Het is heel erg simpel, als je het spel niet kan spelen en niet gaat kunnen spelen in de voorzienbare toekomst dan heb je er niets aan om die reviews te bekijken. Het is dan fijn voor de lezer om dat meteen te weten.
In mijn geval gaat het met name om PS spellen (MS doet hier niet aan, bij Nintendo is het duidelijk want wie van de gamers onder ons heeft niet tal van Nintendo-spellen gespeeld, op de console of in een emulator) maar voor andere mensen geldt dat ze enkel een PS4(-Pro), Switch of X1(X) in huis hebben, die kunnen ook heel erg veel spellen niet spelen.
Ik ben overigens niet anti-console maar ik kies er wel voor om het model niet te steunen omdat ik het nadelig vind voor zowel de gaming-community (exclusiviteit, minder competitie bij online-spellen) als voor het milieu. Ik wil best elders hier verder op ingaan (met name de eerste stelling, het tweede lijkt me nogal evident) maar niet hier. Ik had zelf als kind Nintendo-consoles en ik speelde er fanatiek mee.
offtopic:
En ja, je bent een "echte gamer" als je enkel op de PC spellen speelt, of als je enkel op een console spellen speelt. Ik heb al 3 computers in mijn huis: een desktop-PC, een laptop (helaas nodig buiten de deur, in mijn geval strikt noodzakelijk en geen luxe) en een telefoontje. Ik belast het milieu al voldoende en ik laat al voldoende grondstoffen verspild worden via mijn aankopen, dat ik ook aan het milieu en volgende generaties denk en niet met geld smijt (toch weer zo'n €600 extra kosten voor 2 of 3 spellen) maakt mij niet minder een "echte gamer". Niet dat ik het ook maar enigszins relevant vind wie al dan niet een "echte gamer" is, om nog maar te zwijgen over dat je dat op tal van manieren kan definiëren en dat het altijd nogal willekeurig is maar dat is voor hier offtopic.
Tipje van de sluier, als excellente platform-gamer ben je wellicht van mening dat je een echte gamer bent wanneer je alle Megaman-spellen, Mario-spellen, Cuphead etc. met een perfecte score uitspeelt. Als FPS-speler ben je wellicht van mening dat je een koning moet zijn in het snipen direct de juiste wapens en de juiste strategieën moet kiezen. Als RTS-speler...
Ben je een echte gamer als je uitblinkt in spellen of ben je een echte gamer als je geniet van de spellen? Ben je een echte gamer als je uitblinkt in 1 genre of wanneer je juist zo veelzijdig mogelijk gamet maar nergens goed in bent?
En dan kunnen we het er nog over hebben dat uitblinken in spelletjes misschien wat minder relevant is dan uitblinken in bijvoorbeeld sporten of musiceren. Dit omdat "echte gamer" suggereert dat het iets is om trots aan te ontlenen. Dit zeg ik als iemand die zelf graag spellen speelt. Een can of worms waar we het hier niet verder over moeten hebben, hoe interessant dat misschien ook kan zijn. Ik draag het slechts even aan om over na te denken.

Hahn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:55:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je probeert te bereiken. CHBF vraagt of er in de titel van previews vermeld kan worden voor welk platform de game uit zal komen, zodat 'ie geen artikels hoeft te openen die hem toch niet boeien. Dat lijkt mij een prima verzoek.
Jij hebt misschien 2 quote-alerts voor dit doordat ik blunderde bij het wijzigen van de tekst.
Yep, met de kleine kanttekening dat het natuurlijk niet om mij specifiek gaat. Als ik de enige hier ben die dat interesseert dan doet het er weinig toe. Realistisch gezien geldt het voor het leeuwendeel van de bezoekers van Tweakers dat ze niet alle consoles en een PC in huis hebben. Het lijkt me daarom een goed voorstel. Ik weet dat er hier mensen zijn die wel alle consoles en een computer met een 1080 Ti en een 8700k/2700X, nog wat oude kaarten van het kaliber 390/RX 480/Fury, een tweede computer etc. in huis hebben maar daarvoor is dit dan ook een hardware-forum, dat deel van de bezoekers vormt geen representatieve doorsnede van de bezoekers van Tweakers.

Dan kan je wel met allerlei argumenten komen, zoals "je kan toch Googlen, rondkijken, forum afstruinen, etc" of "als echte gamer zou je het moeten weten", maar dat vind ik nergens op slaan (ook omdat het artikel openen alsnog sneller zou zijn dan). Als de redactie het in de titel zet, dan is iedereen beter geïnformeerd, dus wat is er écht op tegen?
Inderdaad, het is heel erg gemakkelijk om het te achterhalen en in veel gevallen weten bezoekers het ook wel (zelfs ik weet dat The Last of Us" en Uncharted Sony-exclusives van Naughty Dog zijn, iets wat ik eigenlijk niet zou moeten weten

) maar het gaat simpelweg erom dat het wat gebruiksvriendelijker (want gemakkelijker) zou zijn als je direct ziet dat een spel voor jouw platform niet beschikbaar is en waarschijnlijk niet beschikbaar komt. Hier maak ik een nuance omdat je tegenwoordig ook tijdelijke exclusives hebt zoals Rise of the Tomb Raider, al deden MS en Square Enix er bij dit spel nog mysterieus over maar ik denk dat het voor de meeste gamers vanaf het begin duidelijk was dat RotTR slechts tijdelijk exclusief voor de X zou zijn.
Heb ik nu voldoende echte-gamer-credits verdiend?
[
Voor 68% gewijzigd door
Verwijderd op 16-06-2018 16:54
]