[OpenBSD] Module voor oude NIC toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben met mijn router/firewall bezig om deze naar OpenBSD te migreren (kale install, maar goed). Er zitten 3 netwerkkaarten in, waarvan er al twee prima werkten met FreeSCO. De derde kaart, een Digital EtherWorksII (DE201/DEPCA), werkt niet met FreeSCO en helaas niet direct met OpenBSD.
De kaart werkt wel met Linux en FreeBSD, NetBSD zou ook moeten kunnen.
Is het mogelijk om de module voor die kaart uit Free- of NetBSD te halen en te gebruiken in OpenBSD, of om de kaart op een andere manier aan de praat te krijgen?
Of wordt het toch een ander ISA-kaartje kopen?

Verwijderd

Als je simpelweg bedoeld "cp /mnt/freebsd/kernel/modules/net/<driver> /usr/src/modules/<driver>", nee, het zijn verschillende kernels dus die zou je volledig moeten porten.

Lijkt me echter vreemd, als netBSD het ondersteunt zou ik verwachten adt openBSD het ook wel kan.... Kijk eens in de openBSD kernel docs of in je eigen kernel config en probeer een nieuwe kernel te bakken.

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 10:30 schreef beelzebubu het volgende:
Als je simpelweg bedoeld "cp /mnt/freebsd/kernel/modules/net/<driver> /usr/src/modules/<driver>", nee, het zijn verschillende kernels dus die zou je volledig moeten porten.

Lijkt me echter vreemd, als netBSD het ondersteunt zou ik verwachten adt openBSD het ook wel kan.... Kijk eens in de openBSD kernel docs of in je eigen kernel config en probeer een nieuwe kernel te bakken.
Dank je voor de snelle reactie. Ik kwam er later achter dat ie bij OpenBSD niet in de supported hardware staat, maar bij die twee genoemde BSD varianten wel... Maar goed, ga dus wel ff in de kernel proberen. Zou het anders een mogelijkheid zijn om de module als source te compileren in OpenBSD?

Verwijderd

Nee, zo simpel is dat dus niet... De BSDs gebruiken allen net ietsje verschillende manieren van resource-allocation. ze zijn in principe niet compatible zoals de verschillende linux-distributies dat zijn.

• teigetjuh
  • Niet online
Das dan erg jammer...
Dan ga ik maar eens in de kernel config zoeken en anders wordt het een nieuw kaartje halen....

• teigetjuh
  • Niet online
Nog ff naar boven, misschien dat iemand nog meer ideeën heeft.
Pagina: 1