Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MacBook Air vs HP Envy 13

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een fijne laptop komt ik uit op een Apple MacBook Air 13,3" (2017) MQD32N/A of HP Envy 13-ad112nd, maar ik kom er niet uit welke het moet worden (of dat er nog een beter alternatief is) . Ik ben altijd Windows gewend, maar heb wel een iPad en iPhone en niet per se voorkeur. Het lijkt me dat ik eenvoudig kan wennen aan Apple, of valt dat tegen?
Reden voor de zoektocht is dat ik altijd een werklaptop had die ik incidenteel privé gebruikte maar verwacht nu dagelijks een eigen laptop thuis te gaan gebruiken. Ik game niet en doe niet aan professionele foto- of filmbewerking (hooguit fotosoftware van de Hema :) ), maar wil wel een laptop met een goede ‘handelingssnelheid’, ook als ik veel verschillende programma’s of tabjes open heb staan. Ik ben nl nogal ongeduldig en heb eerder wel eens een laptop gehad waarbij alles (van opstarten van systeem tot laden programma’s of webpagina’s) eindeloos duurde. Graag wil ik een klein en licht exemplaar, zodat ik er makkelijk mee op de bank zit of door het huis loop.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral tekstverwerken, excel (of soortgelijk), internetten, films kijken, etc. Het liefst 30 dingen tegelijk

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet dagelijks in de trein oid, maar wel regelmatig in het vliegtuig en ik zal m veel op de bank en in bed gebruiken, liefst zonder lader.

Alle reacties

Verwijderd

De MBA heeft en fantastisch keyboard en is waardevast voor als je er na een paar jaar weer vanaf wil. Mensen betalen absurde bedragen voor een gebruikte Mac. Minpuntje is de lage resolutie en lage lichtopbrengst van het scherm. Daarnaast is de gebruikte hardware wat verouderd vergeleken met de HP.

Ook is de service van Apple of eigenlijk het gebrek aan, voor mij een reden om uiteindelijk geen Mac te kopen.

Ik zou dus voor de HP gaan. Al is het maar door mijn goede ervaringen met HP (het er 4 in huis).
Belangrijk minpuntje is dat de HP Windows 10 Home heeft en dus oa. geen Bitlocker encryptie beschikbaar.

Ik zou ook eens kijken naar de HP Probooks 13 of 14". Zelfde prijsklasse, maar een business laptop, dus betere support en W10 Pro. Gewichtsverschil is beperkt.