Toon posts:

spel-previews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat niet over een specifiek artikel maar over een segment artikels. Ik stel voor dat bij artikels over previews van spellen standaard in de titel of een subtitel (dat kan in kleine letters) wordt vermeld voor welke systemen het spel beschikbaar komt. Helaas komt het nog steeds voor dat spellen kunstmatig gelockt zijn aan systeem X (met name bij PS en Nintendo) of om een praktische reden niet op consoles beschikbaar komen (het ontbreken van een muis en toetsenbord maakt het gebruik van sommige spellen lastig), in dat geval is het nogal nutteloos voor mensen die niet systeem X hebben om dat spel te bekijken. De meeste gamers hebben niet en een PC en alle consoles.

offtopic:
Zelf koop ik bewust geen consoles aangezien ik het f*d up vind om het milieu te verpesten met extra hardware die niets kan wat de hardware die je al hebt kan, enkel omdat software is gelockt aan hardware zonder dat er een technische (marketing/economisch valt niet onder technisch) reden voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als echte gamer weet je toch welke games voor "jouw platform" uitkomen? Dan hoef je dus bepaalde artikelen helemaal niet aan te klikken? Snap het probleem niet helemaal; veel "exclusive" games voor de Xbox One zijn voorzien van het Crossplay-logo dus werkt het ook op de PC.

Met enige nuance, voordat iets op T.net frontpage gepost wordt, kan je vaak al een (verzamel) topic op GoT erover vinden en/of op 20 andere sites terecht voor de info die je nodig hebt.

Milieu verpesten? Een beetje console verbruikt minder onder load dan een enkele mid-range GPU voor een PC...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:46:
Als echte gamer weet je toch welke games voor "jouw platform" uitkomen? Dan hoef je dus bepaalde artikelen helemaal niet aan te klikken?
Alleen is niet iedereen een 'echte gamer' (wat dat ook moge zijn) :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hahn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Tja, topicstarter koopt geen consoles dus wat blijft er over? Een PC... Hoe hard/echt je daar dan ook spellen op speelt, dan heb je dus maar "1 platform" om uit te zoeken. Tenzij iemand 50 games per week koopt, heb je een voorkeur voor bepaalde genres en voor elke genre zijn er betere sources te vinden dan de Frontpage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Tja, topicstarter koopt geen consoles dus wat blijft er over? Een PC... Hoe hard/echt je daar dan ook spellen op speelt, dan heb je dus maar "1 platform" om uit te zoeken. Tenzij iemand 50 games per week koopt, heb je een voorkeur voor bepaalde genres en voor elke genre zijn er betere sources te vinden dan de Frontpage.
Ik snap niet helemaal wat je probeert te bereiken. CHBF vraagt of er in de titel van previews vermeld kan worden voor welk platform de game uit zal komen, zodat 'ie geen artikels hoeft te openen die hem toch niet boeien. Dat lijkt mij een prima verzoek.

Dan kan je wel met allerlei argumenten komen, zoals "je kan toch Googlen, rondkijken, forum afstruinen, etc" of "als echte gamer zou je het moeten weten", maar dat vind ik nergens op slaan (ook omdat het artikel openen alsnog sneller zou zijn dan). Als de redactie het in de titel zet, dan is iedereen beter geïnformeerd, dus wat is er écht op tegen?

Dat 'ie zo anti-console is doet verder totaal niet ter zake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is wel erg zwart/wit gezien, @MAX3400. Als je het zo schrijft zijn er twee soorten mensen: Mensen die gamen en dus alles op de voet volgen en weten wat er te krijgen is ("echte gamers") en mensen die totaal niet gamen. :)

Ik snap het verzoek van @Verwijderd ook wel. Console-only games boeien mij om dezelfde reden niet. Nu lees ik sowieso niet veel game-nieuws maar af en toe komt er wel wat leuks voorbij. Ben ik nou dan een echte gamer of game ik helemaal niet? Bedankt, nou heb ik een identiteitscrisis! ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel erg simpel, als je het spel niet kan spelen en niet gaat kunnen spelen in de voorzienbare toekomst dan heb je er niets aan om die reviews te bekijken. Het is dan fijn voor de lezer om dat meteen te weten.

In mijn geval gaat het met name om PS spellen (MS doet hier niet aan, bij Nintendo is het duidelijk want wie van de gamers onder ons heeft niet tal van Nintendo-spellen gespeeld, op de console of in een emulator) maar voor andere mensen geldt dat ze enkel een PS4(-Pro), Switch of X1(X) in huis hebben, die kunnen ook heel erg veel spellen niet spelen.

Ik ben overigens niet anti-console maar ik kies er wel voor om het model niet te steunen omdat ik het nadelig vind voor zowel de gaming-community (exclusiviteit, minder competitie bij online-spellen) als voor het milieu. Ik wil best elders hier verder op ingaan (met name de eerste stelling, het tweede lijkt me nogal evident) maar niet hier. Ik had zelf als kind Nintendo-consoles en ik speelde er fanatiek mee.

offtopic:
En ja, je bent een "echte gamer" als je enkel op de PC spellen speelt, of als je enkel op een console spellen speelt. Ik heb al 3 computers in mijn huis: een desktop-PC, een laptop (helaas nodig buiten de deur, in mijn geval strikt noodzakelijk en geen luxe) en een telefoontje. Ik belast het milieu al voldoende en ik laat al voldoende grondstoffen verspild worden via mijn aankopen, dat ik ook aan het milieu en volgende generaties denk en niet met geld smijt (toch weer zo'n €600 extra kosten voor 2 of 3 spellen) maakt mij niet minder een "echte gamer". Niet dat ik het ook maar enigszins relevant vind wie al dan niet een "echte gamer" is, om nog maar te zwijgen over dat je dat op tal van manieren kan definiëren en dat het altijd nogal willekeurig is maar dat is voor hier offtopic.

Tipje van de sluier, als excellente platform-gamer ben je wellicht van mening dat je een echte gamer bent wanneer je alle Megaman-spellen, Mario-spellen, Cuphead etc. met een perfecte score uitspeelt. Als FPS-speler ben je wellicht van mening dat je een koning moet zijn in het snipen direct de juiste wapens en de juiste strategieën moet kiezen. Als RTS-speler...
Ben je een echte gamer als je uitblinkt in spellen of ben je een echte gamer als je geniet van de spellen? Ben je een echte gamer als je uitblinkt in 1 genre of wanneer je juist zo veelzijdig mogelijk gamet maar nergens goed in bent?

