Scherm iPhone SE reageert steeds slechter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is:

Ik heb sinds een paar dagen last van een slecht functionerend scherm.

In eerste instantie kan ik mijn telefoon ontgrendelen door mijn toegangscode in te voeren. Daarna kan ik scrollen in mijn internetbrowsers, in mijn muzieklijst en een game spelen. Naar enkele minuten lijkt het alsof het hapert. Het lijkt er op dat er steeds minder signalen worden omgezet in reacties op mijn telefoon. Een paar minuten later reageert de telefoon nog maar op 10% van mijn aanrakingen en later helemaal niet meer. Wanneer ik mijn telefoon vergrendel en een minuut wacht en daarna ontgrendel, dan kan ik weer alles doen. Maar na enkele minuten begint het gezeik weer..

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je dat ding al een factory reset gegeven?
Welke iOS versie draai je?
Gebeurt het ook als je ontgrendelt en dan het ding een half uur laat liggen?
Had Apple er al iets over gezegd?
Zijn alle onderdelen origineel indien gerepareerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Na een half uur gebeurt hetzelfde, dat wil zeggen dat de telefoon niet meer reageert.
- iOS 11.4
- Alle onderdelen zijn origineel
- Factory reset nog niet gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ter aanvulling op de vraag van MAX3400, is de telefoon überhaupt al eens gerepareerd?
Veel reparateurs beweren n.l., nieuwe, originele onderdelen te gebruiken, terwijl dit niet zo is. Aangezien Apple geen onderdelen aan derden levert, kunnen die alleen aan originele onderdelen komen, door tweedehands, maar nog werkende, onderdelen van een defecte telefoon te gebruiken. 'Nieuwe' schermen etc. zijn bij deze bedrijven dus niet origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:39:
Mijn vraag is:

Ik heb sinds een paar dagen last van een slecht functionerend scherm.

In eerste instantie kan ik mijn telefoon ontgrendelen door mijn toegangscode in te voeren. Daarna kan ik scrollen in mijn internetbrowsers, in mijn muzieklijst en een game spelen. Naar enkele minuten lijkt het alsof het hapert. Het lijkt er op dat er steeds minder signalen worden omgezet in reacties op mijn telefoon. Een paar minuten later reageert de telefoon nog maar op 10% van mijn aanrakingen en later helemaal niet meer. Wanneer ik mijn telefoon vergrendel en een minuut wacht en daarna ontgrendel, dan kan ik weer alles doen. Maar na enkele minuten begint het gezeik weer..

Kan iemand mij helpen?
Val/stootschade of recent gerepareerd ?
Al eens de home en PWR button ingedrukt tot je Apple teken verschijnt ?
Laad het toestel goed op, is de laadingang schoon en droog van stof etc

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 16-06-2018 19:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:33:
[...]

Val/stootschade of recent gerepareerd ?
Al eens de home en PWR button ingedrukt tot je Apple teken verschijnt ?
Laad het toestel goed op, is de laadingang schoon en droog van stof etc
Heb enkel de laadingang laten repareren (eerder goed laten schoonmaken). Er was veel vuil aanwezig. Laadingang is eruit gehaald, schoon gemaakt en terug in geplaatst. Dit alles is 8 maanden geleden gebeurd.

Verder altijd het toestel in een case gehad met een screen protector. Nooit problemen gehad met het scherm. Ook niet laten vallen recentelijk of met wat erin aanraking geweest. Het toestel laadt goed en snel op, daar ook geen problemen. Laadingang maakt ik altijd schoon voordat ik ga slapen om problemen te voorkomen.

Dus de problemen zijn opeens ontstaan. Merkte het in de trein toen ik een spelletje aan het spelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Is het scherm wel strak geplaatst of voel je dat het los zit ergens rondom. Haal anders de screenprotec er eens af

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:56:
@Verwijderd Is het scherm wel strak geplaatst of voel je dat het los zit ergens rondom. Haal anders de screenprotec er eens af
Al gedaan, helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Niet recentelijk laten vallen? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volkan1984 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:12:
Niet recentelijk laten vallen? Wat bedoel je daarmee?
Dat de huidige klacht niet is ontstaan nadat de telefoon gevallen zou zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Dat de huidige klacht niet is ontstaan nadat de telefoon gevallen zou zijn?
Klopt. Ik heb het toestel wel eens van de bank laten vallen of iets dergelijks. Maar de klacht kan niet door het laten vallen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:24:
[...]

Klopt. Ik heb het toestel wel eens van de bank laten vallen of iets dergelijks. Maar de klacht kan niet door het laten vallen komen
En waarom zou dat niet door het vallen kunnen komen? Als de behuizing maar een klein beetje afwijkt na de val, kan er al spanning op je display komen te staan waardoor je scherm niet goed reageert.

Btw, als je wil dat men je hier goed helpt, scheelt ‘t wel als je volledige antwoorden geeft. Voorbeeld: zie de vraag van MAX3400 om 14:41 en dan de vragen die daarna nog ontstaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Volkan1984 op 16-06-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volkan1984 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:39:
[...]

En waarom zou dat niet door het vallen kunnen komen? Als de behuizing maar een klein beetje afwijkt na de val, kan er al spanning op je display komen te staan waardoor je scherm niet goed reageert.

Btw, als je wil dat men je hier goed helpt, scheelt ‘t wel als je volledige antwoorden geeft. Voorbeeld: zie de vraag van MAX3400 om 14:41 en dan de vragen die daarna nog ontstaan.
Naar mijn mening heb ik alle vragen beantwoord. Wanneer deze niet volledig zijn, dan spijt het me.

