Aangezien ik gestopt ben met gamen van high end titels wil ik eigelijk upgraden naar iets kleiner en veel zuinigers. Ik game nog wel af en toe maar dan oude titels zoals emulators wat prima kan op de iGPU. Ik zoek iets kleins, stil en zuinigs waarmee ik 10 jaar veder kan en makkelijk onderdelen kan kopen voor upgrades of vervanging. Vandaar is mijn keuze niet op een NUC of een barebone.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Media content is echt het meeste wat ik ermee wil doen voor films,series, muziek en YouTube. Veder nog programmeren, experimenteren met bitcoin en huis tuin en keuken surfen/mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro +/- 50 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al klaar en mijn Samsung 850 EVO 500GB SSD gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ALC1220 aangezien media content en muziek eigelijk het hele doel is en SPDIF voor mijn audio.
HDMI en DP voor beeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel vanwege zuinigheid maar AMD 2200G kijk ik ook steeds meer naar als ik dit soort berichten zie
nieuws: Intel waarschuwt voor nieuw lek in Core-processors dat gegevens prijs... en meer. Ik weet dat ik niet Trump ben maar ik wil wel veilig kunnen SSH'en bijvoorbeeld maar ik weet niet of AMD wel realistisch is aangezien mijn lage verbruik eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zeer laag idle energieverbruik (helft van de tijd niet op standby) De mogelijkheid om hem 24/5 te draaien zonder hoge energiekosten.
Een laag geluidsniveau.
mITX
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Controle of alles bij elkaar past. tips en of er ervaringen zijn met een AMD HTPC die lang aan staat. Ik zie dat de 2400G ook aardig doet bij verbruik als ik bij de buren kijk:
https://nl.hardware.info/...kampioenen-stroomverbruik
maar lang niet zo goed als Intel. Zou een 2200G werken op een PicoPSU? Zo niet moet ik wel een hele andere case uitzoeken en waarschijnlijk een Corsair SF450 voeding. 8GB ook genoeg zou kunnen zijn maar ik doe wel veel aan multi-tasken met veel tabs open, muziek, YouTube in achtergrond, allemaal programma's open met 6-7GB RAM verbruik.
Windows licensie hoeft niet want ik draai Debian.
(Ik haal de Seagate hardeschijf uit de M3 Portable)
(Ik weet dat er een voeding bij de behuizing zit maar ik kan niks vinden over de betrouwbaarheid en efficentie vandaar de PicoPSU waar ik goede ervaringen mee heb)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Media content is echt het meeste wat ik ermee wil doen voor films,series, muziek en YouTube. Veder nog programmeren, experimenteren met bitcoin en huis tuin en keuken surfen/mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro +/- 50 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al klaar en mijn Samsung 850 EVO 500GB SSD gaat mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ALC1220 aangezien media content en muziek eigelijk het hele doel is en SPDIF voor mijn audio.
HDMI en DP voor beeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel vanwege zuinigheid maar AMD 2200G kijk ik ook steeds meer naar als ik dit soort berichten zie
nieuws: Intel waarschuwt voor nieuw lek in Core-processors dat gegevens prijs... en meer. Ik weet dat ik niet Trump ben maar ik wil wel veilig kunnen SSH'en bijvoorbeeld maar ik weet niet of AMD wel realistisch is aangezien mijn lage verbruik eis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zeer laag idle energieverbruik (helft van de tijd niet op standby) De mogelijkheid om hem 24/5 te draaien zonder hoge energiekosten.
Een laag geluidsniveau.
mITX
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Controle of alles bij elkaar past. tips en of er ervaringen zijn met een AMD HTPC die lang aan staat. Ik zie dat de 2400G ook aardig doet bij verbruik als ik bij de buren kijk:
https://nl.hardware.info/...kampioenen-stroomverbruik
maar lang niet zo goed als Intel. Zou een 2200G werken op een PicoPSU? Zo niet moet ik wel een hele andere case uitzoeken en waarschijnlijk een Corsair SF450 voeding. 8GB ook genoeg zou kunnen zijn maar ik doe wel veel aan multi-tasken met veel tabs open, muziek, YouTube in achtergrond, allemaal programma's open met 6-7GB RAM verbruik.
Windows licensie hoeft niet want ik draai Debian.
(Ik haal de Seagate hardeschijf uit de M3 Portable)
(Ik weet dat er een voeding bij de behuizing zit maar ik kan niks vinden over de betrouwbaarheid en efficentie vandaar de PicoPSU waar ik goede ervaringen mee heb)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Asus ROG Strix B360-I Gaming | € 133,04 | € 133,04 |
| 1 | Antec ISK110 VESA-U3 | € 76,36 | € 76,36 |
| 1 | Maxtor M3 Portable 4TB Zwart | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,71 | € 39,71 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 162,50 | € 162,50 |
| 1 | Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit | € 48,- | € 48,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 674,11 | |