Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

is dit mogelijk?(engenius accespiont koppelen aan ip camera)

Pagina: 1
Acties:

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
.

[ Voor 152% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:01 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@tweakmember Je plaatje doet het niet, want je linkt hem van een (proxy van een) private forum. De URL die je zoekt is https://www.mupload.nl/img/801nr0gt0o2.png.

In vorige topics is al gebleken dat jouw technische kennis erg laag is en dat je je er ook niet in wilt verdiepen. Dat maakt ook dit topic weer erg complex, want je koppelt de IP-camera niet aan een access point. Je koppelt hem aan 'je netwerk'. Dus als je tablet en IP-cam in hetzelfde netwerk hangen, kunnen deze met elkaar communiceren. Wat voor apparatuur ertussen hangt, is daarvoor niet relevant.

Maar... als je je Engenius als router geconfigureerd hebt, waarbij de WiFi-apparaten het IP-adres van de Engenius krijgen terwijl de IP-camera zijn IP-adres van een andere DHCP-server krijgt, dan kan het zijn dat er communicatieproblemen ontstaan.

Dus antwoord op je vraag: Ja, dat kan!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• tweakmember
.

[ Voor 105% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:01 ]

Verwijderd

Ik denk dat het aan wat basiskennis mist op het gebied van netwerken :)

Als je met de eerste situatie bedoelt dat je de camera met een kabel verbindt met die Engenius en dan verder niets aangesloten hebt, dan gaat het niet goed omdat er geen DHCP-server in het netwerk aanwezig is, dan vragen de apparaten wel om een IP-adres maar krijgen er geen. Tenzij je dus vaste IP-adressen geeft aan je apparaten, dan zou het wel wel kunnen. Dan zou je bijvoorbeeld 192.168.1.3, 192.168.1.4, en zo verder kunnen toekennen.

Met de Engenius als router gaat-ie waarschijnlijk IP-adressen uitdelen, en dan kun je in de webinterface van de Engenius opzoeken welk adres dat is. Ik meen te begrijpen dat het dan in de 192.168.147.x serie is, waarbij x voor een getal tussen de 1 en 255 staat.

Gebruikelijk in een thuissituatie is dat de modem/router van kabel of ADSL-provider de DHCP-server is, en dat je vanaf daar gaat bouwen. Je kunt dan bijvoorbeeld de betere antenne van de Engenius gebruiken voor een beter bereik (als Access Point, want je kunt per netwerk -simpel gesteld- maar één DHCP-server hebben) voor al je apparaten, de camera incluis.

Tenzij je expliciet toegang van buiten vrij geeft middels portwarding in het modem is de camera niet te bereiken vanaf buiten (het Internet), al kan je camera zelf misschien wel contact zoeken met 'buiten'. Aangezien je niet aangeeft waarom je niet wilt dat de camera gebruik maakt van het internet, kan ik niet zien of dat wel of geen 'terechte' angst is.

Ik raad je aan om zelf ook een dergelijk situatie op te zetten om gebruik te kunnen maken van de talloze tutorials op internet, in plaats van een eigen systeem op te zetten als je het nog niet helemaal door hebt.

De materie op zich is niet extreem complex. Ieder apparaat heeft een eigen uniek IP-adres, je hebt een DHCP-server nodig (ingebouwd in eem modem meestal) om IP-adressen uit te delen, of je wijst ze met de hand toe (buiten de range van de DHCP-server). Dan heeft die modem ook een uniek getal (vaak 192.168.1.1) dat als gateway dient, de toegangspoort naar buiten. Zonder trucs komt er echter niets naar binnen, het is net Hotel California.

• Room42
  • Niet online
@tweakmember Je zult je een beetje moeten verdiepen in IP, subnetten en routering. Puur de absolute basiskennis is voldoende. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• tweakmember
.

[ Voor 133% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:01 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:42:
[...]

als ik de engenius geconfigureerd hebt naar router is ook het ip adres veranderd.
Geen idee in welke adres maar het standaard adres 192.168.1.1 is het niet meer.
Mijn mobiel zegt dat het adres dan 192.168.147 is maar met de browser van mobiel kan ik met dit ip adres niet in de webinterface van engenius komen.

