Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zoek software voor draadloze netwerkkaart WN 5301 A-H11 VO2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Mijn vraag
Ik ben in het bezit geraakt van bovenvermelde kaart WN 5301 A-H11 V02..en zoek software dat ik eerst kan op mijn memory stick kan plaatsen en dan op de computer met besturingssysteem XP waarvoor het bedoeld is .

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op internet ,gevonden maar kan deze niet downloaden en opslaan zonder dat hij deze op mijn laptop plaats en dat is de bedoeling niet , of moet ik gewoon de kaart er in steken en laten zoeken naar de gepaste software ...graag antwoord indien mogelijk Met dank

Alle reacties

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Wat gebeurt er als je 'm in die Windows XP pc steekt? Wordt ie herkend, kan ie drivers vinden en zo nee, wat is dan het hardware ID als je in apparaatbeheer (device manager) kijkt?

't Is een Liteon trouwens, volgens mij zijn die drivers wel te vinden: https://www.google.nl/search?q=WN5301+driver

Gewoon het zipje uitpakken op USB stick, en als Windows XP dan een driver zoekt, naar de locatie van de USB stick wijzen.

[ Voor 40% gewijzigd door SeatRider op 17-06-2018 10:09 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ftp://ftp.hp.com/pub/soft...61/pv-42855-1/sp26807.exe -> driverpack x86 voor XP van HP.

Maar "maar kan deze niet downloaden en opslaan zonder dat hij deze op mijn laptop plaats en dat is de bedoeling niet": wat verwacht je dan precies van een driver? Je zal toch eerst iets moeten downloaden, op een machine plaatsen en dan installeren.

Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van het HP SoftPaq

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:09:
Maar "maar kan deze niet downloaden en opslaan zonder dat hij deze op mijn laptop plaats en dat is de bedoeling niet": wat verwacht je dan precies van een driver? Je zal toch eerst iets moeten downloaden, op een machine plaatsen en dan installeren.
Ik gok dat hij de driver niet op zijn laptop wil, maar wil transporteren naar een antieke PC met Windows XP erop.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HP SoftPaq's pakken zich voordat de installatie begint uit naar C:\SWsetup, dus daar kun je de uitgepakte installatiebestanden vandaan halen. Simpel. :)

@hobbyist-pc Ik zie dat jij sinds 2009 eigenlijk alleen maar vragen stelt op GoT. Vind je het niet leuk om zelf eens tussen de actieve topics te neuzen? Ik kan me niet voorstellen dat jij geen kennis hebt die anderen weer wat kan leren!

[ Voor 100% gewijzigd door Room42 op 17-06-2018 10:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MAX3400

MAX3400

Room42 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:25:
HP SoftPaq's pakken zich voordat de installatie begint uit naar C:\SWsetup, dus daar kun je de uitgepakte installatiebestanden vandaan halen. Simpel. :)
En je kan ze ook openen met Winzip / 7-Zip / WinRAR / whatever en even de SYS, CAT & INF eruit vissen :)

• hobbyist-pc
Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag , nu eerst en vooral, ik kreeg de opmerking en terecht dat ik ook zo weinig reageer op mensen die iets zoeken of problemen hebben ,dat komt gewoon weg omdat ik van computer technologie niet zoveel ken , ik hou mij vooral bezig met interfase , sturen van motoren , stappenmotoren enz, enz, meestal elektronica in zijn pure vorm maar dan met computer , toepassing software , Abacom , Velleman en meer . Vandaar enkel computer vragen , waar ik eigenlijk niet veel van ken en geen problemen wil voorhebben .
Nu wat ik eigenlijk zocht was een driver dat ik kon downloaden van op mijn laptop windows S7 , deze gewoon opslaan , op memory stick plaatsen en dan naar mijn ouderwetse pc desktop met XP , de kaart er in plaatsen en dan de software komende van de stick unzippen en installeren waar het gevraagd wordt

Maar ik heb er al een paar gedownload die jullie mij hebben aangereikt . Morgen plaats ik deze kaart in mijn pc en laad de driver , heb ook internet op mijn ouderwetse Pc via ethernet op moederbord en dat werkt , misschien zoekt hij zelf naar de gepaste driver bij inpluggen , zal zien
Maar iedereen toch bedankt voor de tips

• MAX3400

MAX3400

@hobbyist-pc misschien doe ik nu wat lastig maar je wil met Windows XP niet meer op internet. Genuanceerd gezegd; je geeft zelf al aan niet heel veel van PC's te weten dus dan vraag ik me af of je wel wil internetten op een OS wat zelf al enige tijd 0 security-updates krijgt en waar ook bepaalde browsers niet meer voor worden geupdate.

Nog afgezien van ongewenste malware/virussen, je gaat ook issues krijgen met root-CA's en andere "internet essentiele" zaken waardoor internet op XP niet meer zo fijn werkt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hobbyist-pc schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:58:
[...] nu eerst en vooral, ik kreeg de opmerking en terecht dat ik ook zo weinig reageer op mensen die iets zoeken of problemen hebben ,dat komt gewoon weg omdat ik van computer technologie niet zoveel ken , ik hou mij vooral bezig met interfase , sturen van motoren , stappenmotoren enz, enz, meestal elektronica in zijn pure vorm maar dan met computer , toepassing software , Abacom , Velleman en meer . [...]
Dat is juist superinteressant! :o Neem eens een kijkje in Modding, Mechanica & Elektronica, daar wordt best ook non-computerelectronica besproken.

Wat je XP betreft, zou ik inderdaad het advies van @MAX3400 volgen. Zeker als je niet zo zeker van je zaak bent, zou ik XP niet meer op internet hangen. Ik zou haast zeggen 'upgrade' de computer naar Linux (bijvoorbeeld Ubuntu of Linux Mint).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hobbyist-pc schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:01:
Mijn vraag
Ik ben in het bezit geraakt van bovenvermelde kaart WN 5301 A-H11 V02..en zoek software dat ik eerst kan op mijn memory stick kan plaatsen en dan op de computer met besturingssysteem XP waarvoor het bedoeld is .

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op internet ,gevonden maar kan deze niet downloaden en opslaan zonder dat hij deze op mijn laptop plaats en dat is de bedoeling niet , of moet ik gewoon de kaart er in steken en laten zoeken naar de gepaste software ...graag antwoord indien mogelijk Met dank
https://semantic.gs/anatel_wn5301a_h1_v02_driver_v2_download

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hobbyist-pc
Bedankt iedereen , maar zie nu ik inderdaad dat er een forum is “mechanica en electronika “en daar hoop ik zeker bij te dragen
Pagina: 1