Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draytek & DDWRT DCHP en port forward problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
De opstelling hier is als volgt

Modem <-kabel-> TL-1043ND AP <- draadloze brug -> Linksys E1000 v2 als Client Bridge <-kabel-> POE switch <- kabels -> IP Camera's

Nu krijg ik het niet voor elkaar om statische DCHP leases uit te laten geven achter de E1000. Na wat onderzoek ziet mn modem (Draytek 2133fVN) alle apparaten achter de bridge als apparaten met hetzelfde MAC adres. D.w.z. mijn camera's hebben allemaal hetzelfde Mac adres. Dit mac adres is van de E1000.

Dit resulteert in meerdere praktische problemen
- Telefoons krijgen niet altijd verbinding met de camera's (als ik de camera's een vast IP in hun instellingen wat niet mijn intentie was).
- Zonder vast IP op de camera's loopt de E1000 vast.
- De port forward van het Draytek Modem wil NIET werken, terwijl ik hem volgens het boekje goed heb ingesteld.

Wat ik heb geprobeerd
- De 1043ND en de E1000 gewisseld en anders ingesteld
- Verschillende opties in DD-WRT uit- en aan zetten.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn modem de juiste MAC adressen doorgeeft en daarmee ook de juiste DHCP gegevens?

[ Voor 6% gewijzigd door BlackWhizz op 15-06-2018 22:09 ]

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Het probleem zit niet in je modem maar in je wireless bridge.
Die laat aan je modem enkel het bridge mac adres zien.

WDS werkt over het algemeen enkel goed met twee devices van hetzelfde merk en mijn ervaringen met tp-link is dat het helemaal niet werkt bij dat merk.
Of DDWRT het wel zou moeten kunnen weet ik niet.
Lees deze blog eens door voor meer achtergrond informatie.

https://www.excentis.com/blog/operation-wi-fi-bridges

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 16-06-2018 09:22 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Bedankt voor de informatie. Stelt me gerust dat de fout deze keer niet tussen scherm en bureaustoel zit, maar dat het in het protocol zit.

Ik heb helaas van verschillende merken routers dus WDS heb ik niet meer geprobeerd. Ik heb de E1000 nu als client ingesteld i.c.m. dubbel NAT (dus 2 portforwards). Is even dubbel maar de E1000 is daar op gehangen puur en alleen om signaal te geven aan de twee camera's.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Van https://www.flashrouters....repeater-modes-in-dd-wrt/
To put it simply, a Client Bridge links computers while a Wireless Repeater connects routers.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==