Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schoollaptop voor vriendin gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-11 21:50
Goedendag mensen. Mijn vriendin is voor haar opleiding diergezondheid en management (HBO) op zoek naar een laptop. Deze laptop mag maximaal 600 euro kosten en moet de komende 4 a 5 jaar zonder enkele problemen meegaan. Vanwege dat het voor school is wilt ze graag op campusshop bestellen zodat ze zeker weet dat ze binnen een week een nieuwe of gepareerde laptop heeft. Helaas wordt hier het aanbod flink mee beperkt.

Graag zou ik willen weten welke van de twee keuzes het beste is. Mijn persoonlijke voorkeur is nummer 1. Vooral omdat ik niet weet of ze nog zwaardere programma's zal gaan draaien. Daarom liever 8 gb ipv 4 en de laatste generatie i3. Tevens is wat meer opslag ook wel prettig om te hebben vind ik persoonlijk.

Ze heeft (naar eigen zeggen) op dit moment een 15.6 inch laptop en vind deze wat minder fijn om mee te nemen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ze gaat hem gebruiken voor schoolwerk, dus vooral het office pakket. Maar er schijnt ook andere software door de opleiding te worden aangeleverd. Hoe zwaar deze software is, is helaas niet bekend. Tevens zal deze worden gebruikt voor Netflix. Mogelijk komt er ook nog muziek op te staan en foto's die met de mobiel zijn gemaakt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Mijn persoonlijke voorkeuren gaan uit naar Asus en Lenovo

Keuze 1:
https://www.campusshop.nl/lenovo-ideapad-330s-14ikb-81f400humh/80050972/product/11542

Onderbouwing:
14 inch, makkelijk mee te nemen. Slecht 1.67 kg. Full hd IPS scherm (kan ze tenminste lekker netflixen) i3 , 8GB RAM (Mogelijk niet eens nodig), 256 GB SSD.

Keuze 2:
https://www.campusshop.nl...nd/80051152/product/11542
Onderbouwing
Tevens 14 inch, i3 (niet de laatste versie), Full HD IPS scherm, 1.4kg, prijs (429 euro)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Studenten krijgen toch ook korting bij HP? Kijk eens naar pricewatch: HP Envy 13-ad112nd bijvoorbeeld. Ik dacht (nadruk) dat.met korting dat ding net boven de €700 uit zou komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lamaa1
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:39:
Studenten krijgen toch ook korting bij HP? Kijk eens naar pricewatch: HP Envy 13-ad112nd bijvoorbeeld. Ik dacht (nadruk) dat.met korting dat ding net boven de €700 uit zou komen.
Mijn excuus, bedoelde max 600 euro. Wel een pracht laptop trouwens. Weet dat er bij Dell studenten 10% kortingen krijgen. Probeerde net een studenten account aan te maken op HP, jezus wat een pleures bende is dat. Moet ik eerst gaan bellen om mijn account naar een studenten account om te zetten terwijl ik me daarvoor registreerde...

Meestal doen HP, Dell, Asus, Lenovo er allemaal lang over om te repareren, en ze heeft hem helaas wel echt nodig voor school.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@lamaa1 duidelijk, dan is mijn suggestie wel wat jammer inderdaad.

Je kan trouwens wel overwegen (later) om extra garantie bij te kopen. Zo kan je bij HP bijvoorbeeld voor ongeveer €140 je garantie uitbreiden/verlengen naar 5 jaar next business day. Dat geeft wel een veilig(er) gevoel. Je kan trouwens verlengen tot 1 dag van de huidige garantie.

Als het inderdaad een daily laptop is, zeker overbodig om te zeggen dat je dan wel ff een goede backup moet maken regelmatig. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
Zou voor deze gaan als het echt uit deze winkel moet komen:

https://www.campusshop.nl...nd/80051154/product/11542

Is wel20 euro duurder maar de upgrade naar een i5 lijkt het me meer dan waard. Vooral omdat het onduidelijk is wat toekomstige programma's gaan vragen.
Ook sva paneel ipv ips, als er iets van een showroom is zou ik de beeldschermen even vergelijken.

Nadeel is wel hij is 15.6 inch, maar zo krijgt ze wel een stuk meer voor 2 tientjes.

• dylandejonge
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11-2024

dylandejonge

Online Marketing Stratego

Als budget een kwestie is kan je ook voor de lichtere variant gaan van de Ideapad 330s.
Dat is namelijk de Lenovo Ideapad 320S-14IKB 80X400C5MH.

Dit is een prima laptop voor schoolwerk. Met zijn 14 inch is deze compact genoeg van formaat en net als de andere opties licht van gewicht met 1,69kg.