Om jouw vraag te beantwoorden: Het zou door het vallen kunnen komen, echter zou ik niet kunnen herinneren wanneer het toestel voor het laatst gevallen is. De klachten ontstonden terwijl ik in de trein een spelletje zat te spelen.

Even resumé: Tijdens het spelen van het spelletje reageerde het toestel steeds minder goed. Ik dacht dat het kwam omdat mijn batterij bijna leeg was. Thuis heb ik mijn telefoon opgeladen en ben verder gegaan op mijn telefoon. Het probleem was nog steeds niet opgelost. Na enkele minuten werden mijn aanrakingen niet meer doorgegeven en reageerde mijn telefoon niet meer. Toen heb ik mijn screenprotector verwijderd omdat dat misschien het probleem was. Dat was het niet. Daarna heb ik mijn telefoon geüpdatet (dat moest nog gebeuren), misschien was dat het probleem. Ook dat was het probleem niet. Ik heb een reset uitgevoerd ook dat hielp niet.

Toen ben ik het internet gaan afstruinen op zoek naar problemen en eigenlijk kon ik geen oplossing vinden voor mijn probleem. Via de apple helpdesk kwam ik ook geen stap verder. Daarom heb ik hier een bericht geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:30:
[...]

Naar mijn mening heb ik alle vragen beantwoord. Wanneer deze niet volledig zijn, dan spijt het me.

Om jouw vraag te beantwoorden: Het zou door het vallen kunnen komen, echter zou ik niet kunnen herinneren wanneer het toestel voor het laatst gevallen is. De klachten ontstonden terwijl ik in de trein een spelletje zat te spelen.

Even resumé: Tijdens het spelen van het spelletje reageerde het toestel steeds minder goed. Ik dacht dat het kwam omdat mijn batterij bijna leeg was. Thuis heb ik mijn telefoon opgeladen en ben verder gegaan op mijn telefoon. Het probleem was nog steeds niet opgelost. Na enkele minuten werden mijn aanrakingen niet meer doorgegeven en reageerde mijn telefoon niet meer. Toen heb ik mijn screenprotector verwijderd omdat dat misschien het probleem was. Dat was het niet. Daarna heb ik mijn telefoon geüpdatet (dat moest nog gebeuren), misschien was dat het probleem. Ook dat was het probleem niet. Ik heb een reset uitgevoerd ook dat hielp niet.

Toen ben ik het internet gaan afstruinen op zoek naar problemen en eigenlijk kon ik geen oplossing vinden voor mijn probleem. Via de apple helpdesk kwam ik ook geen stap verder. Daarom heb ik hier een bericht geplaatst.
Mijn opmerking over vragen volledig antwoorden was niet bedoeld om je af te branden maar om het voor ons allen makkelijker te maken. Ik zou je aanraden om het toestel even te laten checken bij een reparatiebedrijf dat in de lijst staat op support.apple.com. Als je het apparaat kiest, het issue dat je ondervindt en inlogt met je Apple ID, dan krijg je een lijst met reparateurs gepresenteerd. Beter om ‘t even in levenden lijve te laten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
Je zou een clean install kunnen doen op de telefoon. image downloaden, en via itunes recovery mode erop zetten (wel eerst backup maken!).

Ik heb met een iphone 6s een keer extreem vage vertragingen gehad. Haperen, stotteren en zo maar uit het niets.
Telefoon met schoon image geïnstalleerd, en draaide weer als een trein.
Misschien door de vele updates en nooit een schone installatie ofzo, oorzaak onbekend. Oplossing werkte.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:17
Gisterenavond voor mijn ouders een gloednieuwe SE geïnstalleerd; vertoont hetzelfde probleem als wat hier geschetst is.
Na installatie gelijk maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en nogmaals geïnstalleerd, hielp echter niet. Update naar 11.4 hielp ook niet.
Uiteindelijk het hele spul maar weer teruggegaan in de doos en straks maar eens gaan kijken wat ze er in de winkel mee gaan doen.

Edit:
Vanmorgen naar de tele2 winkel gegaan met de gedachte dat ze me daar wel goed zouden helpen, op de site staat immers dat je in geval van een toestel dat bij ontvangst al defect is naar een tele2 winkel kan gaan of online een reparatie-opdracht aanmaken en het toestel opsturen naar dynafix.
Helaas kwam ik van een koude kermis thuis: het toestel is online bij tele2 zelf gekocht en niet in de winkel "dus wij kunnen niets voor je betekenen, maar hier heb je een retourformulier en dan kun je het zelf opsturen". Op dit formulier staat echter dat het bestemd is om het toestel binnen veertien dagen teruf te sturen en het abonnement te Beeindigen??? Dit is niet de bedoeling maar omdat ze me in de winkel gewoonweg niet verder wilden hebben, heb ik thuis maar telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en na mijn beklag aangehoord te hebben, is me een mail toegestuurd met daarin een link om het via dynafix af te handelen.
Kortom ik had me de moeite kunnen besparen om naar de winkel te gaan en het toestel is nu omderweg naar dynafix in afwachting hoe dit opgelost gaat worden.

[ Voor 58% gewijzigd door ArwinV op 20-06-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Deze klachten die de TS beschrijft lijken op hoe ik twee iPhones, een iPhone 5C en een 5s om zeep geholpen heb.

Ik gebruikte een 230v stekkerdoos met USB uitgangen om USB devices te poweren of op te laden en die bleek dus niet goed te zijn :(

Sindsdien laad ik alles Apple op met de eigen laders :/
Pagina: 1