Hoe kom ik erachter welk ip adres het nu is?

ik kies voor eigen systeem omdat ik geen camera's/microfoons aan het internet wil hangen. (privacy kwestie)
een eigen systeem kan toch nooit zo moeilijk zijn....
Camera geeft beeld door naar engenius, deze naar tablet/smartfone etc. en hoppa klaar.
Al dat ingewikkelde gedoe tegenwoordig, noemen ze vooruitgang... 8)7

ik neem dus aan dat ik de operation mode op accespiont/router moet zetten en ergens dhcp moet inschakelen?

Moet ik eerst engenius naar standaard instellingen terug zetten (anders kom ik er niet in)
Dan en dhcp configureren en dan de operation mode op accespiont router zetten? en dan?

ik kijk zelf wel ff wat er dan gebeurd...
Vooruitgang? Tuurlijk, koop je 5 Nest camera's en dan heb je gebruiksvriendelijkheid ten top.

Als je in hetzelfde subnet zit als de camera zou je eens met en tooltje een IP scan op je subnet kunnen lanceren...

• Room42
  • Niet online
Ik zie nu je signature (die is nieuw, geloof ik). Ik snap dat je voelt dat je dit niet meer kunt leren, maar misschien dat een goede Youtube-video er in ieder geval een beeld bij geeft.

Heel kort uitgelegd:

IP en Subnetten
een IP-netwerk wordt opgedeeld in subnetten. Zo'n subnet is als het ware een beperking in het IP-adressen op het huidige netwerk. In thuisnetwerken wordt vaak het 192.168.0.1-netwerk gebruik. Dit is dan vaak een 24-bits netwerk met daarin maximaal 253 apparaten (192.168.0.1 t/m 192.168.0.255).

Routers
Een apparaat in dit subnet (192.168.0.x dus) kan niet communiceren met een apparaat in een ander subnet, bijvoorbeeld '192.168.1.x'.
Om toch te communiceren met andere apparaten buiten het eigen subnet, is een router nodig. Deze router is dus het knooppunt tussen twee netwerken, zoals bijvoorbeeld het internet en jouw interne netwerk.

DHCP
Het is mogelijk om handmatig een IP-adres te configureren. Vaak is dat echter niet praktisch en daarom is er standaard vaak een DHCP-server geconfigureerd in het lokale netwerk, dat IP-adressen uitdeelt aan apparaten die daarom vragen. Zo kun je, bijvoorbeeld, met je telefoon makkelijk op verschillende WiFi-verbindingen aanmelden zonder steeds je IP-adres te moeten wisselen.
Consumenten routers, zoals in jouw geval, hebben standaard deze DHCP-server al geconfigureerd staan.

Access point
Wifi-access points kunnen vaak geconfigureerd worden als zowel 'Wifi router' als 'Wifi access point'.

In het eerste geval wordt op het draadloze netwerk een nieuw netwerk opgezet, met een eigen IP subnet en eigen DHCP-server. De Wifi-router vertaalt dus het Wifi IP-subnet naar het vaste netwerk op de netwerkaansluiting. Deze modus is vaak de standaard-modus!

In Access point modus wordt het vaste netwerk uitgebreid met een draadloze verbinding. De access point is dan eigenlijk niets meer dan een draadloze switch. De router, het IP-subnet en de DHCP-server worden allemaal van het vaste netwerk overgenomen.

Conclusie
In jouw geval is het dus essentieel om eens te kijken welke apparaten jij nu in je netwerk hebt hangen. Kijk wat voor functies ze hebben. Betreft het een router en is deze ook een DHCP-server? En op welk subnet is deze router geconfigureerd? En hoe zit dat op het draadloze netwerk?

Het makkelijkst is om het IP-adres en subnet masker (vaak 255.255.255.0) met het andere netwerk te vergelijken.

Voorbeeld:

IP1: 192.168.1.23
Subnet masker: 255.255.255.0

IP2: 192.168.2.155
Subnet masker: 255.255.255.0

Het IP-netwerk van IP1 is 192.168.1.x, omdat het laatste getal in het subnetmasker een 0 is. Alle hosts met IP-adressen 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254 kunnen zonder router met elkaar communiceren. Voor alle andere IP-adressen is de router nodig.

Het IP-netwerk van IP2 is 192.168.2.x, omdat het laatste getal in het subnetmasker een 0 is. Alle hosts met IP-adressen 192.168.2.1 t/m 192.168.2.254 kunnen zonder router met elkaar communiceren. Voor alle andere IP-adressen is de router nodig.

