Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop MBP 15" of 13" voor videobewerking 4k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 20:12
Mijn zwager is nu in Amerika en kan voor mij een macbook pro meenemen waardoor het recente 15" model met 512 MB op €2.348,07 uitkomt en de 13" 16gb geheugen 256gb ssd op €1.979,74 uitkomt. Ik ben mij geheel op de hoogte van de risico's uit de VS maar die neem ik graag (hij neemt de laptop meteen in gebruik en gooit de doos uiteraard weg, ik zal alleen nog een NL kabel moeten kopen).

Wat raden jullie mij aan?

en is het onverstandig om nu het recente model te kopen die al een jaar geen updates heeft gehad?

Mvg Hanno

Wat ga je met je laptop doen?
[i]Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? iMovie en Final Cut Pro voor HD en 4K videobewerking van mijn drone en gopro opnames.

Wat is je budget?
2500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, om overal ter plekke te kunnen editen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben van plan om een Macbook pro te kopen vanwege de mooie uitstraling en vanwege de charme van final cut pro

[ Voor 25% gewijzigd door hhanno op 17-06-2018 11:30 ]

Alle reacties

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:46

Saven

Administrator

In dit geval is duurder beter, dus als het binnen je budget past gewoon de 15"

Verwijderd

Tja, wat is verstandig.

De huidige toetsenborden van de MBP krijgen niet echt veel lof (understatement).

Gezien de houding van Apple in gevallen van support, zou ik er nog een nachtje over moeten slapen, om vervolgens uit heel veel andere laptops een keus te maken, zodat je en over de nieuwste hardware kunt beschikken, een deugdelijk keyboard hebt en fatsoenlijke service. Waarschijnlijk hou je ook nog een paar tientjes over.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:46

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:32:
Tja, wat is verstandig.

De huidige toetsenborden van de MBP krijgen niet echt veel lof (understatement).

Gezien de houding van Apple in gevallen van support, zou ik er nog een nachtje over moeten slapen, om vervolgens uit heel veel andere laptops een keus te maken, zodat je en over de nieuwste hardware kunt beschikken, een deugdelijk keyboard hebt en fatsoenlijke service. Waarschijnlijk hou je ook nog een paar tientjes over.
Nah ik snap TS wel. Normaliter ben ik ook van het verder kijken dan Apple, maar die macbooks zijn ongeëvenaard. PC vind ik een ander verhaal en gewoon lekker zelf samenstellen.

Overigens vind ik de toetsen prima typen, dus daar zou het ik het zeker niet voor laten. 't Is wel zo dat de vorige generatie wat minder prettig was. De laatste versie is flink verbeterd. Laat je niet bang maken, mensen die daar iets over te zeuren hebben zijn van die mensen die het liefst op zo'n cherry mx toetsenbord typen :') nou nee bedankt

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Keyboard is persoonlijk, als je een Cherry toetsenbord verwacht en er ook zo op gaat hameren ga je wel betreurd thuiskomen. Maar anders is het gewoon een ontzettend fijn toetsenbord. Ja, er zij problemen mee bekend bij een fractie van de verkochte MacBooks, maar meestal worden dingen een stuk coulanter opgelost als je in de Apple Store staat dan dat je misschien zou geloven als je alleen online de berichtgeving volgt. (Reparaties ver buiten de garantietijd zijn niet ongewoon bijv.)

Het prijsverschil maakt het misschien interessant Apple Care erbij te nemen, dan ben je verzekerd van wereldwijde support.

Oh en ik weet niet waarom je de doos perse meteen weg wilt gooien, BTW moet je gewoon betalen als je weer in Schiphol komt :) Als je ze probeert te belazeren helpt het echt niet dat je de doos niet bij je hebt :p Je mag mooi de factuur laten zien waaruit blijkt dat je al BTW hebt betaalt, als je dat niet kan > alsnog BTW + boete van 100%.

Maar als antwoord op je vraag: Waarschijnlijk komen de volgende maanden updates van de MacBook uit. Die gaan weer ietsje betere processoren hebben. Maar aangezien je nu ook niet voor de snelste CPU lijkt te gaan (misschien handig voor encoden) zou ik het niet perse als dealbreaker zien. Er staat altijd wel weer een nieuwe versie voor de deur.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 17-06-2018 11:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Tja, onderstaand bericht geeft mij aan dat er toch iets meer aan de hand is dan een issue bij een fractie van de verkochte MB.

https://gizmodo.com/apple...ver-faulty-mac-1825983089

Zo'n cherry toetsenboard rost inderdaad wel lekker weg. :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:45:
Tja, onderstaand bericht geeft mij aan dat er toch iets meer aan de hand is dan een issue bij een fractie van de verkochte MB.

https://gizmodo.com/apple...ver-faulty-mac-1825983089
The filing alleges that “thousands” of owners of the devices have experienced some kind of failure as a result of the design.
Duizenden problemen bij miljoenen verkochte laptops noem ik inderdaad een fractie ;) Hoor je over class-action suits over het toetsenbord van de Asus ROG Strix GL503VD-FY127T (random voorbeeld uit de PW)? Nee, want daar zijn in totaal misschien maar een paar duizend van verkocht.
Zo'n cherry toetsenboard rost inderdaad wel lekker weg. :P
Fijne toetsenborden idd, in 1990 :p

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 17-06-2018 11:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1