En dan kunnen we het er nog over hebben dat uitblinken in spelletjes misschien wat minder relevant is dan uitblinken in bijvoorbeeld sporten of musiceren. Dit omdat "echte gamer" suggereert dat het iets is om trots aan te ontlenen. Dit zeg ik als iemand die zelf graag spellen speelt. Een can of worms waar we het hier niet verder over moeten hebben, hoe interessant dat misschien ook kan zijn. Ik draag het slechts even aan om over na te denken. ;)
Hahn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je probeert te bereiken. CHBF vraagt of er in de titel van previews vermeld kan worden voor welk platform de game uit zal komen, zodat 'ie geen artikels hoeft te openen die hem toch niet boeien. Dat lijkt mij een prima verzoek.
Jij hebt misschien 2 quote-alerts voor dit doordat ik blunderde bij het wijzigen van de tekst.
Yep, met de kleine kanttekening dat het natuurlijk niet om mij specifiek gaat. Als ik de enige hier ben die dat interesseert dan doet het er weinig toe. Realistisch gezien geldt het voor het leeuwendeel van de bezoekers van Tweakers dat ze niet alle consoles en een PC in huis hebben. Het lijkt me daarom een goed voorstel. Ik weet dat er hier mensen zijn die wel alle consoles en een computer met een 1080 Ti en een 8700k/2700X, nog wat oude kaarten van het kaliber 390/RX 480/Fury, een tweede computer etc. in huis hebben maar daarvoor is dit dan ook een hardware-forum, dat deel van de bezoekers vormt geen representatieve doorsnede van de bezoekers van Tweakers. :)
Dan kan je wel met allerlei argumenten komen, zoals "je kan toch Googlen, rondkijken, forum afstruinen, etc" of "als echte gamer zou je het moeten weten", maar dat vind ik nergens op slaan (ook omdat het artikel openen alsnog sneller zou zijn dan). Als de redactie het in de titel zet, dan is iedereen beter geïnformeerd, dus wat is er écht op tegen?
Inderdaad, het is heel erg gemakkelijk om het te achterhalen en in veel gevallen weten bezoekers het ook wel (zelfs ik weet dat The Last of Us" en Uncharted Sony-exclusives van Naughty Dog zijn, iets wat ik eigenlijk niet zou moeten weten :?) maar het gaat simpelweg erom dat het wat gebruiksvriendelijker (want gemakkelijker) zou zijn als je direct ziet dat een spel voor jouw platform niet beschikbaar is en waarschijnlijk niet beschikbaar komt. Hier maak ik een nuance omdat je tegenwoordig ook tijdelijke exclusives hebt zoals Rise of the Tomb Raider, al deden MS en Square Enix er bij dit spel nog mysterieus over maar ik denk dat het voor de meeste gamers vanaf het begin duidelijk was dat RotTR slechts tijdelijk exclusief voor de X zou zijn.

Heb ik nu voldoende echte-gamer-credits verdiend? :+

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Helemaal mee eens! Ik klikte net de preview aan over Tomb Raider. Pas op de laatste pagina kon ik zien dat hij ook voor Xbox One komt! Heel irritant. Liever direct ff kunnen zien voor welke platforms een (p)review game uitkomt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een serie icoontjes die de verschillende platforms aangeven naast de titel (of boven het blokje voor 'delen') zou een stuk makkelijker zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Resistor schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:30:
Een serie icoontjes die de verschillende platforms aangeven naast de titel (of boven het blokje voor 'delen') zou een stuk makkelijker zijn.
Wat zou daar precies 'een stuk makkelijker' aan zijn dan bijvoorbeeld '(PC/XBO/PS4)' in de titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:30:
Ik weet niet of dat het een gemakkelijker is dan het ander maar dat zou inderdaad ook prima werken. Ik denk dat het een goed idee is om het naast de titel te plaatsen, icoontjes of tags.
Misschien X1, X1X, PS4, PS4P, NS (Nintendo Switch) en PC? Dat zou duidelijk moeten zijn.
Een / ertussen als het op meer platforms draait.

Voor zo ver ik het begrijp draait alles wat op de PS4P draait nu ook op de PS4, in dat geval kan je met een tag volstaan voor de beide versies van die console.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Ik ben het eigenlijk wel met de TS eens. Een kleine subtitel, logo of in brackets achter de titel voor welke platformen het betreffende spel speelbaar is zou al flink helpen om niet gehyped te worden voor een bepaalde game, waarvoor je de console niet in huis hebt.

Dat het daarnaast bijzonder brak is voor een uitgever om zich exclusief te binden aan een type apparaat is dan weer een andere discussie :). Maar financieel waarschijnlijk wel aantrekkelijk voor ze.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Toch wel een beetje een non-argument... zoals al opgemerkt zit er een hoop tussen een 'enthusiast gamer' die alles op de voet volgt en iemand die nooit een game speelt.

Vermelden voor welk platforms een game is aangekondigd is toch best mooie aansluitende informatie, zover bekend uiteraard... het is zelfs vreemd dat je een argument probeert te geven om dergelijke relevante informatie niet te vermelden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
Hahn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Wat zou daar precies 'een stuk makkelijker' aan zijn dan bijvoorbeeld '(PC/XBO/PS4)' in de titel?
De hoeveel karakters die een titel mag bevatten. Iets waar de redactie wel vaker tegen aan loopt. Icoontjes dan wel mededelen boven aan de eerste pagina is prima zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

reviews: Anthem - Overtuigende eerste speelsessie op E3 is weer een perfect voorbeeld.

Je zou denken dat de stukjestikker of de hoofdredacteur hier wel meeleest, en wat met de commentaren hier doet door bv. de eerste zin van het artikel 'Op 22 februari 2019 verschijnt Anthem, voor pc, Xbox One en PlayStation 4.' te maken, maar dat is letterlijk het laatste zinnetje (met 1 woord anders ;) ), maar niet dus.

Halverwege het stuk stond ergens 'van de Xbox-controller die aan onze pc is gehangen', dat gaf mij al een hint van dat het misschien een PC game was, maar ik tastte nog steeds in het duister voor welke platform(s) het nou allemaal was. Dat werd pas letterlijk aan het einde duidelijk.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Resistor schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:51:

Je zou denken dat de stukjestikker of de hoofdredacteur hier wel meeleest, en wat met de commentaren hier doet door bv. de eerste zin van het artikel 'Op 22 februari 2019 verschijnt Anthem, voor pc, Xbox One en PlayStation 4.' te maken, maar dat is letterlijk het laatste zinnetje (met 1 woord anders ;) ), maar niet dus.
Rustaagh ;)

Dit topic is amper één dag oud en het artikel is waarschijnlijk ruim voor het weekend geschreven. Ik kan me ook voorstellen dat de redactie dit soort kwesties intern wil overleggen zodat redacteuren op dezelfde lijn zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 17-06-2018 10:35 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hahn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Het is een onzin term van het niveau "PS/Xbox/PC master race yo! Sw4g yolo" etc.

