Laptop voor Automotive studie (Siemens NX)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506986

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor mijn studie, Automotive bij Fontys Hogescholen. Tijdens de opleiding zal Siemens NX 10.0 gebruikt worden.

Wat is je budget?
Ik heb geen budget maar ik wil het liefst een goede prijs/kwaliteit verhouding, het liefst onder de 1000€.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal zeer waarschijnlijk elke dag mee naar school gaan dus hij moet niet heel zwaar zijn. Accuduur hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar gewoon gemiddeld.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet het besturingsprogramma Windows hebben, met voorkeur aan Windows 10. Merk maakt verder niets uit.

De opleiding heeft een spec lijst samengesteld maar ik heb ook een post gelezen dat deze specs niet nodig zijn voor de tekeningen die je gaat maken.

Dit is de lijst van de opleiding: (voor de grafische kaart wordt verwezen naar een lijst van Siemens met gecertificeerde kaarten. Hier staan AMD FirePro's en Nvidia Quadro's op maar ik heb dus gehoord dat een GTX ook prima kan voldoen aan de eisen van de tekeningen die je gaat maken.
Hardware:
 Intel Core i7 processor
 A high-resolution display is recommended (min. 1440 x 900 pixels)
 Ethernet interface (RJ45) or an Ethernet USB adapter.
 Hard disk: at least 500 GB (preferred SSD)
 Wireless internet 802.11g (or preferably 802.11n dual-band 2.4GHz/5GHz) WPA-2
compatible
 Enough RAM for the operating system to work efficiently with the required applications (8
GB but 16 GB or more is preferable)

Als er iemand hier ervaring heeft met een automotive opleiding of iemand die een goed beeld heeft van wat je gaat maken en de specs die daarvoor vereist zijn dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

9 laptops die voldoen aan de eisen

Wel lastig want je geeft aan dat anderen zeggen dat de specs niet nodig zijn voor de opleiding maar als ik naar de resolutie-eisen kijk, hebben we het dus over een machine die al/minstens 4 jaar oud zou zijn. Het kan dus ook zijn dat de specs niet geupdate zijn door de opleiding de laatste jaren. Ook 802.11g is al wat verouderd en daardoor concludeer ik ook meteen dat ze een SSD met SATA-300 al voldoende vinden terwijl we tegenwoordig SATA-600 en PCI-E snelheden hebben in laptops.

Mogelijk dat je morgen Fontys even kan bellen, als ze nog open zijn?

Oh, en bel meteen even HP of Dell; zij hebben voor (aankomende) studenten op geselecteerde modellen ook nog aardige kortingen. Misschien dat je dan een laptop van 1000 voor 800 kan krijgen of een sterker model van 1200 voor 1000.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2018 12:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:38
Mijn neefje had vorig jaar ook zoiets. Er was voor school (MBO) een laptop nodig, de door school opgegeven spec's klopten niet helemaal en er zou voor een pakket (Solidworks) een ondersteunde kaart nodig zijn (ook hier een FirePro of Quadro). Verdere eisen: Windows 64bit, i5 processor, 6GB memory, 500GB opslag. Iets wat aan de spec's voldeed zou € 2300,- of meer gaan kosten.

Hij werkt nu nog steeds op de laptop die hij al had, Intel Core i3-5005U, 1366x768 beeldscherm aangestuurd door de standaard Intel HD Graphics, geheugen is wel uitgebreid van 4 naar 8GB, 128GB SSD.
Werken met het betreffende pakket is nog nooit een probleem geweest en ook de performance niet. En ook die 128GB is nog ruim voldoende. De laptop word dan wel alleen voor school gebruikt.

Dus : Laat je niet gek maken en vooral niet onnodig op kosten jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Dronium 2300 of 1000 is nogal een verschil. En gelukkig zijn dedicated mobiele GPU's niet heel duur meer, zoals je ziet in mijn vorige post. Maar je hebt gelijk; een machine hoeft inderdaad niet 100% te voldoen aan de eisen; vandaar dat ik al subtiel hintte dat het waarschijnlijk om een laptop van 4 jaar oud mag gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof