

Bij de Boot Option Priorities in BIOS staat één Boot Option (als de USB-stick niet aangesloten is):
P2: MATSHITADVD-RAM UJ8G6
Het is een beetje gek, dat je niet in je bios kan zien wat voor harddisk erin zit.
[...]

Bedoel je met een BIOS-reset dat ik in het Save & Exit-tabblad op de Restore Defaults-knop moet klikken? Dit heeft als beschrijving:
Restore/Load Default values for all the setup options.
Ja
In het Advanced-tabblad vind ik een knop Start Easy Flash met als beschrijving:
Press ENTER to run the utility to select and update BIOS.
Ik veronderstel dat ik dit moet uitvoeren als ik mijn BIOS wil updaten?
Ja
De laptop blijft toch werken als ik de BIOS reset/update?
ja
Dit heeft toch geen gevolgen als ik later Windows 10 met de Media Creation Tool terug op de laptop wil zetten?
nee hoor
Okay! De Aanhouder wint :)
Hier is trouwens de manual van je laptop: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/N551JK/0409_E9396_B.pdf
Staat precies in hoe je je bios kunt updaten (pagina 89)

Het is echt jammer dat je niet nog ergens een oude laptop-harddisk hebt liggen, om even te kijken of windows installeren dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
zetje01 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:25:
[...]
Als je windows probeert te installeren, dan vraagt de installer toch: waar wil je windows installeren?
En dan kies je je SSD, toch? Waarschijnlijk kan je dan wel zien welk merk/type SSD er in zit.
Als ik de Media Creation Tool uitvoer en alle partities verwijder, blijft alleen de niet-toegewezen ruimte van station 0 over; er staat niet bij welk type SSD schijf er in de laptop zit.

Ik heb de BIOS een reset gegeven door op Restore Defaults en op Save & Exit te drukken, maar eens ik de Media Creation Tool uitvoer blijft hij opnieuw hangen (deze keer bij 68%).

Ook heb ik op de website van ASUS de nieuwste versie van de BIOS gedownload, maar als ik deze probeer te installeren, krijg ik een foutmelding te zien:
Build Date is too Old!!
Please Press Enter to Return!!

Blijkt dat de nieuwste versie van BIOS al op de laptop is geïnstalleerd (versie 203 van 6 oktober 2014).

@zetje01 Weet je nog een andere oplossing? Anders laat ik de SSD wel vervangen door mijn lokale computerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zeker omdat het percentage waarbij de setup stopt steeds verschillend is, is je ssd de eerste verdachte.
Kun je de smart values van het ding achterhalen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@fvg08
Je kan een SSD heel goed zelf vervangen.
Dat is echt een stuk makkelijker dan de dingen die je tot nu toe allemaal al gedaan hebt.

En er zit weinig anders meer op... vervangen dat ding!
Want ik weet geen dingen meer die je anders nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Vandaag ben ik naar de computerwinkel gereden waar ik de laptop 3 jaar geleden heb aangekocht. Ik heb tegen de winkelier gezegd dat Windows 10 via de Media Creation Tool installeren niet lukt en dat het sowieso aan de SSD ligt. Ze zeiden daarop dat de laptop geen garantie meer heeft, maar de SSD die ze er toen in geplaatst hebben heeft misschien nog wel garantie. Blijkbaar is de SSD die in de laptop zit van Samsung. Ze gaan mij in één van de komende weken terug contacteren wanneer ze meer weten.

@zetje01 Super hard bedankt voor al je hulp!! Dankzij jou heb ik ontzettend veel bijgeleerd; ik had nog nooit eerder de BIOS gezien en MemTest86 gebruikt. Ik voel mij al een computerexpert ;)

Alle andere Tweakers ook super bedankt voor het meedenken! Ik laat jullie nog weten of het probleem opgelost is en zal dit topic dan ook als opgelost markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@fvg08
Top, graag gedaan!
En hou ons op de hoogte van hoe het verder gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Update:

De computerwinkel heeft mij sneller gecontacteerd dan ik had verwacht.