Ik zou gewoon lekker dit soort reacties negeren, is helaas normaler geworden op Tweakers :-(

Ik zou het wel ideaal vinden, ik game redelijk wat maar ik ga echt niet bijhouden welke game waar voor uitkomt, heb wel wat beters te doen. Waarom niet een info blokje aan het begin:

Titel
Platforms
Release datum
Genre
Eventueel Maar niet nodig PC rquirements :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XWB schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:35:
Dit topic is amper één dag oud en het artikel is waarschijnlijk ruim voor het weekend geschreven. Ik kan me ook voorstellen dat de redactie dit soort kwesties intern wil overleggen zodat redacteuren op dezelfde lijn zitten.
Het zou amateuristisch zijn als ze niet eerst zouden overleggen.
corset schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:19:
Ik zou het wel ideaal vinden, ik game redelijk wat maar ik ga echt niet bijhouden welke game waar voor uitkomt, heb wel wat beters te doen. Waarom niet een info blokje aan het begin:

Titel
Platforms
Release datum
Genre
Eventueel Maar niet nodig PC rquirements :)
Het lijkt me handig om de 'vereiste' PC-hardware te vermelden maar dan moet je dat wel op een handige manier doen. "Minimaal" en "aanbevolen" zoals je vaak ziet werkt niet goed, als je daarentegen bijvoorbeeld als maatstaf hanteert dat het spel soepel draait met >=60 FPS en hoge instellingen dan kan iedere gamer die een beetje zijn hardware kent gemakkelijk inschatten of dat het spel op zijn systeem soepel draait. Al is ook dat niet zaligmakend (RTS-spellen, buildspellen).
MicGlou schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:18:
[...]

Toch wel een beetje een non-argument... zoals al opgemerkt zit er een hoop tussen een 'enthusiast gamer' die alles op de voet volgt en iemand die nooit een game speelt.

Vermelden voor welk platforms een game is aangekondigd is toch best mooie aansluitende informatie, zover bekend uiteraard... het is zelfs vreemd dat je een argument probeert te geven om dergelijke relevante informatie niet te vermelden. :?
Daarnaast gaat zijn argument dat er betere bronnen zijn voor spelreviews (waarschijnlijk waar, n/o) niet op aangezien het zien van zo'n spel op de frontpage wel handig kan zijn om een spel te leren kennen. Je ziet dat het op jouw platform gedraaid kan/mag worden, je kijkt even naar wat voor spel het is en op basis van het oppervlakkige snuffelen zoek je al dan niet meer informatie op en zet je eventueel het spel op een lijstje om in de gaten te houden.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ach en anders kan de reactie natuurlijk ook het logo van de betreffende platformen in het plaatje erbij zetten. Kleine moeite, kan door de redactie zelf gedaan worden, kost geen dev-tijd en iedereen blij :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele implementatie zou veel moeite moeten kosten als de code een beetje fatsoenlijk is. :)

offtopic:
Ik zie dat jij een Hackintosh hebt. Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:18
Advocaat van de duivel: door iedereen op de FP in het donker te laten, generen ze meer views voor de artikelen (meer geld). Mensen negeren anders de previews omdat ze toch niet op dat platform spelen.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakery op 18-06-2018 00:59 . Reden: een komma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
tweakery schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:58:
Advocaat van de duivel: door iedereen op de FP in het donker te laten, generen ze meer views voor de artikelen (meer geld). Mensen negeren anders de previews omdat ze toch niet op dat platform spelen.
De boefjes.

Je zou natuurlijk ook kunnen aanvaarden dat het weekend is en de redacteuren dit topic pas tijdens de werkuren zullen lezen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
We plaatsen onder aan de preview een blokje met de belangrijkste feiten over de game, titel, platformen, ontwikkelaar, uitgever en verkoopdatum. Dat is helaas bij Anthem niet gebeurd, in de haast van het werken vanaf een beurs. Het blokje staat er nu alsnog.

Als je geen 'echte gamer' bent, en je graag vooraf wil weten of je op het punt staat iets te gaan lezen wat niet verschijnt op een platform dat je bezit, kun je dat daar opzoeken. (Dat van die 'echte gamer' is uiteraard niet serieus bedoeld en slaat terug op de discussie hierboven. Dat we daar geen discussie over krijgen :) :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 18-06-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Relax Paul, we kunnen een grapje wel hebben. ;)
Ik zie bij veel spellen niet staan voor welk platform het is. Vandaar op de voorpagina bij Dying LIght 2, HItman 2 en Assassin's Creed Odyssey. Nu kan ik voor deze 3 spellen wel raden hoe het zit (alle platforms) maar dat doet er niet toe.
tweakery schreef op maandag 18 juni 2018 @ 00:58:
Die gedachte kwam bij mij ook op. De laatste paar dagen overwoog ik om daar ook iets om over op te merken. Ik denk dat dat averechts zou werken (netto minder clicks) want veel mensen blijven dan juist weg van dat deel van Tweakers omdat het niet handig werkt voor hen. Bite me once, shame on you, bite me twice, shame on me. Mensen blijven weg als ze te vaak hebben geklikt en het voor niets blijkt te zijn. Slechts mijn theorie.

[ Voor 220% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Paul Hulsebosch schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:45:
We plaatsen onder aan de preview een blokje met de belangrijkste feiten over de game, titel, platformen, ontwikkelaar, uitgever en verkoopdatum. Dat is helaas bij Anthem niet gebeurd, in de haast van het werken vanaf een beurs. Het blokje staat er nu alsnog.

Als je geen 'echte gamer' bent, en je graag vooraf wil weten of je op het punt staat iets te gaan lezen wat niet verschijnt op een platform dat je bezit, kun je dat daar opzoeken. (Dat van die 'echte gamer' is uiteraard niet serieus bedoeld en slaat terug op de discussie hierboven. Dat we daar geen discussie over krijgen :) :9 )
Maar waarom zou je het niet al in de titel zetten? Daar geef je geen antwoord op.

En een blokje alleen helemaal aan het einde snap ik sowieso niet helemaal, dit is toch juist informatie die je al zo vroeg mogelijk wilt communiceren? tweakery zijn 'advocaat van de duivel'-opmerking heeft ook door mijn hoofd gespookt en jouw reactie doet dat meer aanwakkeren dan wegnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Maar waarom zou je het niet al in de titel zetten? Daar geef je geen antwoord op.

En een blokje alleen helemaal aan het einde snap ik sowieso niet helemaal, dit is toch juist informatie die je al zo vroeg mogelijk wilt communiceren?
Inderdaad, heel het artikel heeft geen enkele waarde als het niet op een platform draait wat de lezer heeft. Daarom moet die informatie in de kop van het artikel en bij een verwijzing ook in, naast of onder de titel staan (met tekst of plaatjes) zodat mensen voordat ze het artikel lezen de afweging kunnen maken of dat het voor hen zin heeft om het artikel te lezen.
Tenzij je inderdaad denkt zo meer clicks te genereren (waar ik niet in geloof). Ik zal er verder niet over oordelen als dat het geval is (mede aangezien het Nederlandse taalgebied niet zo groot is etc.) maar het is dan wel fijn als dat duidelijk is.

Inmiddels 5 thumbsup voor het voorstel en nog een paar andere voorstanders die dit niet deden, dit bij een weinig bezocht deel van het forum. Die thumbsup interpreteer ik als een stem voor het voorstel en niet als iets richting mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Hahn @Verwijderd Die mening deel ik niet. Informatie als het platform hoort niet in een titel IMO. Titels kunnen beter kort maar krachtig zijn, alle platformen waarop het game beschikbaar komt erin opnemen zorgt alleen maar onnodig lange titels. Verder is het SEO-technisch minder interessant omdat je dan meer gelijkaardige H1 koppen krijgt.

