Windows 10 ISO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:26
Hallo tweakers,

Ik wil opnieuw mijn windows installeren alleen als ik mijn windows 10 64 bit iso wil installeren krijg ik de fout melding "Kan deze app niet openen" maar als ik de windows 10 32bits iso probeer te installeren is er niks aan de hand en begint hij met de installatie.

https://gyazo.com/088d69f14aa6d83936ce6c4d59658cb7 Terwijl hier staat x64-processor en ik heb altijd alles 64 bit geinstalleerd en gedaan. Hoe kan ik gewoon weer een 64 bit versie installeren is de vraag?

Hopelijk zit ik hier goed. En kan iemand mij hiermee helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 15:43
Om je systeem te veranderen van een 32bit naar een 64bit installatie is er helaas maar één optie: herinstalleren.
De Windows installatie moet je branden op een dvd of op een USB zetten met de Media Creation tool van Microsoft. Het klinkt alsof je de installatie vanaf Windows probeert te starten. Een verse Windows installatie moet je starten vanaf je Bios/Eufi dus voordat je Windows opgestart is.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:26
TheBrones schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:18:
Om je systeem te veranderen van een 32bit naar een 64bit installatie is er helaas maar één optie: herinstalleren.
De Windows installatie moet je branden op een dvd of op een USB zetten met de Media Creation tool van Microsoft. Het klinkt alsof je de installatie vanaf Windows probeert te starten. Een verse Windows installatie moet je starten vanaf je Bios/Eufi dus voordat je Windows opgestart is.
Ik probeer inderdaad de installatie vanaf mijn pc op te starten maar dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een USB stick maken met de Media Creation Tool is het makkelijkste. Dan daar van booten en installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 15:43
Hiervoor kun je de Bios/Eufi openen om de opstartinstellingen aan te passen om er voor te zorgen dat de computer als eerste van een USB/FVF probeert te starten.
Hoe je hier komt is afhankelijk van je computer, zo te zien heb je een laptop.
Meestal is het één van de f 1 tot 8 toetsen of ESC. Je moet meestal wel snel zijn dus het kan even wat moeite koste om er te komen.
Eventueel kun je op internet opzoeken hoe dit precies moet bij je model laptop.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-09 23:06
Je kan best de exe van de creation tool op je USB plaatsen waar de ISO op gebrand wordt en vandaar starten. Heb al paar keer gehad dat ie op 90% een foutcode 0x80042405 geeft als je het niet doet.

Heb toen verschillende fora gevonden waar bovenstaande de oplossing was. Geen idee waarom het zo wel werkt.
Onderaan linkje naar forum.

https://answers.microsoft...9b-4342-943d-e4b204644e9a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stefuit schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:42:
Je kan best de exe van de creation tool op je USB plaatsen waar de ISO op gebrand wordt en vandaar starten. Heb al paar keer gehad dat ie op 90% een foutcode 0x80042405 geeft als je het niet doet.

Heb toen verschillende fora gevonden waar bovenstaande de oplossing was. Geen idee waarom het zo wel werkt.
Onderaan linkje naar forum.

https://answers.microsoft...9b-4342-943d-e4b204644e9a
Gewoon de usb FAT32 formatteren, minimaal 8GB en dan starten
Je hoeft het niet vanaf de USB te starten
Pagina: 1