When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vraag
Alle reacties
Verder zien die aansluitingen er sowieso gek uit, je hebt wel een zwanenhals op de rioolafvoer zitten?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

@Peter86 Oke dus ik moet een andere kraan hebben, ik neem aan met 2 draaiknoppen en dus een terugslagventiel. Zoiets dus neem ik aan: https://www.klusidee.nl/F...en-wasmachine-t66426.html Is het loskoppelen van huidige kraan/aansluiten nieuwe kraan lastig?
@sypie De PVC die je daarboven zit behoort bij de boiler, is voor waterdoorvoer, volgens mij geen afvoer (dat zit op de eerste foto geloof ik helemaal rechts, ziet er iig niet al te fris uit die leiding).
@DukeBox wat voor soort "dubbele zwanenhals" kan ik op die afvoer aansluiten? Heb je misschien een plaatje, zodat ik weet waar ik naar zoek in de bouwmarkt?
[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 16-06-2018 21:50 ]
Maar als het niet in het zocht zit zou ik gewoon standaard grijze afvoer buis gebruiken, ben je een paar euro kwijt.
Ik ga voor de goedkope optie gezien het achter de wasmachine/vaatwasser komt te zittenDukeBox schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:51:
@LankHoar zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...le-sifon/9200000051560054
Maar als het niet in het zocht zit zou ik gewoon standaard grijze afvoer buis gebruiken, ben je een paar euro kwijt.
Ja inderdaad, je kunt het op meerdere manieren aanpakken:LankHoar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:47:
@Peter86 Oke dus ik moet een andere kraan hebben, ik neem aan met 2 draaiknoppen en dus een terugslagventiel. Zoiets dus neem ik aan: https://www.klusidee.nl/F...en-wasmachine-t66426.html Is het loskoppelen van huidige kraan/aansluiten nieuwe kraan lastig?
Een kraan en vervolgens een splitter/y stuk
Een boekstuk en dan twee kranen
Een kraan met twee uitgangen
Wat het dus afdekt is pruts werk. aangezien je nu nooit controle of onderhoud kan uitvoeren op je riolering.LankHoar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:47:
Ik denk dat er een zwanenhals in de muur verwerkt zit. We zijn hier net ingetrokken en het betreft een huurwoning, dus zeker weten doe ik het niet. Dat metalen plaatje dekt blijkbaar iets af, wat het precies is weet ik niet. Als ik het aan de kant schuif zie ik dit:
[afbeelding]
Daarbij zouden zowel de Vaatwasser als de Wasmachine een aparte afvoer( zwanenhals moeten hebben )
De diameter die de buis zou moeten hebben is : ø75. Als we verder gaan op de officiële weg betekent het dat je dus 2 toestellen op die ene afvoer zet waardoor jou toestelleiding in de wand verandert in een standleiding die je dient te beluchten.
Voor de wateraansluiting moet je eigenlijk weten wat voor leiding er in de muur zit.Peter86 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:42:
Ja hoor je hebt gewoon y stukken, vind je in de bouwmarkt. Die kraan is alleen niet geschikt, koop een wasmachinekraan (met terugslagventiel).
Verder zien die aansluitingen er sowieso gek uit, je hebt wel een zwanenhals op de rioolafvoer zitten?
Kan zijn dat je dus teweinig l/s hebt om die 2 te kunnen voeden.
Aangezien een 1/2"kraan x 2 een volumestroom hebben van 0.234 l/s kom je uit op een 15mm met een snelheid van over de 2m/s of zelfs een 22mm om de snelheid laag te houden. Het kan dus zijn dat 1 van de 2 in storing schiet als je ze beide wilt aansluiten.
Je kunt ze met een y stuk inderdaad aansluiten met 2x een wasmachine kraan met terugslagklep. ( let op deze om de x jaren vervangen of testen )
Wat een rampending is dat.. aansluiting voor 4 toestellen.. en elke keer je gootsteen leeg getrokken worden omdat er geen lucht bij kan..DukeBox schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:51:
@LankHoar zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...le-sifon/9200000051560054
[ Voor 11% gewijzigd door Consigliere op 18-06-2018 11:54 . Reden: Extra quote ]
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
Kwam ales eerste naar boven met een search..Consigliere schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:51:
Wat een rampending is dat.. aansluiting voor 4 toestellen.. en elke keer je gootsteen leeg getrokken worden omdat er geen lucht bij kan..
Geld alleen als ze ook daadwerkelijk tegelijkertijd aanstaan natuurlijk (dan kom je ook weer bij je elektra aansluiting... twee groepen of gebruik zo'n combischakelaar, mits je apparatuur dan verder gaat na onderbreking van de elektra..)Consigliere schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:51:
Voor de wateraansluiting moet je eigenlijk weten wat voor leiding er in de muur zit.
Kan zijn dat je dus teweinig l/s hebt om die 2 te kunnen voeden.
Aangezien een 1/2"kraan x 2 een volumestroom hebben van 0.234 l/s kom je uit op een 15mm met een snelheid van over de 2m/s of zelfs een 22mm om de snelheid laag te houden. Het kan dus zijn dat 1 van de 2 in storing schiet als je ze beide wilt aansluiten.
Je kunt ze met een y stuk inderdaad aansluiten met 2x een wasmachine kraan met terugslagklep. ( let op deze om de x jaren vervangen of testen )
Van het weekend maar eens shoppen bij de bouwmarkt naar y-stukjes voor zowel afvoer als kraan
In dat geval misschien eens met de verhuurder overleggen? Misschien wil de verhuurder wel in de aanpassing voorzien.LankHoar schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:14:
het betreft immers een huurhuis, en verwachten hier ~6-12 maanden te wonen
Lekker!
Kleine kans; ze heeft heel duidelijk aangegeven dat ze zo weinig mogelijk contact heeft, en ik zie haar geen geld in dit soort dingen steken. Wel goede tip, waarvoor dankNapsju schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:23:
[...]
In dat geval misschien eens met de verhuurder overleggen? Misschien wil de verhuurder wel in de aanpassing voorzien.
Klopt wat je zegt dus dan zou je de keuze moeten maken wel of niet allebei aanwillen hebben tegelijk.Peter86 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Geld alleen als ze ook daadwerkelijk tegelijkertijd aanstaan natuurlijk (dan kom je ook weer bij je elektra aansluiting... twee groepen of gebruik zo'n combischakelaar, mits je apparatuur dan verder gaat na onderbreking van de elektra..)
Wat betreft de Elektra heb je volgens mij alleen te maken met een piek vermogen waarna je ze allebei tegelijk kunt gebruiken.
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput