Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief Netscout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag vrienden,

Ik ben op zoek naar iets om een draadloos netwerk te meten. Ik ben op een Netscout G2 gekomen maar dat kost €1500(!). Kennen jullie alternatieven voor dit toestel?

Alvast erg bedankt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat wil je meten?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een multimeter aan beide eindes van het draadloze netwerk houden om te zien of er verbinding is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Room42 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:12:
Ik zou gewoon een multimeter aan beide eindes van het draadloze netwerk houden om te zien of er verbinding is.
Precies, dan kan je de individuele bits in realtime langs zien komen en lezen :+

Maar wat wil je meten waar voor een Wifi analyzer appje op een telefoon niet voldoende is?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:11:
Dag vrienden,

Ik ben op zoek naar iets om een draadloos netwerk te meten. Ik ben op een Netscout G2 gekomen maar dat kost €1500(!). Kennen jullie alternatieven voor dit toestel?

Alvast erg bedankt.
Wat wil je meten? dB en SNR? Dan kan je wel goedkopere apparaatjes vinden. Rond de €100/150. Als je gedetailleerde spectrumanalyse wilt doen, zal je niets vinden onder de €1000.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Topicstarter
JackBol schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:17:
[...]

Wat wil je meten? dB en SNR? Dan kan je wel goedkopere apparaatjes vinden. Rond de €100/150. Als je gedetailleerde spectrumanalyse wilt doen, zal je niets vinden onder de €1000.
Bedankt. Ik zou de Wifi-signaal sterkte, roaming, interference en zulke dingen meten. Die spectrumanalyse niet als ik het op zoek. Heb je enig idee welke toestellen ik kan vinden voor €100-€150 want vind het moeilijk terug.

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:55

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Unifi USurvey app voor op je telefoon werkt prima voor signaal, roaming etc etc.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Probeer het eens met InSSIDer: https://www.metageek.com/products/inssider/
Ik heb zo'n gevoel dat alles wat je wil prima met een appje kan, gezien dergelijke informatie gewoon uit te pluizen is met een reguliere WiFi netwerkkaart.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1