Qua hardware zit er voldoende in om prima aan school te kunnen werken. Voldoende processorkracht met 2,4 GHz, 4 GB is prima voor het beoogd gebruik en een 256GB SSD opslag zorgt voor een snelle opstart van de laptop & programma's en is ook voldoende om vooruit te kunnen.

Echter, gaat je vriendin meer met fotobewerking / videobewerking bezig gaan tijdens haar opleiding, zal ik deze niet aanrader.

Office, tekstverwerken, netflix en mobiliteit zijn de pijlers van deze laptop.

Whatever the problem - Be part of the solution

• lamaa1
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:57:
@lamaa1 duidelijk, dan is mijn suggestie wel wat jammer inderdaad.

Je kan trouwens wel overwegen (later) om extra garantie bij te kopen. Zo kan je bij HP bijvoorbeeld voor ongeveer €140 je garantie uitbreiden/verlengen naar 5 jaar next business day. Dat geeft wel een veilig(er) gevoel. Je kan trouwens verlengen tot 1 dag van de huidige garantie.

Als het inderdaad een daily laptop is, zeker overbodig om te zeggen dat je dan wel ff een goede backup moet maken regelmatig. :)
Dat is een best wel een leuke garantie. Bedenkend dat het slechts 28 euro per jaar is. Liggend eraan hoe de kleine lettertjes zijn. Dit is misschien minder handig voor mijn vriendin aangezien dat behoorlijk op haar budget inhakt. Voor mij (moet namelijk binnenkort ook een nieuwe laptop hebben) is dit wel erg interessant. Dankje voor de info.

Ja ik ga haar ook aanraden om alles in de cloud te backuppen. Vooral met SSD storage is het lastig te merken of die stuk gaat of niet.

• lamaa1
Darksequence schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:35:
Zou voor deze gaan als het echt uit deze winkel moet komen:

https://www.campusshop.nl...nd/80051154/product/11542

Is wel20 euro duurder maar de upgrade naar een i5 lijkt het me meer dan waard. Vooral omdat het onduidelijk is wat toekomstige programma's gaan vragen.
Ook sva paneel ipv ips, als er iets van een showroom is zou ik de beeldschermen even vergelijken.

Nadeel is wel hij is 15.6 inch, maar zo krijgt ze wel een stuk meer voor 2 tientjes.
Deze stelde ik ook al aan haar voor. Dan weet ik zeker dat ze haar hele opleiding ermee vooruit kan. Zij vond hem een beetje zwaar en gaf de voorkeur aan een 14 inch scherm. Het enige waar ik bij HP een beetje huiverig voor ben is de bouwkwaliteit. Enig idee of deze bij dit model goed is?

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Qua RAM sluit ik me er bij aan dat vandaag de dag 8GB het nieuwe 4GB is. Verder zou ik ook niet beknibbelen op SSD-grootte en voor de 256GB gaan. Lekker ruim, kan je een beetje normaal mee vooruit. 128 loopt gauw vol.

Verwijderd

lamaa1 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:36:
Deze laptop mag maximaal 600 euro kosten en moet de komende 4 a 5 jaar zonder enkele problemen meegaan.
Met dit budget en deze eisen, zou ik een gebruikte business laptop overwegen.
Voor 400 euro is ze klaar en als ze bijv. een HP Elitebook koopt, dan hoeft zo ook niet echt bang te zijn voor waterschade en/of valschade. Die dingen zijn vrijwel onverwoestbaar.

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
lamaa1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Deze stelde ik ook al aan haar voor. Dan weet ik zeker dat ze haar hele opleiding ermee vooruit kan. Zij vond hem een beetje zwaar en gaf de voorkeur aan een 14 inch scherm. Het enige waar ik bij HP een beetje huiverig voor ben is de bouwkwaliteit. Enig idee of deze bij dit model goed is?
Moeilijk te zeggen het serienummer lijkt specifiek voor deze shop te zijn heb geen previews gevonden. HP maakt iig stevige degelijke laptops voor de zakelijke markt. En ik ga er een beetje (misg onterecht) vanuit dat een campusshop rekening houd met de stevigheid v laptops voor studenten. Zou informeren of je hem ergens kunt bekijken en anders is er niet goed geld terug garantie als hij bij binnenkomst niet stevig blijkt.

Beetje in de pricewatch rondgesnuffeld maar je krijgt voor onder de 600 eigenlijk niks veel beters dan de i3 die je al via de campusstore kunt krijgen en die komt ook nog met gratis student oid :D

Nog wel een leuk alternatief gevonden mocht ze onder de 14" willen duiken:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 320S-13IKBR (81AK002GMH)

Ips full hd
I5 8e gen
8gb werkgeheugen
Maar 1.2 kg

Als ze veel in de cloud gaat zetten hoeft de 128gb ssd geen probleem te zijn.
Pagina: 1