Ik denk dat je een andere oplossing moet bedenken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d1MFLJ/lgjlkhgjhlkgfj.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
XWB schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:22:
@Hahn @Verwijderd Die mening deel ik niet.
Welke mening?
Informatie als het platform hoort niet in een titel IMO.
Waarom niet?
Titels kunnen beter kort maar krachtig zijn, alle platformen waarop het game beschikbaar komt erin opnemen zorgt alleen maar onnodig lange titels. Verder is het SEO-technisch minder interessant omdat je dan meer gelijkaardige H1 koppen krijgt.

Ik denk dat je een andere oplossing moet bedenken.

[afbeelding]
Dan stop je het in de regel eronder, bijvoorbeeld zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5xCABm1fuEK3M6OdsSbzPohF/full.png
En in de balk waar het aantal reacties staat is ook plek zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 18-06-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XWB schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:22:
@Hahn @Verwijderd Die mening deel ik niet. Informatie als het platform hoort niet in een titel IMO. Titels kunnen beter kort maar krachtig zijn, alle platformen waarop het game beschikbaar komt erin opnemen zorgt alleen maar onnodig lange titels.
Daarom verwoordde ik het als volgt: "in, naast of onder de titel".
Ik laat het bewust open maar ik ben het ermee eens dat naast of onder de titel logischer zou zijn, wat mij betreft naast de titel met een klein beetje tekst (PS4, X1, PC, N) in een 'vierkantje'.

Mooi gephotoshopt (of gegimpt? ;)), dat is inderdaad wat ik voor ogen heb. Om visuele redenen zou ik het in een gekleurd vierkantje plaatsen (goed contrast kiezen, andere kleur voor ander platfom) en ik zou deze afkortingen gebruiken: X1, X1X, PS4, PS4P, NS en PC (eventueel nog 3DS of zo).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Daarom verwoordde ik het als volgt: "in, naast of onder de titel".
Ik laat het bewust open maar ik ben het ermee eens dat naast of onder de titel logischer zou zijn, wat mij betreft naast de titel met een klein beetje tekst (PS4, X1, PC, N) in een 'vierkantje'.

Mooi gephotoshopt (of gegimpt? ;)), dat is inderdaad wat ik voor ogen heb. Om visuele redenen zou ik het in een gekleurd vierkantje plaatsen (goed contrast kiezen, andere kleur voor ander platfom) en ik zou deze afkortingen gebruiken: X1, X1X, PS4, PS4P, NS en PC (eventueel nog 3DS of zo).
In de header vind ik ook lelijk. Zet het gewoon direct in de inleiding, probleem opgelost. Snap ook niet dat Hanh juist op dit punt niet in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CyberMania schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:41:
[...]

In de header vind ik ook lelijk. Zet het gewoon direct in de inleiding, probleem opgelost. Snap ook niet dat Hanh juist op dit punt niet in gaat.
Pardon :? Ten eerste ga ik wel op dat punt in, en ten tweede lost dat nog steeds het oorspronkelijke vraagstuk niet op: het niet hoeven openen van een artikel om te weten voor welk platform een spel is, en ten derde, waarom mij benoemen..?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-06-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:07:
[...]

Pardon :? Ten eerste ga ik wel op dat punt in, en ten tweede lost dat nog steeds het oorspronkelijke vraagstuk niet op: het niet hoeven openen van een artikel om te weten voor welk platform een spel is.
Sorry, ik bedoelde Paul natuurlijk! Maar er bestaat een heel verschil tussen moeten doorclicken naar het eind van het artikel om een antwoord te vinden dan dat het direct aan het begin is te vinden van een artikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CyberMania schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:12:
[...]

Sorry, ik bedoelde Paul natuurlijk! Maar er bestaat een heel verschil tussen moeten doorclicken naar het eind van het artikel om een antwoord te vinden dan dat het direct aan het begin is te vinden van een artikel!
Ik vind dat het sowieso ook in het begin van het artikel zou moeten staan, maar als het even kan ook in/rond de titel op de frontpage.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 19-06-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

PC informeert niet over het soort besturingssysteem. Als ik dat aan het einde van een review (of aan het begin of in de titel) lees, weet ik nog steeds niet of het iets voor Linux of Mac OS-gebruikers is.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8088 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:29:
PC informeert niet over het soort besturingssysteem. Als ik dat aan het einde van een review (of aan het begin of in de titel) lees, weet ik nog steeds niet of het iets voor Linux of Mac OS-gebruikers is.
Goed punt! Zeg ik als iemand die 90% van de tijd Linux gebruikt. ;)
Inderdaad, voor de PC het best Windows en Linux apart noemen (PCW en PCL of W en L?). Gelukkig komen steeds meer spellen naar Linux (nu ook Rise of the Tomb Raider, helaas laat CDPR nog op zich wachten met TW3) maar er is nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Waarom we het niet in de titel zetten? Omdat we met titels iets inhoudelijks over het product willen vertellen, iets interessanters dan het platform. De koppen en titels zouden behoorlijk saai worden als dat de norm zou worden.

Battlefield V voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One
Assassin's Creed Odyssey voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One
Shadow of the Tomb Raider voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One
Dying Light 2 voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
Hitman 2 voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
Just Cause 4 voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
Anthem voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
Sekiro: Shadows Die Twice voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
Control voor Windows, Playstation 4 en Xbox One
FIFA 19 voor Windows, Playstation 4 en Xbox One

OnePlus 6 met Android 8.1.
Moto G6 en G6 Plus met Android 8.0
Huawei P smart met Android 8.0

Lenovo IdeaPad 520 met Core i5-8250U
Lenovo ThinkPad E580 met Core i7-8550U

Dan denk ik dat de koppen die we nu gebruiken leuker, leeswaardiger en informatiever zijn. In veel gevallen is de informatie over de platformen waarop de game verschijnt een inkoppertje en zou het weinig toevoegen om het in de kop te vermelden. We zetten daar (in de ondertitel) liever iets informatievers, iets dat het product onderscheidt van de concurrentie en/of zijn voorgangers. In de kop zelf is er vaak niet eens plaats voor, bij lange titels als Assassin's Creed Odyssey en Shadow of the Tomb Raider.

Het melden van systeemeisen is tijdens het schrijven van previews vaak onmogelijk omdat die dan nog niet bekend zijn. Er circuleert overigens een idee om systeemeisen van games op te nemen in de pricewatch. In dat geval zijn ze ook vanuit een (p)review makkelijk op te zoeken, omdat die altijd aan de (p)review gekoppeld is. Dat vergt echter wel een technische ingreep en een taakuitbreiding bij de pricewatch. Maar het is een idee dat leeft.

Voorlopig denk ik echter dat we het houden bij het info-blokje onderaan de preview.

Edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kom het forum maken we gebruik van [PS4] [XBO] [PC] en [Multi] misschien kan daar de [NTS] bij komen (Nintendo Switch). Misschien kan dit in de titel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:20:
De meeste gamers hebben niet en een PC en alle consoles.
Aannames. Waar baseer je dat op? Ik heb een PC, Switch en PS4.

Als er geen leuke spellen zijn (of ik heb alle leuke spellen uitgespeeld) verkoop ik alles weer door.

Verder denk ik dat dit topic met name bedoeld is om je Greenpeace-zegje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij kan zelf toch wel bedenken dat de meeste gamers niet 3+ consoles en een PC hebben voor gaming, kwestie van een klein beetje algemene ontwikkeling, logisch redeneren en gewoon eens in je omgeving kijken bij wie gamen. :F
Eerlijk gezegd is dit meer reactie dan wat het waard is aangezien jij het presteert om in 3 regels al met 1 ad hominem te komen die volledig offtopic is.
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:36:
Waarom we het niet in de titel zetten? Omdat we met titels iets inhoudelijks over het product willen vertellen, iets interessanters dan het platform. De koppen en titels zouden behoorlijk saai worden als dat de norm zou worden.
Dat begrijpen wij maar met moeike gekleurde vierkantjes met daarin de afkortingen van de systemen (console of in het geval van de PC het besturingssysteem) maakt het visueel duidelijk gescheiden van de titel en je hebt er niet erg veel ruimte voor nodig, meestal 1 (PS exclusive) of 3 icoontjes (PC, X, PS), soms 4 (als de Nintendo console het kan draaien). De kleuren helpen om het direct te herkennen en je zou ook eventueel de officiële logo's kunnen gebruiken die de gamers direct herkennen. De volle namen gebruiken is nergens voor nodig.

Bij de spel-previews is de gekozen layout als volgt: bovenaan de titel, daaronder de ondertitel, dan het plaatje en tenslotte de het aantal reacties (wat volgens mij meer als link dient om direct naar de reacties te gaan).
Onder het plaatje naast "x reacties" zouden de tags prima geplaatst kunnen worden. Die ruimte is er ruimschoots.
Het melden van systeemeisen is tijdens het schrijven van previews vaak onmogelijk omdat die dan nog niet bekend zijn. Er circuleert overigens een idee om systeemeisen van games op te nemen in de pricewatch. In dat geval zijn ze ook vanuit een (p)review makkelijk op te zoeken, omdat die altijd aan de (p)review gekoppeld is. Dat vergt echter wel een technische ingreep en een taakuitbreiding bij de pricewatch. Maar het is een idee dat leeft.
Zie vooral dat het duidelijk is gedefiniëerd wat de criteria zijn, dus wat de performance is bij die hardware, als je dat ooit zou doen. Minimale en aanbevolen hardware (zoals je bij veel media ziet) is nogal nutteloos als je niet specificeert wat het niveau van de performance is. Het is lastig om dat bij een preview te doen maar als het spel eenmaal beschikbaar is dan gaat dat prima. Daar kan je eventueel ook de bezoekers voor inschakelen, hier op het forum kom je voor de populaire spellen gemakkelijk te weten welke hardware nodig is om bijvoorbeeld 60+ FPS te halen bij hoge grafische instellingen (in een spectrum van laag, medium, hoog en zeer hoog of zo). Ter overweging. Voor mij persoonlijk maakt het geen verschil want ik bekijk uitgebreid reviews voordat ik een spel koop en dan kom ik automatisch te weten wat voor hardware je nodig hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 12:59 . Reden: Iets beknopter en overzichtelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Sorry, ik ben erg tegen dergelijke blokjes / icoontjes in de titel.

Wat doe je bij games die verschijnen voor Windows, Xbox One, PlayStation 4, Switch, OS X, Linux, Android en iOS?

Vooral, wat doe je met games waarvan de versie voor Xbox One en PlayStation 4 iets eerder verschijnt dan de versie voor Windows, die weer eerder verschijnt dan die voor Linux en / of OS X? En willen we dan ook nog duidelijk maken op welk platform we de game gespeeld hebben? En wat doen we bij de vele games die een titel hebben die zo lang is dat hij al nauwelijks in de opmaak past? Een kleiner lettertype? Bah, lelijk!

Alles in een blokje in de tekst zelf vind ik prima, maar in de titel niet. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Gelukkig is Tweakers inmiddels zo groot gegroeid dat ik helemaal niets te zeggen heb over dergelijke opmaakzaken :) :P :?. Daar hebben we aparte mensen voor (Tweakers-oprichter Femme Taken onder andere), die dergelijke beslissingen voorleggen aan focusgroepen en testpanels. Ik zal ze wijzen op deze discussie.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
@Paul Hulsebosch: Ik vind het jammer dat er een serieus verzoek gedaan wordt, maar dat je alleen maar negatief bent en met tegenargumenten komt, terwijl er ook zat manieren te bedenken zijn waarop het wel zou kunnen werken.

In plaats van het direct compleet af te branden zou je ook kunnen zeggen dat jullie er naar gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Aan de andere kant als een spel interessant genoeg is om er een console voor te kopen of juist een game pc, why not? Soms lees ik previews en ook reviews ongeacht of ze voor mijn systemen uit gaan komen.

Ik ben overigens zeker wel een echter gamer ook al heb ik een game pc en ook meerdere consoles staan (met uitzondering van deze generatie een Xbox One).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
@Hahn Volgens mij heb ik niets compleet afgebrand. Ik heb mijn persoonlijke bezwaren beargumenteerd uiteengezet. Dat lijkt mij heel wat anders. Bovendien heb ik uiteengezet wat mijn beperkte mogelijkheden zijn en wat de procedure binnen Tweakers rond een dergelijke ingreep is. Bovendien heb ik aangegeven dat ik, ondanks mijn persoonlijke bezwaren, je voorstel neergelegd heb bij degenen die wel iets te zeggen over de vormgeving van Tweakers. Ik snap je verontwaardiging dus niet zo...

[ Voor 42% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 19-06-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Laatst online: 10-10 12:41

Tweakjur

Redacteur
Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:19:
@Paul Hulsebosch: Ik vind het jammer dat er een serieus verzoek gedaan wordt, maar dat je alleen maar negatief bent en met tegenargumenten komt, terwijl er ook zat manieren te bedenken zijn waarop het wel zou kunnen werken.

In plaats van het direct compleet af te branden zou je ook kunnen zeggen dat jullie er naar gaan kijken...
In tekstvorm gaat het niet werken. Het past in het tekstvak niet achter de hoofd- of subtitel, die hebben we al volledig nodig voor de teksten die er nu staan. Het idee daarachter is dat de hoofdtitel aangeeft over wel product het gaat en de subtitel geeft een indicatie van waar het artikel onder andere over gaat. Het gaat niet voor alle producten werken om daar ook nog platform-info achter te zetten. In jouw mockup zie je al in het tweede artikel dat daar niet genoeg ruimte is voor alle platformen, en afgebroken woorden/zinnen in FPA's is een no-go. Das één.

