Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

PC samenstellen voor basic games

Pagina: 1
Acties:

• Casperski
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-08 12:49
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe PC. Ik ga de uitdaging aan om deze voor het eerst zelf samen te stellen. Ik ben me er de laatste tijd erg in aan het verdiepen. Ik heb de volgende build samengesteld en ben benieuwd of dit wat is. Ik speel vooral basic games. Denk aan PUBG, Fortnite, league, battlefield etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil basic games spelen op dit systeem. Denk aan PUBG, Fortnite, Lol, battlefield, GTA V

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een harde eis van 900 euro. Dit is inclusief verzendkosten. Ik druk hem het liefst naar 800 euro. Ik ga hem zelf assembleren, hier hoeven dus geen kosten voor gerekend te worden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al
Ik wil niks uit mijn oude PC meenemen!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het systeem gewoon basic houden aangezien deze voor redelijk simpele games word gebruikt. Ik wil alleen graag een SSD en een HDD. De SSD is dan alleen voor mijn OS.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 173,85€ 173,85
1MSI Z370-A PRO€ 101,26€ 101,26
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 203,36€ 203,36
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Cooler Master CM 590 III€ 46,95€ 46,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 175,50€ 175,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,57

Dit is een lijst die ik zelf heb gemaakt!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ben wel trouw aan Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel lawaai zou fijn zijn, maar heb hier geen eisen aan. Ik wil wel graag een doorzichtige kast aan een kant en ledjes :)

Ga je overklokken?
Nee, dit is niet het plan

Wat verwacht je van ons?
Zoals hierboven staat heb ik al een beetje rondgekeken en een build samengesteld. Ben vooral benieuwd of deze compententen goed samenwerken en ik voor dit geld her maximale bereik.

Ik hoor graag wat jullie van deze build vinden en eventuele veranderingen :)

[ Voor 110% gewijzigd door Casperski op 16-06-2018 20:26 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Voeding is niet best, beter vervangen voor bijvoorbeeld: pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W of product: be quiet! Pure Power 10

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PCPartpicker klopt niet qua prijzen.

Maak even een goed lijstje zoals in Handleiding Pricewatch beschreven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Casperski
Ik heb de pricewatch toegevoegd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Casperski op 16-06-2018 19:59 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Verder schopje naar DAA want heel systeem.

Succes!

• Fietsband747
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-11 17:36
Je geeft aan dat je niet gaat overklokken. Dus waarom een Z370 moederbord? Je kan beter deze nemen Gigabyte B360M D3H (rev 1.0). Scheelt weer twee tientjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsband747 op 16-06-2018 20:36 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Geheugen naar 2666 op de B360M-D3H want 3000 MT/s kan het bord niet goed mee overweg.

• Casperski
Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:40:
Geheugen naar 2666 op de B360M-D3H want 3000 MT/s kan het bord niet goed mee overweg.
Deze zou dus beter zijn?

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-08 21:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0)€ 85,99€ 85,99
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 310,-€ 310,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,62€ 39,62
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 84,49€ 84,49
1Corsair TX550M V2€ 66,14€ 66,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,09

Deze ga ik begin volgende maand samenstellen. Kan eigenlijk elke game op 60+fps 1080p spelen op high- ultra. Je kan eventueel nog een ssd erbij doen en kom je nogsteeds onder de €900 uit

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:15
Yasincelebi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:01:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0)€ 85,99€ 85,99
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 310,-€ 310,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,62€ 39,62
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 84,49€ 84,49
1Corsair TX550M V2€ 66,14€ 66,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,09

Deze ga ik begin volgende maand samenstellen. Kan eigenlijk elke game op 60+fps 1080p spelen op high- ultra. Je kan eventueel nog een ssd erbij doen en kom je nogsteeds onder de €900 uit
Ik zou dit niet aanraden.
De TX voeding van Corsair is matig c.q. te duur voor wat het bied.
Je kunt veel beter iets erbij leggen voor de AX variant of de Seasonic Focus plus gold.
Wil je niet meer uitgeven is de al genoemde Bitfenix een beter alternatief, 450w is ook genoeg voor zowel jouw als TS's systeem.

