Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn42
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb een prima computer die bijna alles kan runnen wat ik er tegenaan gooi, maar een paar van mijn vrienden speelt op ps4, is het het waard om een ps4 te kopen ondanks dat ik al een goede computer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee; een PS4 kost je ongeveer een maand 2 krantenwijken lopen. Oftewel; is het je waard om grofweg 300 Euro te investeren in een apparaat wat misschien toch niet bevalt en dan over een maand of 2 weer te verkopen?

Vergeet je ook niet dat je voor een PS4 soms extra/andere accesoires moet kopen zoals misschien een andere kabel naar je TV/monitor?

Oh, en mijn persoonlijke mening: ik vind de controllers helemaal niet fijn vasthouden (krijg gewoon pijn in mijn handen ervan). Hoeveel ervaring heb je al met een PS4?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:02
Of het 't waard is lijkt me nogal moeilijk beoordelen.. zijn je vrienden zo leuk? :)

Er zijn uiteraard exclusives voor de PS4 die je mee kan pakken. Die kan je op je PC ook niet spelen.
En aangezien het om je vrienden gaat, ga daar eens spelen en probeer het..?

Mocht de PS4 controller niet fijn zijn, heb je ook alternatieve controllers met andere vormen. Dat lijkt me niet echt een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Up to you. Je hebt sommige exclusives, maar zit wel vast aan hogere gameprijzen en moeilijk upgradebare hardware. En volgens mij betalen om online te gamen. Als dat je vrienden waard zijn - dan ja.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Zalaroth goed punt over de exclusives. De vraag is dan of die vrienden daar ook interesse voor hebben of dat ze gewoon simpel/lui zijn om (ook) niet op de PC te spelen. Lounge/couch-gaming vind ik zoveeeeel relaxter dan achter mijn PC zitten :)

@Nat-Water tja, extra / andere controllers. Ik weet niet wat dat kost bij PS4 maar bij de Xbox ben je snel 70 tot 150 Euro kwijt voor een "beter" model. En als ik dan zou moeten zeggen "om even met wat vrienden te spelen", neuh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
@Jorn42 ik zat in precies dezelfde situatie.
Ik game voornamelijk op de pc, en vrienden van mij op de PS4.

Ik heb ook een ps4 erbij gekocht, en nu game ik ook af en toe met hun.
Zo'n ps4 houdt echt wel wat waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalaroth
40/50 euro per jaar voor PS+ wat je nodig hebt voor Online. Hierbij krijg je wel maandelijks gratis(zolang je PS+ blijft) games.

Lounge gaming of niet maakt niet uit. Ik speel met PS4 gewoon op m'n bureau met een 4K HDR monitor. Ik kan juist niet onderuitgezakt shooters spelen. Als je dat ook niet kan of wilt, gewoon via je monitor dus!

En ja Max, die controllers zijn ook voor de PS4 niet goedkoop. Als casual mee doen met je vrienden ook niet aan te raden. Maar goed dat is ook iets voor de toekomst mocht het apparaat je wél bevallen maar de controller niet.

Welke spellen spelen je vrienden? Speel je die al op PC?
Wennen van muis naar controller gaat wel even duren hoor. Maar dat is echt iets waar je doorheen moet bijten. Uiteindelijk heeft (bijna)iedereen dezelfde handicap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn42
Ik heb een xbox 360 waar ik best veel mee heb gespeeld back in the day dus ik ben niet al te nieuw met controllers, en voor mij is online betalen niet zo'n enorm probleem, het is een cash grab maar ja. Sommige games heb ik wel maar naast met vrienden kunnen spelen kan ik de ps4 gewoon in de woonkamer zetten, en wanneer ik snel even wil spelen dan kan ik het gewoon aanzetten. Is dat het waard om een ps4 te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalaroth
Klinkt eerlijk gezegd nogal 'omdat het moet'.
Hoe vaak en hoe lang ga je met ze spelen?

Je vraag of dat het waard is, is helaas niet aan ons om dat te beantwoorden.
Bereken wat je totale kosten zullen zijn (PS4, games, PS+ etc.), en ga na of je dat er voor over hebt om met je vrienden mee te spelen.

Zelf zou ik zo'n bedrag niet neerleggen om met vrienden te kunnen spelen. Ik zoek wel nieuwe game-buddy's die wel op mijn favo platform spelen.. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Zalaroth op 16-06-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jorn42 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:33:
Is dat het waard om een ps4 te kopen?
Domme overweging maar wat voor TV heb je staan dan? Want er zijn tig topics van mensen die een PS4 / PS4Pro hebben en zelfs met relatief dure TV's vinden dat ze imputlag hebben. Nou kan dat ook een "ervaringsdingetje" zijn maar als jij een TV van 3 jaar oud hebt staan in 4K, ben ik puur op basis van algemene kennis al bang dat je ook last gaat krijgen van inputlag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Alternatief; Je kan ook een dagje met dolfijnen zwemmen.

spoiler:
of je een ps4 moet kopen, moet je toch echt zelf beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nieuwevolger schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:52:
Alternatief; Je kan ook een dagje met dolfijnen zwemmen.

spoiler:
of je een ps4 moet kopen, moet je toch echt zelf beslissen
Heb je "Ecco the Dolphin" niet ook op PS4? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
Als je al een goede pc hebt zou ik zeggen van niet. Tenzij het om hele obscure games gaat, ga je altijd mensen vinden om mee te spelen, onder andere hier. Daarnaast heb je de duurdere games, moeten betalen voor online spelen, en heel wat minder sites die sales aanbieden.

Ok, er zijn enkele exclusives, maar dat moet je dan voor jezelf uitmaken of die het waard zijn. Maar aangezien je al een goeie gaming pc hebt, ga ik er niet vanuit dat je die gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
Ja, het is het waard. Tegen elkaar spelen is leuk, couch multiplayer ook en de sales in de Playstation store vaak erg prima.

Had er zelf eentje gehaald voor 200 euro tijdens Black Friday, absoluut geen spijt van.

Het speelt gewoon anders dan op de pc. Op de pc game ik zelden, dan ga ik toch weer surfen en dergelijke. Op de bank achter de Playstation/Switch is wat meer ontspannen.

[ Voor 28% gewijzigd door BarôZZa op 17-06-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Gamen met vrienden is altijd leuker dan in je eentje.
dus wanneer je vrienden op de PS4 spelen is het zeker het overwegen waard.
Het lastige aan een PS4 (of eigenlijk console gameing) is dat je moet wennen aan de controller.

Ik weet van mij zelf/eigen dat ik niet goed ben met een controller en daarom speel ik liever op de PC.
Echter verwacht ik dat ik zelf ook wat meer ga spelen op de console, over een maand woon ik in mijn eigen huisje :)

Weet alleen niet of ik nu mijn PS4 of Xbox One benenden in de woonkamer ga aansluiten op het 4K scherm. Heb geen PS4 Pro of Xbox One X en om zo'n console nu nog aan te schaffen, lijkt mij overbodig.
ze zijn al bezig met een nieuwe console

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat mij betreft is het 't al waard zonder vrienden, door de exclusives alleen al. De reden dat ik juist niet op PC speel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik vind een console vooral een no-nonsense apparaat, die altijd probleemloos werkt en waarop elke game het gewoon goed doet, tot de volgende generatie console op de markt is.

Met een PC heb je ook dingen als onderhoud en periodieke upgrades en daar ik wil ik simpelweg geen tijd maar aan besteden :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn42
@Bossie maar ik heb al een pc, is het dan toch handig om een ps4 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
De controllers van de PS4 zijn ook super fijn in Windows voor de betere couch multiplayer games op Steam of Snes emulator, op de PS4 vindt ik de couch multiplayer erg tegenvallen bijna geen racegame die dat biedt gewoon schandalig . Wel even DS4windows installeren

[ Voor 26% gewijzigd door Bintzak op 17-06-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jorn42 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:35:
Wat mag het nou kosten per jaar? En "waarom" wil je nou een PS4? Je post, heel interessant, 3x de vraag "is het handig om een PS4 te kopen" maar we proberen te achterhalen:

- hoeveel geld heb je ervoor over?
- heb je al ervaring met de controllers en/of aftermarket-controllers?
- welke games spelen je vrienden en hoe vaak?

Ik kan je uit ervaring vertellen: de ervaring met je Xbox 360 is absoluuuut anders dan een PS3/PS4. Ik speel al jaren games (te lang) en heb de PS1 t/m PS4 gespeeld en ook de orginele Xbox t/m de One X. Oh, en wat PC-games. De controllers van Sony kan ik eenvoudigweg niet mee overweg. Ik vind ze te smal, te breekbaar, te ielig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:23
Voor mij waren gek genoeg de single player exclusives het al waard om een PS4 te halen. Horizon, god of war and the last of us remastered.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Wat wil je nou eigenlijk horen wat hier nog niet in het topic staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Ik heb zojuist een PS4 Pro gekocht die ik naast mijn PC ga gebruiken.. Niet omdat ik hem persé nodig heb nu maar wil weer eens een console proberen. Wel heb ik hem aangeschaft met oog op Red Dead Redemption 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

itzmxtch schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:06:
Ik heb zojuist een PS4 Pro gekocht die ik naast mijn PC ga gebruiken.. Niet omdat ik hem persé nodig heb nu maar wil weer eens een console proberen. Wel heb ik hem aangeschaft met oog op Red Dead Redemption 2..
Mag ik een vraag stellen? Waarom een PS4 Pro? Als ik simpel denk (maar ik weet niet hoeveel vrienden je hebt met een Playstation); was een Xbox One niet handiger geweest? Beiden hoge resolutie console maar bij Microsoft hoef je voor veel games maar 1 licentie te kopen digitaal en dan mag je installeren op zowel Xbox als PC. Of is het voor jou echt een vriendendingetje waarbij iedereen op de PS4 speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Mag ik een vraag stellen? Waarom een PS4 Pro? Als ik simpel denk (maar ik weet niet hoeveel vrienden je hebt met een Playstation); was een Xbox One niet handiger geweest? Beiden hoge resolutie console maar bij Microsoft hoef je voor veel games maar 1 licentie te kopen digitaal en dan mag je installeren op zowel Xbox als PC. Of is het voor jou echt een vriendendingetje waarbij iedereen op de PS4 speelt?
Wat dacht je van de exclusives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik heb hier ook nog twee laptops en een Macbook Pro, echter alles wat met gaming te maken heeft gebeurt op de PS4 :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bram1984 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Wat dacht je van de exclusives?
Bram, dat argument is al 6x gegeven. Ik was op zoek naar een reden van @itzmxtch want die geeft aan specifiek voor RDR2 een PS4 te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:36:
[...]

