Marktplaats betalen via iDeal, na 3 dagen nog niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623271

Topicstarter
Ik heb woensdag de 13e iets verkocht via Marktplaats, netjes via een iDeal betaalverzoek laten betalen.
Deze geeft de melding 'betaling geslaagd', Marktplaats geeft aan dat het geld er uiterlijk de volgende werkdag voor 18.00 op staat, we zij nu 2.5 werkdag verder en ik heb dus nog niks ontvangen...

Iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb al contact gezocht met Marktplaats maar die stuurt me door naar de firma die het iDeal deel voor hun regelt, daar heb ik nu een ticket aangemaakt en ben ik in afwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:42
wel erg lang 3 dagen maar het kan zeker wel een dag of 2 duren in het ergste geval. wat ik normaal doe als ik iets van iemand koop is een screenshot van de transactie versturen zodat men kan zien dat het geld onderweg is. zou tot maandag of max dinsdag wachten en kijken of het geld alsnog komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:13
Was het niet "gelijk oversteken"?

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Wel lekker makkelijk van marktplaats, dienst aanbieden en als er een probleem is doorverwijzen naar een ander. Voor mij nog meer reden om ver uit de buurt te blijven van dit soort door marktplaats aangeboden diensten.

Volgende keer gewoon een betaalverzoek via je eigen bank sturen. Komt op hetzelfde neer, alleen wordt het geld dan direct bijgeschreven en zit er niet e.o.a. onbekende partij tussen.

Hoop dat je snel duidelijkheid en je geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Dat is vreemd, houd er ook rekening mee dat er tussen verschillende banken vanaf ( ongeveer afhankelijk van bank ) vrijdag 16:00 geen betalingsverkeer meer is en deze dan pas maandag uitgevoerd worden.
Ik zou nu dus nog niet in paniek raken en wachten tot maandag, wellicht is er wat vertraging bij de betaalprovider.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Was het niet toevallig een bedrag groter dan tweehonderd euro? Anders moet je je verifiëren via iDIN of ID kaart opsturen voordat je het geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 623271

Topicstarter
S0epkip schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:16:
Was het niet "gelijk oversteken"?
Nee, iDeal betaling zonder gelijk oversteken.
daupie schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:56:
Was het niet toevallig een bedrag groter dan tweehonderd euro? Anders moet je je verifiëren via iDIN of ID kaart opsturen voordat je het geld krijgt.
Klopt, zoiets las ik ook maar het is onder de €200.
Chntl321 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:18:
Wel lekker makkelijk van marktplaats, dienst aanbieden en als er een probleem is doorverwijzen naar een ander. Voor mij nog meer reden om ver uit de buurt te blijven van dit soort door marktplaats aangeboden diensten.

Volgende keer gewoon een betaalverzoek via je eigen bank sturen. Komt op hetzelfde neer, alleen wordt het geld dan direct bijgeschreven en zit er niet e.o.a. onbekende partij tussen.

Zo'n gevoel heb ik er nu ook bij, in het vervolg laat ik het wel weer gewoon overmaken of stuur ik inderdaad vanuit mijn bank een betaalverzoek.
JohanNL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:42:
Dat is vreemd, houd er ook rekening mee dat er tussen verschillende banken vanaf ( ongeveer afhankelijk van bank ) vrijdag 16:00 geen betalingsverkeer meer is en deze dan pas maandag uitgevoerd worden.
Ik zou nu dus nog niet in paniek raken en wachten tot maandag, wellicht is er wat vertraging bij de betaalprovider.
Dat is waar, ik wacht het zeker nog even tot begin volgende week af, maar het geeft me niet bepaald een goed gevoel dat dit zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:53
Heb ik laatst ook gehad met een bedrag van €100, -. Duurde ook in totaal 3 dagen voordat het bij de verkoper op de rekening stond. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130487

Ik wacht sinds maandag het is nu woensdag al op mijn geld. Pakket is allang geleverd, maandag. Bevestigd dat is ontvangen. Via idin geverifieerd maar nog steeds niks. Wat een kansloze *knip* service. Gebuik het nooit meer. Er is helemaal niks gelijk oversteken. Ze kunnen niks daar bij marktplaats. Allemaal praatjes.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-11-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:55
Als je gelijk oversteken hebt gebruikt dan moet de andere partij aangeven dat hij het product heeft ontvangen. Als hij dat niet doet krijg je na 1 of 2 weken automatisch je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:14
Ik blijf mij verbazen dat Marktplaats nog steeds zo in elkaar zit dat het lijkt alsof het door een stel prutsers is ontworpen.

Eigenlijk te bizar voor woorden. We hebben al jaren schitterende voorbeelden van hoe een verkoopwebsite wel goed kan werken.

Maar het klopt inderdaad dat het even kan duren. Langer dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Chntl321 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:18:

Mee eens, ik ben hier ook flink mee de mist in gegaan. Ik handel al 15 jaar op internet waarvan ruim 12,5 jaar op Marktplaats. Dat is altijd goed gegaan.
Nu heb ik iets van iemand gekocht die mij een betaalverzoek stuurde, alles vlug gecontroleerd. Allemaal groene vinkjes, gecontroleerd nummer etc etc. Was pas 3 maanden lid maar wel enorm veel spullen te koop.
Betaald via het betaalverzoek (0,40ct servicekosten) en geen product gekregen. Iedereen trekt zijn handen er vanaf.
Ik vind het bijna nog erger dan dat vreselijke Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Meeste V&A doe ik hier, via tweakers. En dat gaat eigenlijk altijd prima.

