formule excel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fercom
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-02-2024
Hallo

ik probeer een excel te maken met een dropdownlijst,
en de bedoeling is al ik een waarde uit de dropdownlijst ( van 1 tot 100) kies dat ik een uitkomst uit een andere cel krijg te zien.

bijvoorbeeld:
als ik 1 kies krijg ik waarde uit C9
als ik 2 kies krijg ik waarde uit C16
enz...

ik ben niet zo ervaren en heb zelf op internet gezocht en geprobeerd met een ALS functie
=ALS(A1=1;C9) dan krijg ik wel het juiste antwoord maar als ik 2 kies krijg ik onwaar

kan iemand me met de juiste formule helpen?

alvast bedankt

Beste antwoord (via Fercom op 17-06-2018 18:25)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

V.w.b. dat onwaar: daar is de functie verticaal zoeken voor. Welk overigens in veel van de topics over Excel langs komt dus lees er een paar door, dat moet genoeg inspiratie opleveren als je er mee vastloopt.

Als je in dezelfde cel een andere tekst wil zien dat die je selecteert, kan je dat met voorwaardelijke opmaak doen. Ik heb daar in Excel; x-as in grafiek als tekst weergeven een mogelijkheid voor beschreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

V.w.b. dat onwaar: daar is de functie verticaal zoeken voor. Welk overigens in veel van de topics over Excel langs komt dus lees er een paar door, dat moet genoeg inspiratie opleveren als je er mee vastloopt.

Als je in dezelfde cel een andere tekst wil zien dat die je selecteert, kan je dat met voorwaardelijke opmaak doen. Ik heb daar in Excel; x-as in grafiek als tekst weergeven een mogelijkheid voor beschreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fercom
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-02-2024
thanks het is inderdaad gelukt met de functie verticaal zoeken