Zouden we het op een andere plek in de blokjes willen verwerken, dan moeten daar aanpassingen aan dev-kant voor gedaan worden. Daar hebben wij geen invloed op: wij kunnen aangeven wat we willen hebben maar zelfs áls Product het al met onze ideeën eens is, belandt zo'n ticket ergens in een lange lijst, met waarschijnlijk niet een al te hoge prioriteit. Oftewel: not going to happen. Das twee.

En dan de derde, en het laatste punt: persoonlijk vind ik het lelijk. De mockup die jij hebt gemaakt waarin dan PC/PS4/XBO staat achter de subtitel, vind ik niet mooi. Maakt niet uit waar je het zet, ik vind die afkortingen lelijk. Nu is mijn mening niet meteen 'dé manier', maar het geeft wel aan dat niet iedereen het met je eens zal zijn dat het benoemen van de platformen op de frontpage altijd beter is.

We zijn altijd dankbaar voor meedenken vanuit de community, maar je moet ook realistisch zijn. Paul (en elke andere redacteur) is prima in staat om in te schatten of iets wel of niet zou kunnen werken. Iets met relatief weinig meerwaarde maar waar redelijk wat dev-tijd tegenover zou moeten staan, heeft bar weinig kans van slagen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:34:
@Hahn We gaan ernaar kijken.

Heb je dat nou echt liever? Dat ik je afscheep met loze beloftes?

En volgens mij heb ik niets compleet afgebrand. Ik heb mijn persoonlijke bezwaren beargumenteerd uiteengezet. Dat lijkt mij heel wat anders. Bovendien heb ik uiteengezet wat mijn beperkte mogelijkheden zijn en wat de procedure binnen Tweakers rond een dergelijke ingreep is.
Ik heb liever dat je het een eerlijke kans geeft en ook kijkt naar andere opties, in plaats van alleen maar de bezwaren op te noemen met de oplossingen die nu genoemd zijn.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xRPIlpToNA1SuXBKWpInBvFo/full.png

Alle plaatjes hier zijn sowieso maar suggesties, het enige wat hier echt gevraagd wordt is: kunnen jullie kijken of dit mogelijk is? Want meerdere mensen zouden dit een fijne toevoeging vinden. Maar het antwoord is eigenlijk al vanaf moment nul "NEE! We vinden het niks", en dat vind ik jammer.
Tweakjur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:35:
[...]

In tekstvorm gaat het niet werken. Het past in het tekstvak niet achter de hoofd- of subtitel, die hebben we al volledig nodig voor de teksten die er nu staan. Het idee daarachter is dat de hoofdtitel aangeeft over wel product het gaat en de subtitel geeft een indicatie van waar het artikel onder andere over gaat. Het gaat niet voor alle producten werken om daar ook nog platform-info achter te zetten. In jouw mockup zie je al in het tweede artikel dat daar niet genoeg ruimte is voor alle platformen, en afgebroken woorden/zinnen in FPA's is een no-go. Das één.

Zouden we het op een andere plek in de blokjes willen verwerken, dan moeten daar aanpassingen aan dev-kant voor gedaan worden. Daar hebben wij geen invloed op: wij kunnen aangeven wat we willen hebben maar zelfs áls Product het al met onze ideeën eens is, belandt zo'n ticket ergens in een lange lijst, met waarschijnlijk niet een al te hoge prioriteit. Oftewel: not going to happen. Das twee.

En dan de derde, en het laatste punt: persoonlijk vind ik het lelijk. De mockup die jij hebt gemaakt waarin dan PC/PS4/XBO staat achter de subtitel, vind ik niet mooi. Maakt niet uit waar je het zet, ik vind die afkortingen lelijk. Nu is mijn mening niet meteen 'dé manier', maar het geeft wel aan dat niet iedereen het met je eens zal zijn dat het benoemen van de platformen op de frontpage altijd beter is.

We zijn altijd dankbaar voor meedenken vanuit de community, maar je moet ook realistisch zijn. Paul (en elke andere redacteur) is prima in staat om in te schatten of iets wel of niet zou kunnen werken. Iets met relatief weinig meerwaarde maar waar redelijk wat dev-tijd tegenover zou moeten staan, heeft bar weinig kans van slagen.
Dat de meerwaarde niet heel groot is, kan ik helemaal inkomen. Maar 'redelijk wat dev-tijd' is een conclusie die je simpelweg nog niet kunt trekken, onder andere omdat je nog niet eens de oplossing weet :z

Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai, jullie vinden het niks, dus het gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
@Hahn
Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai, jullie vinden het niks, dus het gaat niet gebeuren.
Nogmaals: Jurian en ik hebben niets te zeggen over dergelijke veranderingen in de vormgeving van Tweakers. Ik heb het voorstel dat hier gedaan is voorgelegd aan de personen die daar wel over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:55:
@Hahn

[...]

Nogmaals: Jurian en ik hebben niets te zeggen over dergelijke veranderingen in de vormgeving van Tweakers.
Maar Jurian zegt wel letterlijk dit:
wij kunnen aangeven wat we willen hebben maar zelfs áls Product het al met onze ideeën eens is, belandt zo'n ticket ergens in een lange lijst, met waarschijnlijk niet een al te hoge prioriteit. Oftewel: not going to happen.
Ik heb het voorstel dat hier gedaan is voorgelegd aan de personen die daar wel over gaan.
En wat betreft mijn verontwaardiging: ik heb van jullie alleen nog maar 'nee', 'gaat niet werken', 'kost te veel tijd', 'ik vind het lelijk' en andere tegenargumenten gehoord. Dus noem mij cynisch, maar eindigen met "maar wij hebben er niks over te zeggen, dus ik ga het voorleggen aan de rest" stemt mij dan niet meer hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Laatst online: 10-10 12:41

Tweakjur

Redacteur
Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:58:
[...]

Maar Jurian zegt wel letterlijk dit:

[...]

[...]

En wat betreft mijn verontwaardiging: ik heb van jullie alleen nog maar 'nee', 'gaat niet werken', 'kost te veel tijd', 'ik vind het lelijk' en andere tegenargumenten gehoord. Dus noem mij cynisch, maar eindigen met "maar wij hebben er niks over te zeggen, dus ik ga het voorleggen aan de rest" stemt mij dan niet meer hoopvol.
Nou, wij geven jou onze visie op wat je voorstelt en zijn het niet met je eens, vervolgens ben je teleurgesteld dat we 'alleen maar met tegenargumenten komen'. Dan ben jij toch niet erg ontvankelijk voor wat wij er van vinden? Wij zeggen alleen: we begrijpen wat je zegt, maar zien dit niet zo snel gebeuren. Dat kunnen we wel degelijk zeggen, want er zijn veel meer zaken die de redactie graag anders zou zien, in de front- en de back-end van Tweakers. Zodra er dev-tijd bij komt kijken wordt het een lastiger verhaal, tenzij er sprake is van een significant belang (cruciale bug-fix, etc).