Volgens hen is de SSD in orde, maar ligt het aan de koeling. De koeling blaast zo hard dat hij te warm wordt en dat de koeling tijdens het installeren van Windows 10 uitvalt. Terwijl dat de Media Creation Tool bleef hangen hoorde ik de koeling inderdaad stilvallen, maar heb er totaal niet aan gedacht dat het daaraan zou liggen.

Zou het kunnen dat het toch aan de koeling ligt in plaats van de SSD?
Als ik de koeling door ASUS wil laten vervangen gaat dat volgens de computerwinkel mij veel geld kosten. Ik ga informeren of iemand in de buurt de koeling voor mij zou willen vervangen, maar welke koeling moet ik dan nemen?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvg08
  • Niet online
Update: Probleem opgelost!

Oplossing: Heb de SSD vervangen door een HDD, en de Media Creation Tool werkt perfect! Hij blijft niet meer hangen op een bepaald percentage.

-----

Toen de computerwinkel zei dat het aan de koeling lag, heb ik de koeling laten nakijken, en volgens een andere computerspecialist werkt de koeling perfect. Wat ik ook vreemd vond is dat de computerwinkel Windows 10 via de Media Creation Tool heeft geïnstalleerd, zonder dit te vermelden. De andere computerspecialist (waar ik de koeling had laten nakijken) kon gewoon de laptop opstarten met Windows 10. Ik dacht dus: probleem opgelost!
Blijkbaar was het probleem toch niet opgelost; na 5 minuten de laptop met de SSD in te gebruiken ging de SSD naar 100% schijfgebruik (volgens Taakbeheer), en enkele seconden later loopt de laptop helemaal vast en kan ik alleen de muis nog bewegen. Op een knop klikken werkt dan niet meer.

Toen ik naar een oplossing van dat probleem zocht kreeg ik verschillende oplossingen:
- Stuurprogramma's updaten en opnieuw opstarten (hielp niet);
- Media Creation Tool gebruiken om een schone installatie van Windows uit te voeren;

Voordat ik de Media Creation Tool ging uitvoeren, had mijn vader gezegd dat hij nog een oude HDD had liggen in een niet goed werkende laptop. Hij zei dat hij de HDD van de oude laptop eens in de laptop waar de Media Creation Tool niet op werkt in kan steken, en de SSD waar de Media Creation Tool niet op werkt in de oude laptop gaat steken.

Blijkbaar had @zetje01 al de hele tijd gelijk; de SSD (een Samsung 850 EVO 250GB) vervangen en een HDD in steken was inderdaad de oplossing. Nu dat er een Toshiba HDD in de laptop zit, kon ik de Media Creation Tool zonder problemen uitvoeren en bleef de laptop niet hangen op een bepaald percentage. Nu draait Windows 10 zonder problemen op de laptop en loopt de laptop niet meer na 5 minuten vast.

@zetje01 Nogmaals bedankt voor de oplossing! :) Ik heb je reactie als beste antwoord gemarkeerd.

-----

Besluit: Ik koop nooit meer een laptop waarbij de oorspronkelijke HDD is vervangen door een SSD, want dan werkt de Media Creation Tool blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
@fvg08
Top, dat je nog terug komt om je probleem/vraag netjes af te ronden!

Dat de mediacreation tool niet werkt als je de HDD vervangt door een SSD, dat was gewoon pech!
in principe moet je van iedere computer/laptop de HDD kunnen vervangen door een SSD zonder dat je problemen krijgt met windows opnieuw installeren.

Maar:
Aangezien er zoveel verschillende laptops en computers zijn, en zoveel verschillende SSD's, kan je wel eens pech hebben dat iets nèt niet helemaal compatible is.

(ben wel vaker dit soort onverwachte en onbegrijpelijke en onoplosbare compatibiliteitsproblemen tegen gekomen)(zeer zelden, maar het gebeurt gewoon, soms...)

Anyways, veel plezier met je laptop!

Oh, trouwens, ik durf het haast niet te zeggen, maar, tussen twee haakjes, nu je het zegt: ik raad al jaren iedereen aan om over te stappen naar SSD omdat je computer er zoveel sneller door wordt.
Mocht je ooit nog eens toevallig een SSD ergens tegenkomen: gewoon proberen erin te zetten ;)
Pagina: 1