Monitor voor ps4 pro

Pagina: 1
Acties:

• Jupke2310
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zoek een?
Een monitor voor ps4 pro die 4k bevat (eventueel hdr) met een zo laag mogelijke reactie tijd en input lag

Wat is je budget?
€300 - €600

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een Asus: pricewatch: Asus VE248H Zwart
waar ik content van ben, maar de resolutie is aan de lage kant.
Ik heb een aantal monitors die me interessant lijken, maar ik sta open voor andere suggesties.

pricewatch: LG 27UK650-W Zilver, Zwart

pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart

pricewatch: Asus MG28UQ Zwart

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral voor ps4 pro, pc iets minder. FPS en open world games

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:40
Bij voorkeur neem je het liefst een IPS monitor voor de betere kijkhoeken, de Asus valt dan af.
Ik kwam daarnaast deze nog tegen: pricewatch: LG 27UK850-W Zilver maar dat lijkt de 650 versie te zijn maar dan met een USB 3.1 aansluiting, ik neem aan dat je daar niet veel aan hebt.
De 27YD88-W is een oud model uit 2016 en heeft officieel geen HDR, ik zou dus voor de pricewatch: LG 27UK650-W Zilver, Zwart gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:12
Uit eigen ervaring zou ik zeggen om een tv te nemen voor de console, naast dat je speakers mist, mis je eigenlijk ook bepaalde beeld optimalisatie die TV toepassen, hierdoor zien games er op een TV er net iets beter uit dan op een PC monitor, tevens hebben ze betere ondersteuning voor hdmi, hdr en het scherm is groter.

Verder ben ik het met Johan eens, ik zou een IPS scherm nemen, en dan hou je alleen eigenlijk LG als betaalbaar scherm over.

• Jupke2310
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Is bij tv de reactie tijd en input lag niet zowat een probleem rond deze prijsmarge?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jupke2310 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:53:
Is bij tv de reactie tijd en input lag niet zowat een probleem rond deze prijsmarge?
Niet echt; heb vorig jaar een Sony 43XE7004 aangeschaft en gister 2.4 uur competitief zonder issues geracet op 4K terwijl ik normaal op een OLED game.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11-2025
Iemand hier nog iets van aanbevelingen?
Ook al even opzoek achter een 4K monitor voor mijn PS4 pro en pc, vooral 1 met lage inputlag en reactie tijd. (speel vooral fps)
Vorige tv heeft zichtbare lag tussen wat er gebeurt en ik te zien krijg wat ik dus nu zo klein mogelijk wil. 😅

Zelf al aan het twijfelen geweest tussen IPS of TN en een scherm met HDR of zonder.

Deze heb ik al gevonden die mij intressant lijken maar heb er te weinig verstand van om te weten welke ik best kies.
Tn paneel 1ms:
pricewatch: Samsung U28E570D Zwart

Tn paneel 1 ms Met HDR:
pricewatch: BenQ EL2870U Grijs, Zwart

IPS paneel 5 ms:
pricewatch: LG 27UD58 Zwart

Sommige reviews zeggen dat de benq zijn HDR niet de moeite waard is tegenover een ips paneel, dan tegelijk twijfel ik of ik niet beter ben met de reactie tijd van een tn paneel.
En neem ik dan een tn paneel met HDR of zonder?
Iemand advies?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

4K met HDR en een lage responsetijd is momenteel nog niet heel breed beschikbaar. Ik gebruik een samsung C32HG70, maar die is WQHD. Mijn Xbox kan hier mee overweg, de ps4 alleen niet, dus dan krijg je altijd up of downscaling (het scherm kan overweg met een 4K input, hij downscaled het alleen)
Ik vind het niet hinderlijk, maar het is niet zo mooi als native 4K. Mocht je iets meer geld uit geven dan kan je ook kijken naar een 43" philips, deze komt erg goed uit de test bij hardware.info:

https://nl.hardware.info/...eview-blik-in-de-toekomst

In verhouding tot TV's en zelfs tot andere monitoren zijn de responsetijden erg laag en heeft hij goede kleuren en HDR support.

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11-2025
Toch bedankt voor mee te helpen!
Maar zoals je zegt de PS4 is geen fan van 1440p dus zou ik voor 4K gaan.
Schermformaat zou ik zeker niet over 30 inch gaan aangezien het voor aan bureau te gamen is en qua prijs is ''iets meer uitgeven'' licht uitgedrukt aangezien het meer of het dubbele is dan waar ik naar kijk.
Ook zou ik nu voor een monitor gaan die bij de snellere responsetijden hoort van de monitors.

Iemand die advies kan geven over de monitor's die ik gevonden heb?
Graak er niet meer aan uit door de tegenstrijdige reviews en uitgebreide testen die ik niet echt begrijp.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 20:06
Heb je inmiddels een keus gemaakt voor een 4K monitor die HDR ondersteund? Heel benieuwd, zoek nml ook 1 voor de ps4 pro.
Pagina: 1