Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en browsen. Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, de Eizo Foris FS2735, welke 1440p is en op 144Hz draait. Mijn huidige systeem bevat een GTX 970 en die komt in mijn gespeelde games net goed uit de voeten
Verder klus ik nog een beetje met grafische software hier en daar, maar niets bijzonders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil oude onderdelen hergebruiken. De CPU koeler is nog altijd meer dan prima, zeker als ik niet ga overclocken. De stock koeler zou zelfs nog volstaan. Een HDD wil ik meenemen omdat die opslag prettig is. De DVD speler kan niet mee als ik die nieuwe case neem. Grafische kaart GTX 970 voldoet ook nog. En de voeding lijkt ook helemaal stabiel.
CPU, moederbord, RAM, .M2 SSD, en dus mogelijk een nieuwe case.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit gaat voorop
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik overweeg de huidige Antec case te vervangen met een Fractal Design Define C, maar ik weet niet of ik hier veel plezier uit ga halen. Ik denk het wel. De Antec zit vol met niet te verwijderen oude HDD bays die in de weg zitten, en ik vind de kast ook een beetje lastig in gebruik. Als iemand nog tips heeft hierover hoor ik die graag
Ga je overklokken?
Nee, daarom geen "K" CPU meer. Slechte ervaringen mee, onstabiel systeem ondanks goede koeling. Ik heb d'r het geduld niet voor en mijn i7 uit 2011 heeft het altijd (ook nu nog) helemaal prima volgehouden
Dus deze zal het wel weer 6 tot 8 jaar overleven denk ik zo.
Wat verwacht je van ons?[i]
Onzekerheden wegnemen, want ik ben sinds 2011 uit de hardware wereld
Dus de keuze ligt een beetje aan de verwachtingen in de markt.
Gamen en browsen. Ik heb net een nieuwe monitor gekocht, de Eizo Foris FS2735, welke 1440p is en op 144Hz draait. Mijn huidige systeem bevat een GTX 970 en die komt in mijn gespeelde games net goed uit de voeten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil oude onderdelen hergebruiken. De CPU koeler is nog altijd meer dan prima, zeker als ik niet ga overclocken. De stock koeler zou zelfs nog volstaan. Een HDD wil ik meenemen omdat die opslag prettig is. De DVD speler kan niet mee als ik die nieuwe case neem. Grafische kaart GTX 970 voldoet ook nog. En de voeding lijkt ook helemaal stabiel.
- Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
- DVD-speler: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
- Grafische kaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
- Voeding: XFX Core Edition PRO650W
- Twee opslag SSD's: Samsung 840 Pro 256GB
- PC case: Antec Sonata Elite
CPU, moederbord, RAM, .M2 SSD, en dus mogelijk een nieuwe case.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 290,- | € 290,- |
1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 171,- | € 171,- |
1 | Fractal Design Define C | € 70,- | € 70,- |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 169,40 | € 169,40 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 169,33 | € 169,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,73 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit gaat voorop
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik overweeg de huidige Antec case te vervangen met een Fractal Design Define C, maar ik weet niet of ik hier veel plezier uit ga halen. Ik denk het wel. De Antec zit vol met niet te verwijderen oude HDD bays die in de weg zitten, en ik vind de kast ook een beetje lastig in gebruik. Als iemand nog tips heeft hierover hoor ik die graag
Ga je overklokken?
Nee, daarom geen "K" CPU meer. Slechte ervaringen mee, onstabiel systeem ondanks goede koeling. Ik heb d'r het geduld niet voor en mijn i7 uit 2011 heeft het altijd (ook nu nog) helemaal prima volgehouden
Wat verwacht je van ons?[i]
Onzekerheden wegnemen, want ik ben sinds 2011 uit de hardware wereld
- Kan mijn huidige CPU koeler mee? Als het goed is past hij op deze socket (aldus de specs). Maar het klinkt zo raar dat zo'n oud ding dat nog kan.
- Mijn voeding is volgens mij nog helemaal prima. Is het verstandig na 7 jaar de voeding te vervangen?
- Ik laat de assemblage doen bij Azerty. Zijn er nog dingen die ik moet willen inbouwen? Airflow zaken?
- Er zit nog rek in mijn budget maar ik denk een goed pakket te hebben: meer dan 16GB RAM heb ik niet nodig voorlopig. Maar wat zou nog meer een goede toevoeging zijn?
- Zitten er grote hardware releases aan te komen binnen nu en een half jaar? Ik heb namelijk die GTX 970 gekocht net twee maanden voordat de GTX 1070 uitkwam voor hetzelfde geld
Er is geen upcoming release van Intel aanstaande, of Nvidia?
- Andere tips?