Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Gisteren hield mijn pc er plots mee op. Pc stond nog aan toen ik wegging om boodschappen te doen en toen ik terugkwam was die uit.

Aandrukken lukte niet. Systeem volledig uit de kast gehaald en alleen the bare minimum aangesloten zoals voeding, cpu en 1 ram stick en monitor op de onboard.

Fans spinnen 1sec op en gaat kort een lampje branden op het moederbord, maar gaat daarna gelijk uit. Daarna gaat die helemaal niet meer aan tot ik de voeding helemaal uit zet dmv de switch op de achterkant. Wacht 20seconden en dan met aanzetten opnieuw 1 seconde fans etc en weer uit.

Mijn eerste gedachte ging uit naar het moederbord, die heb ik zojuist vervangen maar hetzelfde issue blijft.
Ook de voeding heb ik vervangen , had nog een 2e liggen.

Is de cpu stuk? Ik vermoed zelf ergens kortsluiting ofzo maar het systeem is dus al volledig uit de kast gehaald... Iemand tips?

Systeem:
I5-6600k
16gb ram
Gigabyte GA-B250-HD3P moederbord / msi prime Z270
750 psu en 650 psu

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
CPU defect komt zelden voor.
Defect geheugen kan ook.

Heb je het bios van het Gigabyte bord gereset?

Wat is het merk en type van de voedingen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarschijnlijk je voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:18:
CPU defect komt zelden voor.
Defect geheugen kan ook.

Heb je het bios van het Gigabyte bord gereset?

Wat is het merk en type van de voedingen?
Eens dat het zelden voorkomt. Daarom dacht ik ook eerst dat de voeding of het moederbord de geest gaf,

Bios is gereset op beide moederborden ( nieuwe en oude)
Merk van de voedingen is beide corsair
Gs800
Cs750m
Heb 2 voedingen getest.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 18:27 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Starten de voedingen wel op? Groene en zwarte draad even kortsluiten.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd heb ik ook ooit gehad, waren ze beide defect. Hup naar ee milieudienst :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:40:
@Verwijderd heb ik ook ooit gehad, waren ze beide defect. Hup naar ee milieudienst :)
Ik heb nog een 350w liggen, weet merk zo niet uit me hoofd, die kan ik dan nog proberen, voldoende zolang ik mijn gpu er niet indruk, 1070. Straks even proberen

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Je hebt moederbord en PSU reeds vervangen. Blijven er nog 2 mogelijke oorzaken over op zo een minimale configuratie: CPU en RAM. Als je meer dan 1 RAM latje hebt kan je snel even het andere proberen. Als dat ook geen resultaat geeft is de kans groot dat de CPU het heeft begeven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:51:
Je hebt moederbord en PSU reeds vervangen. Blijven er nog 2 mogelijke oorzaken over op zo een minimale configuratie: CPU en RAM. Als je meer dan 1 RAM latje hebt kan je snel even het andere proberen. Als dat ook geen resultaat geeft is de kans groot dat de CPU het heeft begeven.
Heb inderdaad 2 latjes van 8gb, beide al geprobeerd, helaas. Ik neig zelf dan ook naar de cpu, hoe unlikely ook.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

In de +20 jaar dat ik met PCs werk heb ik het al 2x gezien. 1x volledig dood, 1x issues met de on-die memory controller.

Verwijderd

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:53:
In de +20 jaar dat ik met PCs werk heb ik het al 2x gezien. 1x volledig dood, 1x issues met de on-die memory controller.
En hadden die dezelfde symptomen als ik?
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:40:
Holy moly, met de 350w oude voeding gaat die wel naar een post.... Duidelijk de voeding dus, dankjewel voor dit!