Meer specifiek over jouw systeem; een systeem zonder SSD is niet aan te bevelen.
Het is echt zoveel fijner om een SSD te gebruiken waar minimaal je besturingssysteem op staat, dat deze niet kan missen in een nieuw systeem anno 2018.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Yasincelebi
JohanNL schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:09:
[...]

Ik zou dit niet aanraden.
De TX voeding van Corsair is matig c.q. te duur voor wat het bied.
Je kunt veel beter iets erbij leggen voor de AX variant of de Seasonic Focus plus gold.
Wil je niet meer uitgeven is de al genoemde Bitfenix een beter alternatief, 450w is ook genoeg voor zowel jouw als TS's systeem.

Meer specifiek over jouw systeem; een systeem zonder SSD is niet aan te bevelen.
Het is echt zoveel fijner om een SSD te gebruiken waar minimaal je besturingssysteem op staat, dat deze niet kan missen in een nieuw systeem anno 2018.
Origineel had ik de seasonic focus gold 550w, hoorde dat het problemen had met max 400w halen etc. Dus toen dacht ik aan het 450w model, echter wil ik wat headroom en wilde toen de 650 watt gold seasonic, vervolgens dacht ik dat dat teveel werd kwa budget en kwam na aanbevelingen via hardware.info op deze terecht. Dan gewoon de seasonic 650w nemen en de rest van de build is prima toch?

Edit: als je er dan nog een kingston ssdtje inplaats van 128gb voor windows is het helemaal compleet en volgensmij nogsteeds onder de €900

[ Voor 6% gewijzigd door Yasincelebi op 17-06-2018 01:15 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:15
Yasincelebi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:13:
[...]

Origineel had ik de seasonic focus gold 550w, hoorde dat het problemen had met max 400w halen etc. Dus toen dacht ik aan het 450w model, echter wil ik wat headroom en wilde toen de 650 watt gold seasonic, vervolgens dacht ik dat dat teveel werd kwa budget en kwam na aanbevelingen via hardware.info op deze terecht. Dan gewoon de seasonic 650w nemen en de rest van de build is prima toch?

Edit: als je er dan nog een kingston ssdtje inplaats van 128gb voor windows is het helemaal compleet en volgensmij nogsteeds onder de €900
Ok, ja er is zoveel keuze in voedingland en de adviezen hierover sluiten ook niet vaak op elkaar aan hier op Tweakers, dus de verwarring kan ik wel begrijpen.
Nou ben ik wel benieuwt hoe hardwareinfo op de TX lineup komt, ik vermoed zo'n build voor een specifieke prijs waar geen euro meer of minder mag uitgegeven worden, dan krijg je soms vreemde keuzes :P

Het verhaal met de Seasonic is kort samengevat dat zij geen videokaart adviseren die meer dan 225w verbruikt en stroomtoevoer krijgt van slechts 1 kabel voor de videokaart
De Seasonic focus plus 550w heeft slechts 1 kabel voor de videokaart met 2 connectoren die elk 150w kunnen leveren, de meeste voedingen van 450/550w hebben dit.
De videokaart zelf kan 75w stroom halen van het PCI-e slot + 1 videokaart stroomstekker maakt dat 225w in totaal.
De redenatie van dat de Seasonic maar als 400w te gebruiken is omdat je volgens het advies van seasonic de 2e connector niet volledig kunt benutten, of beide connectoren maar voor de helft, 550w - 150w = 400w

