Kan niet opslaan/wijzigen (en andere issues) in Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Raspberry Pi 3B+:
No LSB modules are available.
Distributor ID: Raspbian
Description : Raspbian GNU/Linux 9.4 (stretch)
Release : 9.4
Codename : stretch

Node versie : v10.4.1
NPM versie : 6.1.0

Domoitcz:
Version : 3.9639
Build Hash : 786b9638
Compile Date : 2018-06-14 16:44:52
dzVents Version : 2.4.6
Python Version : 3.5.3 (default, Jan 19 2017, 14:11:04) [GCC 6.3.0 20170124]

MiLights in Domoticz geïmplementeerd (4 zones)
Logitech Harmony Hub in Domoticz geïmplementeerd (5 activiteiten)
Lichten in kamer "Lights" geplaatst
Hub in kamer "Mediacentre" geplaatst

Op het tabblad Schakelaars staan de activiteiten van de Hub in kamer "Mediacentre". Echter de lichten staan niet in kamer "Lights". Hoe kan dit? Kamer "Allemaal" blijft ook leeg maar dat kan zijn omdat er maar 1 kamer gevuld blijkt te zijn.

Als ik een virtuele schakelaar aanmaak opvoer in een kamer, wordt deze wel zichtbaar. Als ik echter deze wil "Aanpassen" (ander icoon of script toevoegen) dan kan ik niet opslaan. Een timer opvoeren in "Timers" lukt wel gewoon.

Vreemd is ook dat als ik een custom icon wil uploaden dat de uploadknop ook niet werkt.

Ik ben al een poosje aan het rotzooien en heb deze issues ook op het Domoticz forum kenbaar gemaakt maar daar lijkt niemand te kunnen helpen of verse ideeën te hebben.
Nu maar eens op Tweakers dan. Lekker Nederlands en ik heb de ervaring hier dat er erg slimme mensen zitten.

Kan iemand eens meedenken wat hier loos is? Ik wilde eerst nog Jessie installeren maar kreeg dat niet snel voor elkaar (rainbow bootscreen) en heb het opgegeven omdat ik vind dat de laatste Stretch versie dit zeker moet kunnen. Alles lijkt verder namelijk prima te werken.

Dit is al de 3e versie installatie die ik gedaan heb. Vanzelfsprekend heb ik alle cache opgeschoond, app-cache opgeruimd, meerdere (nieuwe) browers gebruikt. Huidige is Chrome.
Verder gebruik ik teamviewer host voor gebruik zonder randapparatuur.

Ik ben erg benieuwd of jullie raad weten mensen! Alvast bedankt!

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Krijg je ook javascript errors (F12 in Chrome, kan je veel info zien) als je op de knop drukt? Een vriend van me had iets soortgelijks met interface-elementen die niet werkten.

Nieuwste beta al geprobeerd? 14-06-2018 impliceert van niet, want elke dag is er bijna wel een nieuwe beta.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Iets met opslaan en rechten?

Ik probeer raspbian stress altijd te vermijden...en jessie te installeren.

Laatst nog een 3b+ geinstalleerd met Berryboot
Rapsbian jessie (pixel) image (staat daar ook ergens bij download os images) kun je dan gewoon op een usb stick zetten en installeren via Berryboot.
https://berryboot.alexgol...how-to-install-os-images/
(voordeel is, je flikkert het besturing systeem zo weg als het niet werkt en pakt een andere)

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-06-2018 17:35 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Hi guys,

Sorry dat ik even niet reageerde. En zeker bedankt voor alle reacties. Nu al meer dan op Domoticz zelf, du goed dat ik hem even hier plaatste.

Ik heb vandaag via Berryboot een Jessie geplaatst. Ging niet vanzelf want de wifidrivers liepen niet lekker. Ook de resolutie gaf problemen toen ik op Teamviewer over ging. Ga er later nog even verder naar kijken.

In Chrome had ik via F12 wel wat meldingen maar ik kon er geen soep van maken.
Ook daar kijk ik later nog even naar. Heb ook alleen een HDMI aansluiting op mijn TV zitten wat het lastig maakt om de Pi opnieuw in te stellen. Zeker met het oog op de dames thuis en het WK.

Laat onverlet dat het probleem er nog steeds is en ik graag zou hebben dat het in de uitgebreide versie van Stretch ook allemaal zou werken.
Met welke terminalcode kan ik Raspbian overigens verder naar een bèta updaten? Ik kom er zo niet uit. Thans, als ik meer onderzoek gedaan heb, horen jullie me een zeker.

EDIT:
Toch nog even wat verder geklooid en ben inmiddels iets verder! Alles beter dan stil staan, toch?
In deze post vond in de volgende reactie. Vreemd hoe Raspbian ermee om gaat maar goed:
First of all, please make sure you're using latest beta, there were a few UI bugs fixed in the first few days after the reworked color dimmer stuff was introduced.

Then please delete www/js/domoticz.js.gz from your Domoticz installation directory if it exists.
Do NOT delete www/js/domoticz.js, that file is needed, Domoticz Web UI will not work without it.

Finally, do a forced refresh of the appcache:
For Chrome:
Open the developer console, select the network tab, refresh the page
right click on an item in the network tab, select 'clear cache'
Next clear the appcache, navigate to chrome://appcache-internals/
If this helps, please report "Build Hash" version, found on page /#/About (Setup->About in web UI) and confirm if www/js/domoticz.js.gz was present
Bij mij was domoticz.js.gz dus aanwezig en heb ik verwijderd. Dat scheelde al heel veel!
Ik kan nu dus het icoon aapassen, De schakelaar ziet er ineens heel anders uit.
De kamer met de lichten is ook ineens gevuld en ik ga later kijken of ik ook een custom icon kan uploaden!

[ Voor 41% gewijzigd door jpvaneijk op 17-06-2018 23:01 ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)