Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs de Edifier s350db aangeschaft, echter hoor ik constant een erg vervelende pieptoon die mijn ouders beiden 40 niet in staat zijn waar te nemen (om aan te geven hoe hoog de piep is). Ik heb al geprobeerd de speakers aan te sluiten op een geaard stopcontact en alle overige elektronica in de buurt uit de schakelen, maar zonder succes. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of is dit gewoon een "probleem" van deze speakerset. (die de wat oudere luisteraar/reviewer wellicht simpelweg niet kan waarnemen)

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via jessevdh op 23-06-2018 12:50)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
jessevdh schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:40:
De piep is altijd aanwezig, of ze nou in standby staan of gewoon aan.
Dan zit het vrijwel zonder twijfel in de voeding... ik zou het dan een defect noemen en contact opnemen met de winkel/webshop waar je ze gekocht hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2018 12:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Aangezien er geen geaarde stekker bij zit heeft een geaard stopcontact proberen niet zo heel veel zin lijkt mij.
Is de piep ook aanwezig als je niks hebt aangesloten op de set, dus achter op de sub geen RCA, Toslink en COAX stekkers aangesloten (en ook geen verbinding maken via Bluetooth)?
Wordt de piep harder/zachter als je aan de volumeknop draait?
Al geprobeerd om de kabels van de satellieten even opnieuw aan te sluiten zodat je zeker weet dat die goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
1 van de 2 speakers zit verbonden via RCA maar verder zitten er geen kabels in, ook heb ik de kabels overnieuw aangesloten. De piep wordt overigens niet harder/zachter door aan de volumeknop te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is de piep ook als ze in standby staan? Of is het alleen dan?
Bij mijn receiver is het alleen als ie in standby staat, als ie gewoon aanstaat is het verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
jessevdh schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:40:
Dan zit het vrijwel zonder twijfel in de voeding... ik zou het dan een defect noemen en contact opnemen met de winkel/webshop waar je ze gekocht hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Ze zijn net nieuw dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn, dan stuur ik ze maar retour. Bedankt voor de hulp allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even op je telefoon een spectrum analyser downloaden. Kun je de piep mee opsporen en ook je ouders laten zien dat er echt wat loos is.

Ook handig als bewijsje mochten ze een beetje doof zijn bij het bedrijf waar je ze gekocht hebt.

Valt me overigens op dat ik vaak lees over problemen met edifier.

[ Voor 39% gewijzigd door Fairy op 23-06-2018 13:00 ]

Pagina: 1