Dus om IP1 met IP2 met elkaar te laten praten heb je een router nodig.

Laar maar even weten of dit helderheid of juist verwarring schept!

edit:
Hoe is jouw Engels, trouwens?

[ Voor 198% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 16:38 ]

• tweakmember
.

[ Voor 105% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:01 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:31
@tweakmember en @Room42 , ik heb ooit een howto geschreven voor een "gewone router met AP functie" als extra AP in je huis in te schakelen, daar heb ik ook wat intro's to subnetting gegeven en IP's:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:11:
[...]

nou heb ik toevallig het advies van siask uitgevoerd:

[...]

en angry ip scan op de engenius uitgevoerd maar resultaat was: 0 hosts alive.

[afbeelding]
Zit je wel in het juiste subnet te scannen? Want een subnet "stopt" bij de router...

[ Voor 43% gewijzigd door HyperBart op 16-06-2018 16:13 ]

• tweakmember
.

[ Voor 121% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:01 ]

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:16:
[...]

ik krijg hoofdpijn, hoe weet ik nou welk subnet het is
/26
/24
/16
255...192
255...128
255...0
255...0.0
255...0.0.0 ?
Heb je mijn post wel gelezen? :?

Wikipedia: Subnet [google=wat is een subnet voor beginners]

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 16:24 ]

• tweakmember
.

[ Voor 255% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:02 ]

• tweakmember
.

[ Voor 182% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:05 ]

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:26:
[...]

nee moment.. ik ben steeds met mijn engenius aan de praat te krijgen en moet steeds heen en weer lopen.
Ja, sorry, ik ben al redelijk gepikeerd geraakt door je reactie en ben de motivatie nu wel kwijt. Als je iets niet snapt van wat ik schrijf, mag je dat rustig zeggen. Maar geef wel wat meer feedback op wat je niet snapt en wat je geprobeerd hebt om het wel te begrijpen.

Ik snap heus wel dat dit geen eenvoudige materie is, maar het zou fijn zijn als je wat meer moeite steekt in de mensen die jou proberen te helpen, door beter de posts te lezen en duidelijker te reageren. Laat zien dat je er wat mee doet, in plaats van 'hij doet het niet'.

Ik had nu het gevoel dat ik alles voor niks geschreven had. Dat is niet leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 16:33 ]

• tweakmember
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:02 ]

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:33:
Kan iemand mij gewoon vertellen met een stappen plan wat ik moet instellen?
Dit word allemaal veelste ingewikkeld met subnets, routering en DHCP
Ik snap je probleem maar dat is niet te doen zonder een volledig beeld van je netwerk te hebben.
Wat al zou helpen is een tekening met alle apparatuur (merk én volledig typenummer) en hoe alle draden precies lopen.

• tweakmember
.

• tweakmember
.

[ Voor 106% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:02 ]

• Room42
  • Niet online
@tweakmember Ja, ik heb de post teruggezet.

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Nou u heeft toch het eerste plaatje gezien? Ipcamera FI9828P -> engenuis ECB350 -> tablet.
Nee, ik bedoel je héle netwerk. Van het modem van de internetprovider tot de computer. De apparaten als telefoons en zo zijn natuurlijk niet van belang. Ook de PC hoeft niet met merk en type, maar alle netwerkapparatuur wel.

En hoe meer IP-gegevens, hoe beter. Behalve natuurlijk het Publieke IP-adres, dat is geheim en hebben we ook niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 16:41 ]

• tweakmember
.

[ Voor 101% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:02 ]

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:27
Je wil dus verbinden met de wifi van de engenius om naar de beelden van de camera tij kijken?
Dan heb je dus geen internet op deze wifi.
En je kunt alleen via wifi naar de beelden kijken.

• tweakmember
.

• tweakmember
.

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:50:
[...]

ja maar ik wil mijn ip camera helemaal niet aan mijn netwerk hangen...
Oooooowww. Je wilt een volledig gescheiden netwerk maken? Totaal zonder internet en alles, volledig stand-alone! Dat had ik niet begrepen, excuses!