Dat neemt niet weg dat we dit topic intern heus wel doorspelen, wellicht dat er wel degelijk mensen zijn die het met jou en CHBF eens zijn. We kunnen onze persoonlijke voorkeur heus wel scheiden van het professioneel omgaan met suggesties vanuit de community die van belang zouden kunnen zijn.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xRPIlpToNA1SuXBKWpInBvFo/full.png
Dit zou prima werken. MIsschien wil je er wat kleur aan toevoegen of logo's gebruiken - zelf vind ik letters prima - maar daar is de ruimte om zoiets te plaatsen. Ik zie niet in waarom daar een relevante hoeveelheid developertijd in zou moeten gaan zitten. Bij goed opgezette code is het toch gemakkelijk om zoiets te implementeren? Probeer het uit en leg het voor aan het testpanel.

Ik zou graag meer enthousiasme zien maar in ieder geval gaan ze er serieus op in, geven ze argumenten (al dan niet valide, dat is een andere discussie) en leggen ze het voor. Als zij er weinig brood in zien dan heb ik er geen moeite mee dat ze dat aangeven, zolang ze maar luisteren naar argumenten en erover nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:25:
Aan de andere kant als een spel interessant genoeg is om er een console voor te kopen of juist een game pc, why not?
Omdat het nogal zot is om een extra computer van €300-550 te kopen voor dat ene spel. Of 2 of 3 spellen. Zowel qua kosten (voor zo ver mensen het geld te besteden hebben hebben ze ook andere prioriteiten, in mijn geval bijvoorbeeld muziek en audio-apparatuur) als qua duurzaamheid.
Nu wil ik best geloven dat er mensen zijn die een extra computer kopen voor dat ene locked spel maar ik schat in dat slechts een klein deel van de gamers dit doet. Als ik al ooit een PS4-Pro zou kopen dan zou het tweedehands zijn voor een voldoende lage prijs met die 1-3 spellen (Uncharted4, The Last of Us en Horizon Zero Dawn) inbegrepen.

Het was niet de bedoeling om een tweede reactie te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
reviews: Skull & Bones - Zeeslag op de Indische Oceaan

Als er links ruimte is voor social media iconen (Facebook, LinkedIN) - waarom dan juist écht belangrijke zaken niet vermelden? Je kan daar ook icoontjes neerplemplen van de ondersteunde gameplatforms toch? Problem solved (en beter dan in de titel).

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 20-06-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyberMania schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:20:
reviews: Skull & Bones - Zeeslag op de Indische Oceaan

Als er links ruimte is voor social media iconen (Facebook, LinkedIN) - waarom dan juist écht belangrijke zaken niet vermelden? Je kan daar ook icoontjes neerplemplen van de ondersteunde gameplatforms toch? Problem solved (en beter dan in de titel).
Ruimte is er sowieso, de lengte van een webpagina is nogal flexibel en je kan altijd bepaalde vakjes groter of kleiner maken. Het is een kwestie van organisatorische zaken en of dat medewerkers er X uur beschikbaar aan willen stellen om het te ontwerpen en te implementeren. En van hoe zij het verschil in aantal clicks inschatten want clicks leveren de inkomsten op en zonder voldoende inkomsten te hebben kunnen ze niet verder gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012

Maite de Jong

Online Product Manager
Op verzoek van @Paul Hulsebosch lees ik even mee. Dank voor jullie feedback! Altijd goed om te zien dat iemand de moeite wil nemen ons te helpen met het verbeteren van de site :)

Wanneer wij kijken naar het implementeren van nieuwe features maken we altijd een kosten/baten analyse. Wat levert het op voor gebruikers en bijvoorbeeld vanuit business perspectief en wat kost het om te maken.

Wat dit verzoek complex maakt is dat de oplossing eigenlijk vooral goed toe te passen is bij de gaming categorie. Wanneer we alleen daar een oplossing implementeren is dat een relatief dure feature. Waardoor zo'n verzoek het aflegt tegen andere verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anderzijds kan het toch niet zo heel erg veel tijd kosten om het te implementeren. Ik kan me wel voorstellen dat je een uniform uiterlijk wil hebben voor alle berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maite de Jong schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:45:
Op verzoek van @Paul Hulsebosch lees ik even mee. Dank voor jullie feedback! Altijd goed om te zien dat iemand de moeite wil nemen ons te helpen met het verbeteren van de site :)

Wanneer wij kijken naar het implementeren van nieuwe features maken we altijd een kosten/baten analyse. Wat levert het op voor gebruikers en bijvoorbeeld vanuit business perspectief en wat kost het om te maken.

Wat dit verzoek complex maakt is dat de oplossing eigenlijk vooral goed toe te passen is bij de gaming categorie. Wanneer we alleen daar een oplossing implementeren is dat een relatief dure feature. Waardoor zo'n verzoek het aflegt tegen andere verzoeken.
Nou zijn de oplossingen die hier genoemd worden allemaal technisch. Maar waar het (volgens mij) om draait, is dat je gewoon snel ziet voor welk systeem deze game beschikbaar is of snel komt op moment van schrijven en op welk systeem er getest is.

Dat kan op heel veel manieren. De tendens van de antwoorden van de redactie lijkt op "niet zo zitten zeuren, het staat al achteraan in de review", terwijl een "Goh ja, goed punt. We zullen wel even moeten kijken hoe we dat een beetje kosten effectief kunnen doen voor we iets beloven" antwoord wat prettiger had geweest.

Ik zou het zelf al heel chill vinden als het altijd voor, in of na de eerste alinea zou staan. Gewoon die opschrijven (in de tekst, gewoon een regel). Kost niets, behalve een afspraak:
Beschikbaar op: PS4, XBO, PC, Switch (tbd). Getest op: PS4

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Paul Hulsebosch
@Maite de Jong
@Tweakjur
Het is overigens ook mogelijk om het zo te implementeren dat enkel mensen die ingelogd zijn dit zien. Een simpele if-statement volstaat hiervoor, veronderstellende dat jullie geen spaghetticode hebben, waar ik maar even vanuit ga (de laadtijd is behoorlijk, dat is een goed teken).

De cruciale vraag is hoeveel tijd het kost om het te implementeren, en hoe moeilijk je wil doen over de implemenatie. Je kan 4 man 80 uur laten nadenken over hoe het wordt geïmplementeerd en hoe het eruit moet zien en je kan er 1 nerd een uurtje opzetten (wat realistisch is als de code goed in elkaar steekt en iemand die de code goed kent erop wordt gezet) en iets laten implementeren wat goed werkt als hij het met enkel letters of logo's (plaatjes heb je snel geregeld als je ze niet zelf hoeft te tekenen) mag doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:09:
Het is overigens ook mogelijk om het zo te implementeren dat enkel mensen die ingelogd zijn dit zien. Een simpele if-statement volstaat hiervoor, veronderstellende dat jullie geen spaghetticode hebben, waar ik maar even vanuit ga (de laadtijd is behoorlijk, dat is een goed teken).
Wat voor voordeel zou dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:10:
[...]