Maar af en toe ook artikelen via MP. Zo ook afgelopen week.
En aan mijn advertentieteksten voeg ik de volgende zin toe:

Oh ja, en ff voor alle duidelijkheid: Fatsoenlijke reacties in normaal beschaafd Nederlands, krijgen fatsoenlijk antwoord, anders niet... ☺

Maar dan nog krijg je reacties in de trant van: :|
"[getal]?"
ik: "wat?"
meestal verandert de conversatie dan naar normaal, iets-meer-dan-één-woord, meldingen. Of je hoort niks meer.

En dan komt de betaalfase. Ik geef duidelijk aan dat ik niet doe aan ideal betaalverzoeken/tikkie/[whatever betaallinks]. Gewoon geld overmaken naar mijn bankrekening en als het bedrag binnen is, wordt het artikel verstuurd. Of ze komen het ophalen.
Daarbij stuur ik een link naar mijn verkopersbeoordeling alhier op tweakers en dat helpt, tot nu toe altijd, om het bedrag gewoon overgemaakt te krijgen.
Uiteindelijk iets meer moeite, maar de realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen fatsoenlijk kan/wil communiceren en hier op tweakers V&A zit.

Dus ja, MP is af en toe O-) een tokkie platform. Maar met gezond verstand en wat geduld kom je een heel eind. Uiteraard kun je in de verleiding komen om zelf net zo aso te doen; maar uiteindelijk schiet niemand daar wat mee op. :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ehtweak schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:52:
[...]
Oh ja, en ff voor alle duidelijkheid: Fatsoenlijke reacties in normaal beschaafd Nederlands, krijgen fatsoenlijk antwoord, anders niet... ☺
Goede policy, maar wat is dit dan?
ik: "wat?"
Gewoon negeren dat soort mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 11-11-2018 10:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@fsfikke :+
Idd, "Sorry beste [onbekend] ik heb geen idee wat je bedoelt met je kortaf statement. Zou je alsjeblieft wat nader kunnen uitweiden over je precieze vraagstelling c.q. bedoeling? " was beter geweest.

Maar ik had ff geen zin. :) Mea culpa, mea maxima culpa. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 16:25
ehtweak schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:52:
En dan komt de betaalfase. Ik geef duidelijk aan dat ik niet doe aan ideal betaalverzoeken/tikkie/\[whatever
Out of interest, waarom niet? Als je zelf het Tikkie verstuurd of het betaalverzoek van je eigen bank is, is het toch geen probleem? Je hebt het geld net zo snel binnen, echter zie je het direct als de betaling is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:05

Neomess

neomess.nl

Zelf ook meegemaakt dat het minimaal twee dagen duurde voor het geld op mijn rekening stond.

Ik gebruik dit dus ook niet meer, aangezien mensen vaak verwachten dat je de producten direct opstuurd wanneer ze aangeven dat ze het betaald hebben. (wellicht ben ik te achterdochtig, maar ik vertrouw niets zolang het niet op mijn eigen rekening staat)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jwlb schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:00:
[...]

Out of interest, waarom niet? Als je zelf het Tikkie verstuurd of het betaalverzoek van je eigen bank is, is het toch geen probleem?
We leven helaas in een wereld waarbij continu geprobeerd wordt op diverse slinkse wijzes geldstromen om te leiden c.q. derde partijen daar een graantje (of de hele poet) van wensen mee te pikken.
Zie b.v. de talloze reportages die hierover gemaakt worden door Radar, Opgelicht en allerlei anderen media uitingen.

Het is al erg genoeg dat er een paar grote (systeem)banken zijn, waar je niet buiten kunt. Maar als virtueel geld van de één naar de ander getransporteerd moet worden is tot nu toe een directe overboeking van het ene IBAN naar het andere IBAN nummer nog steeds het eenvoudigste en veiligste.
Iedere tussenstap, hoe cool en trendy en hipster-achtig het ook moge zijn O-) , voegt alleen maar meer risicofactoren toe.
Daar pas ik voor. :|

We moeten eens een keer stoppen met zaken zogenaamd 'eenvoudiger' te maken door juist meer herroutering/omleiding van datastromen toe te voegen. Want de enige die daar baat bij heeft, is de tussenpartij. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154989

Heb via marktplaats en IDEAL deal het spul opgestuurd. Koper zijn.geld stond gereserveerd zag ik. kon ook zien via tracking dat pakketje aangekomen was. 3 dagen later nog steeds geen geld . Waardeloos systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1154989 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:29:
Heb via marktplaats en IDEAL deal het spul opgestuurd. Koper zijn.geld stond gereserveerd zag ik. kon ook zien via tracking dat pakketje aangekomen was. 3 dagen later nog steeds geen geld . Waardeloos systeem.
Nuttige toevoeging d:)b Heb je inmiddels alsnog het geld gekregen of Marktplaats gevraagd?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1