Dat moet nog steeds kunnen werken, ja. Alleen weet ik niet of je de DHCP-server in kan schakelen als de Engenius in access point mode staat. Als dat niet kan, zul je de Engenius in router-mode moeten zetten en de IP-camera een vast IP-adres moeten geven.
Wil je dat even controleren of DHCP-server mogelijk is in AP mode?

Enneh, even voor de duidelijkheid: Het hoeft dus inderdaad allemaal niet zo ingewikkeld, als je het gewoon standaard zou doen. Maar jij wilt het moeilijk, dus dat krijg je het "moeilijk". Nouja, het is totaal niet moeilijk, maar wél als je geen verstand hebt van IP ;)
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:59:
[...]

Als ik dit zo lees, dan hoef ik alleen maar dhcp in camera en engenius in te schakelen en dan koppelen ze zich vanzelf?
Ja, als je bedoelt dat je de DHCP-server op de Engenius inschakelt en de IP-camera gewoon op automatische IP-configuratie zet. Maar... ik ben bang dat de DHCP-server enkel de Wifi-apparaten van IP-adressen voorziet. Dus niet op het vaste netwerk (waar je de IP-camera op aansluit).

edit:
Maar, ehm, heb je al eens geprobeerd om alles (Engenius en de IP-camera) eens naar factory defaults te resetten en dan kijken wat er gebeurd?

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 17:06 ]

• tweakmember
.

[ Voor 114% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:02 ]

Verwijderd

tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:59:
[...]
Als ik dit zo lees, dan hoef ik alleen maar dhcp in camera en engenius in te schakelen en dan koppelen ze zich vanzelf?
Ja, dat klopt, en dat heb ik je boven ook al proberen duidelijk te maken.

Ik raad je echter aan om mijn eerdere advies nog eens heel rustig te lezen, en dan nogmaals te kijken of je het jezelf niet veel te moeilijk maakt door partout een stand-alone netwerk te willen opzetten.

Ik kan me voorstellen dat je het niet van buiten benaderbaar hebben wilt, maar normale NAT + up-to-date firmware biedt naar mijn idee meer dan voldoende waarborg voor veiligheid.

Aangezien in deze thread nu voldoende informatie gegeven is hoe e.e.a. naar jouw zin aan het werk te krijgen is, lijkt het me beter dat ik me (tenzij nieuwe inzichten) in deze thread niet meer meld. Veel succes!

• tweakmember
...

[ Voor 98% gewijzigd door tweakmember op 16-06-2018 18:00 ]

• tweakmember
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• Room42
  • Niet online
@tweakmember

(stap 1) De Engenius moet je een vast IP-adres geven, bijvoorbeeld 192.168.9.1.

(stap 2) Daarnaast moet je de DHCP-server op de Engenius configureren dat hij IP-adressen uitgeeft in de range van 192.168.9.x, bijvoorbeeld 192.168.9.100 t/m 192.168.9.150.

(stap 3) Verbind nu met je mobiel/tablet naar het Wifi-netwerk en kijk of je een IP-adres krijgt.

(stap 4) De webinterface van de Engenius is nu alleen bereikbaar via Wifi op http://192.168.9.1/.

(stap 5) Zoals ik al schreef, verwacht ik dat deze DHCP-server enkel op het Wifi-netwerk werkt. Je zult dan dus een vast IP-adres moeten instellen op de IP-camera, bijvoorbeeld 192.168.9.2 met een subnet masker van 255.255.255.0 of /24.
Let op: Als je dit vanuit je eigen netwerk doet, is het normaal dat je daarna de camera niet meer kunt bereiken.

@tweakmember Ik heb even stappennummers toegevoegd en de IP-range aangepast om conflicten te voorkomen. Ik wil je nog steeds helpen, maar je moet bovenstaande stappen in deze volgorde uitvoeren. Ga niet door naar de volgende als de vorige niet gelukt is. Vertel per stap waar je tegenaan loopt als het niet lukt.

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 18:16 ]

Verwijderd

tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:00:
[...]

ik heb momenteel bij ip camera en de Engenius "obtain Ip from DHCP aangevinkt"
toen aan elkaar gekoppeld.
Ja.

"Obtain IP from DHCP" betekent dat het IP-adres ergens anders vandaan gehaald dient te worden. Welk apparaat levert dit adres dan?

Verder sluit ik me aan bij het advies van @Room42, op inhoud en procedure.

• tweakmember
.