Ik kan je echter vertellen dat de Seasonic in de praktijk wel degelijk als 550w voeding is te gebruiken, ook op lange termijn.
Is het statement van Seasonic dan complete onzin? nee ik denk het niet, je laat wel 300w ( maximaal ) over 1 kabel lopen, liever heb je dat natuurlijk gespreid over 2 kabels, dit geldt ook voor andere voedingen waarbij de leverancier dit advies niet meegeeft.
Ik en mijn omgeving kan geluk hebben dat het wel werkt bij ons, maar ik kan hier op Tweakers en verder op het net geen argumenten met onderbouwing/ervaringen vinden dat ze zo echt niet te gebruiken zijn, op het advies van Seasonic zelf na.
Het lijkt mij ook totaal onlogisch dat enkel Seasonic dit dan zou hebben en andere merken niet ( inclusief rebrands welke dus ook gewoon door Seasonic zijn gemaakt )

Hoeveel headroom heb je nodig?
Ga je in de toekomst eventueel nog een tweede grafische kaart inbouwen? dan is deze wel aantrekkelijk: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
anders zou ik het gewoon bij de 550w versie houden van de Corsair RM of Seasonic Focus Plus Gold serie, als goedkopere optie heb je nog de bitfenix die ook zal voldoen.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 17-06-2018 02:15 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• Yasincelebi
JohanNL schreef op zondag 17 juni 2018 @ 02:10:
[...]

Ok, ja er is zoveel keuze in voedingland en de adviezen hierover sluiten ook niet vaak op elkaar aan hier op Tweakers, dus de verwarring kan ik wel begrijpen.
Nou ben ik wel benieuwt hoe hardwareinfo op de TX lineup komt, ik vermoed zo'n build voor een specifieke prijs waar geen euro meer of minder mag uitgegeven worden, dan krijg je soms vreemde keuzes :P

Het verhaal met de Seasonic is kort samengevat dat zij geen videokaart adviseren die meer dan 225w verbruikt en stroomtoevoer krijgt van slechts 1 kabel voor de videokaart
De Seasonic focus plus 550w heeft slechts 1 kabel voor de videokaart met 2 connectoren die elk 150w kunnen leveren, de meeste voedingen van 450/550w hebben dit.
De videokaart zelf kan 75w stroom halen van het PCI-e slot + 1 videokaart stroomstekker maakt dat 225w in totaal.
De redenatie van dat de Seasonic maar als 400w te gebruiken is omdat je volgens het advies van seasonic de 2e connector niet volledig kunt benutten, of beide connectoren maar voor de helft, 550w - 150w = 400w

Ik kan je echter vertellen dat de Seasonic in de praktijk wel degelijk als 550w voeding is te gebruiken, ook op lange termijn.
Is het statement van Seasonic dan complete onzin? nee ik denk het niet, je laat wel 300w ( maximaal ) over 1 kabel lopen, liever heb je dat natuurlijk gespreid over 2 kabels, dit geldt ook voor andere voedingen waarbij de leverancier dit advies niet meegeeft.
Ik en mijn omgeving kan geluk hebben dat het wel werkt bij ons, maar ik kan hier op Tweakers en verder op het net geen argumenten met onderbouwing/ervaringen vinden dat ze zo echt niet te gebruiken zijn, op het advies van Seasonic zelf na.
Het lijkt mij ook totaal onlogisch dat enkel Seasonic dit dan zou hebben en andere merken niet ( inclusief rebrands welke dus ook gewoon door Seasonic zijn gemaakt )

Hoeveel headroom heb je nodig?
Ga je in de toekomst eventueel nog een tweede grafische kaart inbouwen? dan is deze wel aantrekkelijk: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
anders zou ik het gewoon bij de 550w versie houden van de Corsair RM of Seasonic Focus Plus Gold serie, als goedkopere optie heb je nog de bitfenix die ook zal voldoen.
Helemaal mee eens, wel een minpuntje dat de goede 550 watt voedingen best weinig bij goede webshops zoals azerty, coolblue, alternate en megekko te vinden zijn
Pagina: 1