Ik zou het doen!
Verwijderd
ja, dan moet je het mxrecord zo instellen dat de mail op de goede server terecht kom 
Maar dat weten de beide providers zeker weten wel.
Maar dat weten de beide providers zeker weten wel.
wat bedoel je trouwens met "ook met www.bedrijfsnaam.nl"?
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
als ik het goed begrijp bedoeld hij dat hij zijn site bij één bedrijf neerplant en zijn email bij een ander, maar wel beide onder hetzelfde domein en dat kan natuurlijkOp dinsdag 17 juli 2001 13:53 schreef paella het volgende:
wat bedoel je trouwens met "ook met www.bedrijfsnaam.nl"?
Ah, dus eigenlijk stelt ie de vraag 2x? 
Maar inderdaad, MX record is het toverwoord in dit. Afhankelijk welke van de twee providers je DNS gegevens host, moet je daar wezen om het MX record dan wel het record van www.bedrijfsnaam.nl aan te passen. Zo werken we hier op het bedrijf trouwens ook. Planet host onze DNS en de website, mail doen we zelf en dus staat de MX record op ons IP adres.
Maar inderdaad, MX record is het toverwoord in dit. Afhankelijk welke van de twee providers je DNS gegevens host, moet je daar wezen om het MX record dan wel het record van www.bedrijfsnaam.nl aan te passen. Zo werken we hier op het bedrijf trouwens ook. Planet host onze DNS en de website, mail doen we zelf en dus staat de MX record op ons IP adres.
Verwijderd
Hehe, hier ook, site wordt gehost door de makers en mail komt bij kennisnet uit aangezien je daar een vette subsidie voor krijgt
jep precies!Op dinsdag 17 juli 2001 13:56 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp bedoeld hij dat hij zijn site bij één bedrijf neerplant en zijn email bij een ander, maar wel beide onder hetzelfde domein en dat kan natuurlijk
Ik zou het doen!
Verwijderd
Gewoon tegen de provider die je DNS host (de provider die je domein geregistreerd heeft waarschijnlijk) zeggen dat de email naar die ander moet en hem dan misschien ook ff een contactpersoon daar geven 
Dan zoeken die gasten dat zelf wel uit.
Dan zoeken die gasten dat zelf wel uit.
Dat laatste hoeft niet eens. Als die mailprovider alles klaar heeft staan, is het veranderen van de MX record voldoende. Hoeft verder niets aan te worden overlegd. Let er wel op dat een aanpassing in de DNS even tijd nodig heeft om door "alle" andere DNS servers op internet te worden herkend, kan wel een paar uur minstens overheen gaan.
Verwijderd
Ja maar dan moet hij wel weten welke mailserver hij moet doorgeven 
En dit is dan lekker makkelijk.
En dit is dan lekker makkelijk.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het sneller is om de zaken in eigen handen te houden, en zelf dat soort dingen door te geven.
Pagina: 1