[ Voor 98% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• Room42
  • Niet online
@tweakmember Je bent ondoorgrondelijk!

• tweakmember
.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• Room42
  • Niet online
Het is totaal niet te volgen wat je nou aan het doen bent :)

• tweakmember
.

[ Voor 98% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• tweakmember
.

[ Voor 115% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• Room42
  • Niet online
Reset de camera ook nog een keer of koppel deze los.
Je moet zorgen dat elk apparaat een uniek IP-adres heeft.

• tweakmember
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• tweakmember
.

[ Voor 102% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:03 ]

• Room42
  • Niet online
Nee, dat gaat niet werken. Je stelt nu je eigen computer in op 192.168.1.1, terwijl je ook naar 192.168.1.1 probeert te browsen... Waar gaat je browser de webinterface dan zoeken, denk je? ;)

Je kunt je computer instellen op 192.168.1.5, dan kun je 192.168.1.1 weer bereiken.

Ik zei nog, elk apparaat moet een uniek IP-adres hebben. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 16-06-2018 20:21 ]

• tweakmember
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• tweakmember
.

[ Voor 136% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Dit is wat anders dan "obtain Ip from DHCP” aanvinken zeker?
Ja, want dat gaat over het IP-adres van de Engenius zelf!
want de optie dat de DHCP server in die range ip adressen uitdeelt kan ik niet vinden.

Wel kan ik bijv 8 verschillende ssid's aanmaken en dat het deze dan uitzend.

zie filmpje (vanaf 3:23)
YouTube: Quickly configure an Engenius wireless access point

of heb jij gewoon stiekem ervaring met engenius
YouTube: Configure DHCP Server for Engenius Wireless Access Point

• tweakmember
.

[ Voor 102% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:05:
[...]

hmm die opties heb ik helemaal niet zoals in het filmpje... raar...
https://www.mupload.nl/img/gk7g0o5h0458m.jpg
Heb je wel eerst de instellingen opgeslagen?

(Trouwens die default gateway naar 192.168.1.1 gaat niet werken. Kun je deze leeg laten?)

• tweakmember
.

• tweakmember
.

• Room42
  • Niet online
Mijn ideeën? Jij probeert toch het probleem op te lossen :+
Heb je de DHCP-serverinstellingen al gevonden? Al geGoogled hoe je ze wél te zien krijgt? ;)

• tweakmember
.

[ Voor 191% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• tweakmember
.

[ Voor 106% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• Room42
  • Niet online
@tweakmember Hoe heb je dan eerder je tablet gekoppeld gekregen? Had je hem (de Engenius) toen nog aan je eigen netwerk hangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 17-06-2018 15:47 ]

• tweakmember
.

[ Voor 101% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:04 ]

• tweakmember
.

• Room42
  • Niet online
tweakmember schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:47:
[...]

het vaste ip adres is hetzelfde als het ip adres waarmee ik op de engenius inlog?
Dus het standaard ip adres 192.168.1.1 is het vaste ip adres?

Ik heb namelijk het ip adres veranderd in 192.168.9.1.
toen save, opnieuw opgestart en nu kan ik niet meer inloggen op 192.168.1.1 maar ook niet op 192.168.9.1
Dus dat word weer resetten..
Zie stap vier
tweakmember schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:48:
[...]

ik heb nog nooit het kastje gebruikt.
Ik heb werkelijk geen idee wat je met 'het kastje' bedoelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 17-06-2018 15:49 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Om dit vlekkeloos te laten draaien kun je een dhcp server nodig,

Een simpel accespoint (wat je screenshot laat zien) heeft alleen de mogelijkheid en een adres te ontvangen van een dhcp server niet om uit te geven.

Als je nog ergens een oude router hebt kun je deze inzetten voor dat doel

Als je echt persee de engenius en de camera aanelkaar wilt verbinden en daarna wilt kunnen inloggen met je tablet zul je iedere keer bij je tablet handmatig een ipadres in moeten vullen.....

Het kan dus wel zoals je het wilt (engenius aan cam) maar word een ontzettend omslachtig verhaal

Om even een paar stappen te geven.

Stel de engenius in op 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0
De camera op 192.168.0.2, subnet op 255.255.255.0

Dan dien je handmatig je tablet in te stellen op ip adres 192.168.0.3, subnet 255.255.255.0 (als je verbonden bent met de engenius)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• tweakmember
.