Wat voor voordeel zou dat hebben?
Voor jou en mij: geen.
Als de redactie echter bang is dat het niet-uniforme uiterlijk (bij gaming-artikeltjes een ander uiterlijk dan bij andere artikeltjes) door niet-vaste gasten rommelig wordt gevonden dan is dat voor hen wel een voordeel. Als je van mening bent dat iets ingevoerd zou moeten worden dan is het handig als je meedenkt met de bezwaren van de andere partij en hoe het op te lossen zodat die bezwaren wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:13:
[...]

Voor jou en mij: geen.
Als de redactie echter bang is dat het niet-uniforme uiterlijk (bij gaming-artikeltjes een ander uiterlijk dan bij andere artikeltjes) door niet-vaste gasten rommelig wordt gevonden dan is dat voor hen wel een voordeel. Als je van mening bent dat iets ingevoerd zou moeten worden dan is het handig als je meedenkt met de bezwaren van de andere partij en hoe het op te lossen zodat die bezwaren wegvallen.
Eén van de grootste bezwaren die ik tot nu toe gelezen heb is dat het devtijd kost, terwijl de meerwaarde klein is. Het alleen voor ingelogde gebruikers beschikbaar maken zorgt alleen maar voor meer devtijd, ongeacht of de code goed in elkaar zit of niet.

En je kan heel gechargeerd dingen zeggen zoals '4 man 80 uur erover na laten denken of 1 nerd een uurtje iets goeds neer laten zetten' (waarbij ik m'n vraagtekens zet bij je woordgebruik, maar dat ter zijde), maar dat is makkelijk praten. Het moet een beheerbaar iets worden, en je kan in een uurtje misschien iets in elkaar viespeuken, maar of het dan goed is is heel erg de vraag...

Ik ben heel erg voor deze feature en ik denk ook dat het geen rocket science hoeft te zijn, maar ik vind wel dat je een beetje realitisch moet blijven. En als het even kan voor een goede oplossing gaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 23-06-2018 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Eén van de grootste bezwaren die ik tot nu toe gelezen heb is dat het devtijd kost, terwijl de meerwaarde klein is. Het alleen voor ingelogde gebruikers beschikbaar maken zorgt alleen maar voor meer devtijd, ongeacht of de code goed in elkaar zit of niet.
Dat zou verwaarloosbaar moeten zijn: if(booelan == true) functieX; else;.

offtopic:
Nerd is toch al lang geen belediging meer? :)
Het verwijst in deze context naar iemand die onwijs goed kan programmeren en dit op een handige manier (inclusief dat het goed oogt) kan programmeren.
Ik ben zelf een beetje een nerd en ik heb nerdvrienden.
Ze werken voor bedrijven zoals ASML en TNO, ze hebben techniek gestudeerd (natuurkunde, elektro, informatica...), wij kijken regelmatig samen maar Marvel-films en praten graag over Star Wars, Star Trek, Lord of the Rings...dat stereotype klopt wel aardig.
Je bent een nerd als je een bovenmatige interesse hebt in techniek, wetenschap, ruimtevaart of van mijn part een niet-technisch onderwerp (muziektheorie)...
De connotatie dat een nerd een bleek, iel en slap figuur is die zelden buiten komt, een bril draagt, slecht gekleed is etc. bestaat m.i. al lang niet meer. Veel nerds sporten, spelen in een band, hebben een vriendin etc. Er is niets mis met het zijn van een nerd. Ik gebruik de term nerd omdat het voor mij totaal niet een beladen term is, eerder een geuzennaam.

Of dat het wel of niet meer dan een uur kost hangt af van de code en wie ze erop zetten (of dat die persoon de code goed kent en hoe handig hij is, ook buiten het programmeren).
Grofweg zou dit moeten gebeuren.
lege ruimte reserveren die dynamisch is (enkel als er tags worden geplaatst), een functie schrijven die de tags of logo's invoert op basis van de meegegeven parameters, een functie schrijven die de parameters ontvangt op basis van een invoerveld wat de schrijvers van de artikelen kunnen gebruiken, eventueel de logo's downloaden en comprimeren naar een geschikte resolutie.

1 uur is overigens wat optimistisch, dat was slechts voor het contrast. Het kan bijvoorbeeld ook 2 of 3 uur zijn voor 1 man of 1,5 uur voor 2 man, een die het ontwerp bepaalt en een die het implementeert. Het punt hierbij was dat het niet per se tientallen werkuren hoeft te kosten. Ik weet wat goede programmeurs kunnen (ik heb zelf leren programmeren), onderschat dat niet. >:)

Als je graag kijkt naar de praktijk, de praktijk is dat het mogelijk is dat Tweakers een extern bedrijf de opdracht gaf om de website te maken en dat de mensen die dat voor dit bedrijf deden niet meer voor dit bedrijf werken of bezig zijn met een ander project. Dit soort praktische obstakels zijn eerder een probleem. Wij kennen de interne zaken van Tweakers onvoldoende om dit in te schatten, ik schetste slechts dat indien de code goed is en de persoon die de code schreef of de code goed kent hierop gezet kan worden dat het dan niet veel developertijd hoeft te kosten. Mijn punt hiermee was dat er eerst gekeken moet worden of dat het wel veel developertijd kost in plaats van direct a priori aan te nemen dat dat zo is terwijl dat misschien niet het geval is. Vooral omdat zij niet de developers zijn en het misschien wel mee blijkt te vallen als ze het aan developers vragen.
Mogelijk hadden de drie heren die reageerden goede redenen om te verwachten dat het teveel developertijd zou kosten en kunnen ze dat goed onderbouwen maar voor het geval dat die aanname wel ietwat voorbarig werd gemaakt deed ik de suggestie om daar eerst kritisch naar te kijken. Misschien bracht ik het onvoldoende duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Okeeeee dan, iets korter van stof zijn mag wel :X
Ik weet wat goede programmeurs kunnen (ik heb zelf leren programmeren), onderschat dat niet. >:)
Ik werk 40 uur per week in een developmentteam van 6 developers in een bedrijf met 200+ developers :> En dus uit ervaring zeg ik: laat de developers er zelf naar kijken (Tweakers maakt z'n eigen site, ze besteden het niet uit), in plaats van te gaan gokken hoeveel of hoe weinig werk en tijd het zou kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 23-06-2018 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:44:
Okeeeee dan, iets korter van stof zijn mag wel :X
Daarom heb ik een deel in een offtopic tag gezet.
En dus uit ervaring zeg ik: laat de developers er zelf naar kijken (Tweakers maakt z'n eigen site, ze besteden het niet uit), in plaats van te gaan gokken hoeveel of hoe weinig werk en tijd het zou kosten.
Mooi, dan zijn wij het daarover eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Maite de Jong schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:45:

Fijn, dat je het aangedragen idee ziet als een verbetering :)
Gezien de feature slechts voor één categorie wordt gevraagd, maakt het een relatief goedkoop verzoek. Immers, het betreft dit keer geen feature die impact en aanpassing van de gehele site noodzakelijk vraagt. Ik zeg dus doen :D
Pagina: 1