Bram, dat argument is al 6x gegeven. Ik was op zoek naar een reden van @itzmxtch want die geeft aan specifiek voor RDR2 een PS4 te kopen.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Hij heeft al een PC dus een Xbox voegt dan weinig toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als je op een PS4 wil spelen is het handig om een PS4 te kopen.

Echter is er wel een "maar"...

Want als je niet op een PS4 wil spelen zou ik het niet handig vinden.

Hope it helped.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Omdat mijn voorkeur altijd uit gegaan is naar een Playstation. Het enige voordeel dat de xbox bied voor mij is de controller, niets anders. Ik koop hem dus ook niet echt omdat vrienden een PS4 hebben. Het één keer kopen van een licentie is ook niet echt een reden om te kiezen voor xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
My two cents....
Als je maten een PS4 hebben en je bent van plan om iedere avond met ze (in een clan of tegen elkaar) te gaan gamen: briljant....hoop plezier en je kan er massa's tijd mee doorbrengen.

Als het om 1 lullig spel gaat wat je wellicht een keer online met ze wil spelen: dan wordt het al wat minder.

Gaat het om de exclusives? Persoonlijk -en dat komt om dat ik al niet van RTS, RPG en racespellen houd- word ik niet warm of koud van deze lijst (https://culturedvultures.com/best-ps4-exclusives-games/)..
Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Alleen de Uncharted series en Last of Us (volgende jaar deel 2) zullen wat mij betreft een ps4 rechtvaardigen maar aangezien ik al een ps3 heb met die games blijft alleen Uncharted 4 over.

Kan ik gelukkig een ps4 lenen van een neef die dat spel ook heeft...

je begrijpt al: IK zou geen ps4 aanschaffen :-)
(plus dat ik ook al een 8700K+1080ti heb draaien sinds afgelopen december)

[ Voor 4% gewijzigd door LaFleche op 17-06-2018 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

itzmxtch schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:14:
[...]

Omdat mijn voorkeur altijd uit gegaan is naar een Playstation. Het enige voordeel dat de xbox bied voor mij is de controller, niets anders. Ik koop hem dus ook niet echt omdat vrienden een PS4 hebben. Het één keer kopen van een licentie is ook niet echt een reden om te kiezen voor xbox.
Thanks!! Simpel maar duidelijk antwoord/reden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ps4 kopen ondanks dat ik al een goede pc heb?
Nee.

[ Voor 88% gewijzigd door Richh op 17-06-2018 18:23 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Zelf had ik dit ''probleem'' ongeveer 10 jaar geleden, niemand die ik nog persoonlijk kon (familie/vrienden) gebruikte een PC om te gamen, het was toendertijd vrijwel allemaal de xbox 360.

Omdat ik tegen die tijd best negatief richting een console keek want ja een PC van 2000 euro moet natuurlijk wel beter zijn (zou je zeggen) toch overgehaald in de COD MW1 periode.
Sindsdien doe ik niks meer met mijn PC eigenlijk op gebied van games, na de x 360 werd het de xbox one, en nu uiteraard de xbox one x.

Videokaarten koop ik dan wel nog altijd, maar dan met een totaal andere reden :P

Als ik zie wat mijn PC (1080Ti, 290, 290X, 580) neerzet op grafisch gebied, moa doe mij maar de xbox one x icm met mijn TV. Ondanks dat de xbox one x vergeleken mijn pc's vrijwel gratis lijkt!

Indien ik eens een spel wil spelen is de xbox one x met 1 knop opgestart en ik zit binnen no-time in een party met vrienden/fam een game te spelen, en vooral dit vind ik perfect.
PC wordt hobby matig en werk gerelateerd gebruikt en dus totaal niet meer voor spelletjes (nu heb ik ook al een enige tijd een relatie en etc dus afgezonderd voor de PC zitten zoals in mijn pubertijd zie ik totaal niet meer zitten).

Ik zeg; beste koop op gaming gebied die je kan doen (of dit nu een Playstation of Xbox is). En het draait toch om de fun tijdens het gamen? Nou ik heb fun met familieleden en vrienden, niet met onbekende waar ik niks mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Oh oh platform war incoming... :')

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik denk dat er genoeg argumenten zijn gegeven en de discussie gaat niet echt de goede kant op, dus ik sluit het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.