• tweakmember
.

[ Voor 125% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:05 ]

• Room42
  • Niet online
Ok, ik ben je nu echt helemaal kwijt. Ik geef het op. Geef het vooral zelf niet op maar je moet het doen met de informatie die ik tot nu toe gegeven heb. En zie de post van @shure-fan en anderen.

Succes!

• tweakmember
.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:05 ]

• Room42
  • Niet online
_O- Ja, dat dacht ik eerst ook! :D

• shure-fan
tweakmember schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Daar heb ik een app voor.
Overigens maakt het niet zoveel uit als het handmatig moet (via de browser neem ik aan)
Kan je favoriet van maken. 1 gebeurd toch maar 1x per dag gezien ik het de hele dag laat aan staan en de tablet nergens anders voor ga gebruiken.
Fout gedacht... Een app kan geen dhcp server spelen.

Nee, dat ipadres zul je elke dag handmatig in de netwerkinstellingen van de tablet moeten aanpassen.

Pas als het netwerkadres is ingegeven bij de wifi instellingen en je bent verbonden via wifi met je engenius, dan pas kun je met een browser naar de camera gaan.

Oke, all kidding aside: engenius is niet voor jou doeleinde geschikt zonder een hoop poespas te maken waar je klaarblijkbaar geen kennis van hebt... (Dat is niet erg... Iedereen heeft wel iets waar ie minder goed in is)

Koop voor €20 euro een tplink wireless router bij de computerzaak op de hoek en neem die camera en je tablet mee, als je ze lief aankijkt willen ze misschien terplekke wel de boel voor je instellen als een stukje service.

• tweakmember
.

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:05 ]

Verwijderd

tweakmember schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Elke keer als ik mijn ip adres verander opslaat/herstart dan kan ik niet meer inloggen op de engenius (bedraad en wifi)
dus stel: ik zet engenius op 192.168.0.1 dan kan ik niet inloggen op 192.168.0.1 via wifi of bedraad.
(ook niet via 192.168.1.1)
Dat kan ook alleen maar werken als je op de machine waarmee je wilt gaan inloggen (Desktop met een draadje, tablet, wat dan ook maar) ook niet een IP-adres in dezelfde range instelt, dus bijvoorbeeld:

Engenius: 192.168.0.1
Desktop: 192.168.0.200

of:

Engenius:192.168.1.1
Desktop: 192.168.1.200

En voor de goede orde: de spullen moeten ook echt met elkaar verbonden zijn, dus je Desktop met een draadje of via WiFi moet je een eerst een verbinding hebben met het goede netwerk (en dito password), en daarna moet er of een DHCP-server zijn die een adres toewijst of je moet een vast IP-adres in de passende range toewijzen.

• shure-fan
tweakmember schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:20:
[...]

dat moet ik hier doen neem ik aan?
https://www.mupload.nl/img/gk7g0o5h0458m.jpg

Elke keer als ik mijn ip adres verander opslaat/herstart dan kan ik niet meer inloggen op de engenius (bedraad en wifi)
dus stel: ik zet engenius op 192.168.0.1 dan kan ik niet inloggen op 192.168.0.1 via wifi of bedraad.
(ook niet via 192.168.1.1)
Dat moet daar ja,

Het inloggen kan kloppen..... Je moet (zoals ik al aangaf) handmatig een ipadres invullen in de wifi instellingen van je tablet.

Stel 192.168.0.1, subnet255.255.255.0 in op je engenius (die in accespoint modes moet staan)

Verbind je tablet draadloos met je engenius,
Je kunt een melding krijgen dat je geen ipadres kunt krijgen of dat er geen internet toegang is. Dat klopt

In de wifi instellingen van je tablet selecteer je "handmatig" en vul je bij handmatig een ipadres in (192.168.0.3, subnet255.255.255.0)
Dan druk je op oke (of whatever)

Daarna open je een browser en ga je naar 192.168.0.1,
(Mits de tablet nog draadloos verbonden is met de engenius) zul je de inlogpagina van de engenius moeten zien.

• tweakmember
...

[ Voor 102% gewijzigd door tweakmember op 17-06-2018 20:33 ]

• tweakmember
...

[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-06-2018 18:46 ]

• tweakmember