Wel vreemd dat de genoemde 2 voedingen dan allebei brak zijn, de 750w is nog geen jaar oud en dus garantie..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 19:26 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke RAM heb je eigenlijk, zelfde modules en al lang in gebruik of recent iets gewijzigd

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:26:
Welke RAM heb je eigenlijk, zelfde modules en al lang in gebruik of recent iets gewijzigd
Je hebt het al opgelost, zie mijn edit in vorige bericht, thanks!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

d:)b @Verwijderd zag het net na mijn post. Koop zsm een goede nieuwe voeding. oa BitFenix Formula gold w450

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:57

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wel vreemd dat de genoemde 2 voedingen dan allebei brak zijn, de 750w is nog geen jaar oud en dus garantie..
Uit interesse; wat voor een voeding was het dat defect is na 1 jaar? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:37:
d:)b @Verwijderd zag het net na mijn post. Koop zsm een goede nieuwe voeding. oa BitFenix Formula gold w450
Zeker, ik ga weer researchen op tweakers wat een solide voeding is, nogmaals bedankt
michelsoe12 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Dat was de Corsair CS750M

• Luchtbakker

Luchtbakker

Dat was de Corsair CS750M
apart, heb er ontiegelijk veel van verkocht, en de cs en cx serie hebben we echt nooit een van terug gezien.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Goed is de CSM niet. Slechte secundaire caps en fan en veel te duur voor de geboden kwaliteit. Hetzelfde geldt voor de oude CX(M).
Als je nu een goede nieuwe voeding van hoge kwaliteit wil hebben dan neem je een Bitfenix Formula Gold 450w/550w, Bitfenix Whisper BWG450M/BWG550M, be quiet! Straight Power 11 450w/550w of Corsair RM550x 2018 versie. De Cougar GX-F 550w is een goede budget 550w.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

michelsoe12 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:48:
[...]

apart, heb er ontiegelijk veel van verkocht, en de cs en cx serie hebben we echt nooit een van terug gezien.
Zelfs de beste paarden struikellen wel eens. Ik denk niet dat er ook maar 1 massa geproduceerd product ter wereld is waarvan er nooit 1 defect is geraakt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

michelsoe12 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Zie TS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:37:
Goed is de CSM niet. Slechte secundaire caps en fan en veel te duur voor de geboden kwaliteit. Hetzelfde geldt voor de oude CX(M).
Als je nu een goede nieuwe voeding van hoge kwaliteit wil hebben dan neem je een Bitfenix Formula Gold 450w/550w, Bitfenix Whisper BWG450M/BWG550M, be quiet! Straight Power 11 450w/550w of Corsair RM550x 2018 versie. De Cougar GX-F 550w is een goede budget 550w.
Thanks, ik ga ze bekijken.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Uszka schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:37:
Ik heb enorm slechte ervaringen met de RM serie, omdat ze worden gebouwd in een fabriek waar ze budget voedingen maken. (Online op diverse forums word dat bevestigd).

Ik heb zeker 8 doa voedingen gemonteerd voor systemen. Je zet het systeem voor het eerst aan en; knal! Of je krijgt vreemde bsod's omdat voltages niet goed waren.

Nee, voor mij nooit meer de RM series.

Cooler master bouwt trouwens ook prima voedingen, en betaalbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een nieuwe besteld, BitFenix Whisper BWG550M, ruim voldoende prik en de test resultaten van die voeding komen er goed uit.

Wel grappig dat mijn videokaart het zelfs ook nog deed op de 350w reserve voeding ( 1070 ).xD

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:14
Da's toch niet zo raar? In idle verbruiken de 6600k en de 1070 niet veel..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:04:
Da's toch niet zo raar? In idle verbruiken de 6600k en de 1070 niet veel..
Idle niet inderdaad, daar had ik ook geen issues verwacht. Ik was helaas onvolledig in mijn berichtgeving.

Ik heb er ook spellen mee gespeeld, die redelijk wat load veroorzaken zoals GTA5 etc,

Een aantal spellen willen niet starten/crashen bij het opstarten van het spel terug naar de desktop, maar ik had ook niet anders verwacht momenteel. Was alleen aangenaamd verrast :P uiteraard vind de voeding het niet leuk om tegen zijn max aan te draaien en dat zal zeker niet lang goed gaan. :P
Pagina: 1