Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Sorry maar daardoor worden alle foto’s voor mij verpest, want verder vind ik ze prima (hoewel sommige eigenlijk een duidelijk onderwerp missen ook).

Nu lijkt het net alsof, EN er iets mis met de kleuren, EN het een beetje wazig is.
Het is imho jammer dat details nu verdwijnen.
Vriendelijk verzoek: laat dat (overdreven) tonemappen nou eens achterwege en doe bijvoorbeeld op bescheiden schaal wat met lokaal contrast. En speel met verschillen tussen delen van je opnames door specifieke objecten wat te benadrukken en er b.v. wat extra detaillering/saturatie/contrast/structuur/helderheid op toe te passen c.q. te maskeren.
Anders gezegd: prima dat je e.e.a. bewerkt; maar doe het dan zo, dan het eigenlijk niet zo opvalt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Deathchant dat kan toch ook?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Verwijderd
Als je dat niet wilt, probeer dan nog wat meer kleurcontrast aan de foto's te geven. #1 heeft dat wel, maar de rest is toch een beetje een bruine of groene soep.
Het zicht buiten door een raam is wel op het randje van overdone: witte lucht is bijna donker grijs. Dat zou ik nog lokaal wat getweakt hebben. zodat de bewerking net wat meer subtiel is.
[ Voor 23% gewijzigd door Mlazurro op 23-07-2018 22:59 ]
De locatie is wel echt fantastisch! Dat zal echt kicken geweest zijn om daar te lopen!
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 23-07-2018 23:13 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Flets is expres gedaan, ik vondt dat passend bij de lokatie. Meningen zijn er dus erg over verdeeld.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ja, dat bedoel ik. Op jouw monitor ziet het fletse er dan misschien goed uit, maar als je je monitor kalibreert, ziet het er misschien toch wat flets uitqless schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:38:
Nee, monitor is standaard imac, al jaren niet meer gecalibreerd eigenlijk.
Flets is expres gedaan, ik vondt vond dat passend bij de lokatie. Meningen zijn er dus erg over verdeeld.
Maar persoonlijk denk ik dat er mooiere effecten zijn om bij de locatie te passen, zoals een grote korrel (hoge iso simuleren), juist wat harder contrast, mindere 'vibrant' op de kleuren (waardoor het wat kouder lijkt) of de klassieke 'old picture'.
[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 24-07-2018 11:23 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb je ook onbewerkte voorbeelden om te vergelijken?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Mee eens. De sfeer in de foto's spreekt me zeer aan en ik denk dat je die sfeer kwijt raakt als je alles spic en span in beeld brengt. Bovendien: als je de foto's bekijkt is de intentie waarmee ze gemaakt (en bewerkt) zijn toch meer dan duidelijk: zó wil de maker het en niet anders. Ik verbaas me over het gemak waarmee daar in een aantal commentaren aan voorbijgegaan wordt.qless schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:38:
Flets is expres gedaan, ik vondt dat passend bij de lokatie.
1/2 en 10 zijn mijn favorieten, daar is het meest op te zien.
Ik denk dat bij foto 1 als je het groen iets naar beneden trekt je ook wel een onheilspellende foto krijgt. Verlaten horror huis gevoel, wat ik wel bij de rest van de serie vindt passen.
Alleen bij foto 9 vind ik de onderkant wat gek bij dat bruine ijzer. Ik dacht eerst dat het haarscherp was, maar als je inzoomt is dat niet zo...Mijn ogen/hersenen kunnen er in ieder geval niet mee overweg.
Mooie serie, dat URBEX trekt mij wel, maar in het midden van het land (NL) weet ik geen locaties
Leuke, gevarieerde reeks. Veel verschillende type kamers, vooral qua bijv kleur. Dat had er wellicht net wat beter uitgekomen door iets minder fletse stijl, nu beginnen kleuren toch sneller op elkaar te lijken.
Wat ik jammer vind, is dat soms elementen net niet helemaal op de foto staan. Bijv 1 stoelpoot niet, of het topje van de elandenkop. Maar goed, dat zal ongetwijfeld niet altijd mogelijk zijn in zulke krappe ruimtes!
Qua compositie en variatie een leuke serie, maar ik kan me verder wel vinden in de commentaren over combinatie tonemapping / HDR look en fletse kleuren.
Ik raad iedereen trouwens wel aan even naar flickr door te klikken en de volledige foto's te kijken, die ogen een stuk minder wazig!
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10