Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Pc start niet na instalatie nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuw moederbord gehaald en daarbij ook een bijpassende processor. Ik heb alles aangesloten maar ik krijg geen beeld terwijl de koelers gewoon draaien. Mijn specs zijn:
amd ryzen 5 1600
nvidia geforce 1050ti
asrock ab350m-hdv
2x8 ddr4 ram

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hi, welkom op Tweakers!

Je hebt vooralsnog vrij weinig informatie gegeven waar wij iets mee kunnen. We hebben geen glazen bol en kunnen niet in je computerkast kijken van een afstand.
Waar je mee zou kunnen beginnen is dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet je ook niet je OS en dergelijke te herinstalleren? Want van de week had je nog een oudere AMD en oudere chipset.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Tja je kunt niet vlekkeloos een SSD met oude Windows installatie (met oude chipset drivers dus) in een systeem met nieuwer chipset 'gooien'.

Verstandig om net zoals @MAX3400 zegt je Windows gewoon compleet opnieuw te installeren. Als het goed is kun je met dezelfde Windows licentie je OS activeren...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

HugoBoss1985

Xenotech

Hij zou in ieder geval wel eerst beeld moeten krijgen om zijn OS opnieuw te kunnen installeren :P

@TS: niemand kan je op deze manier helpen... wat heb je zelf allemaal geprobeerd?

Meer info, meer info, meer info ;)

Wat gebeurd er verder nog qua POST beep codes van je moederbord en/of lampjes van je moederbord en monitor?

[ Voor 56% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-06-2018 15:19 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:08:
Hij zou in ieder geval wel eerst beeld moeten krijgen om zijn OS opnieuw te kunnen installeren :P
Eens maar het oude topic was ook niet echt duidelijk; het kan dus zomaar dat het hergrbruikte actuele geheugen helemaal niet op de QVL staat voor Ryzen. Of dat het nieuwe moederbord niet de goede BIOS heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Exacte specs van het geheugen?

8 pins cpu voeding aangesloten?

Monitor aangesloten op de videokaart ipv op het moederbord?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

HugoBoss1985

Xenotech

MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Eens maar het oude topic was ook niet echt duidelijk; het kan dus zomaar dat het hergrbruikte actuele geheugen helemaal niet op de QVL staat voor Ryzen. Of dat het nieuwe moederbord niet de goede BIOS heeft.
Ook mee eens... jammer dat het dan nu wéér niet "echt" (understatement) duidelijk is :P

In dat geval het geheugen er uit laten en dan zou de moederbord speaker (als die er is/aangesloten is) missing memory beep codes moeten maken.
Op mijn Z370 bord kun je ook beperkt zien (LEDs) waar een POST error in zit... in ieder geval wΓ©l als het geheugen een probleem is.
Anders moet TS een POST speaker aansluiten op de juiste pins van zijn moederbord.
En dan even goed luisteren en de audio error codes opzoeken in zijn handleiding.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-06-2018 15:19 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Gezien de gegeven info gok ik op de BIOS ,die heb een update nodig.
Optie 2 is incompatible RAM ,probeer met 1 stick!

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:20

SpamLame

niks

Speedy-J schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:48:
Gezien de gegeven info gok ik op de BIOS ,die heb een update nodig.
Optie 2 is incompatible RAM ,probeer met 1 stick!
Betreft hier een Ryzen 1st gen CPU, die is vanaf de eerste BIOS versie supported.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

SpamLame schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:58:
[...]

Betreft hier een Ryzen 1st gen CPU, die is vanaf de eerste BIOS versie supported.
Dan blijft het RAM over ,of een DOA.
Ik neem aan dat alle belangrijke stekkers er goed in zitten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Bios reset al een keer uitgevoerd p deze manier? .

1. Pc uit + voeding kabel en even 10x de power knop indrukken zodat alles ontladen is.
2. 1 bankje geheugen bankje er uit zodat je nog maar 1 geheugen bankje er in hebt.
3. Bios batterij er uit en even 2 minuten wachten .
4. Bios batterij er weer in.
5. Voeding kabel er weer in.
6. Pc weer aanzetten en even 5 minuten wachten en kijken of die beeld geeft.

Mocht het dan nog geen beeld geven?
Herhaal dan de procedure maar dan met het andere geheugen bankje.
Pagina: 1