Ik heb in 2011 een gaming PC aangeschaft, en in de tussentijd enkel de HDD een keer vervangen, en circa een jaar terug mijn GTX560TI vervangen door een pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5.
Echter, als ik nu mijn PC opstart gebeurt er vrijwel niks - de ventilatoren bewegen een milimeter, dat is het enige teken van leven - dus ik ga in plaats van repareren meteen maar eens upgraden; als ik nu alleen het defecte onderdeel vervang ebn ik bang dat ik over een jaar weer wat kan vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik programmeer graag zaken die redelijk CPU- en GPU intensief zijn (machine learning), en ik game zo nu en dan. Met mijn GPU ben ik voor deze reden nog tevreden. Beeldscherm is 1920x1080.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop in totaal onder de 700,- te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, zie onderaan in dit bericht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn grootste eis is naar 16GB RAM te gaan, en er qua processor niet op achteruit te gaan. Op dit moment heb ik een Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Zuinig is altijd mooi meegenomen, maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij feedback kan geven op de door mij gekozen onderdelen. In het bijzonder:
• pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5.
• Hitachi Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 7200rpm, HDS723020BLA642
• pricewatch: Antec Three Hundred als die groot genoeg is. GPU past er nu echt net aan in.
Nieuwe onderdelen
Bij voorbaat dank voor alle mogelijke feedback!
Groeten,
Florian
Echter, als ik nu mijn PC opstart gebeurt er vrijwel niks - de ventilatoren bewegen een milimeter, dat is het enige teken van leven - dus ik ga in plaats van repareren meteen maar eens upgraden; als ik nu alleen het defecte onderdeel vervang ebn ik bang dat ik over een jaar weer wat kan vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik programmeer graag zaken die redelijk CPU- en GPU intensief zijn (machine learning), en ik game zo nu en dan. Met mijn GPU ben ik voor deze reden nog tevreden. Beeldscherm is 1920x1080.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop in totaal onder de 700,- te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, zie onderaan in dit bericht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn grootste eis is naar 16GB RAM te gaan, en er qua processor niet op achteruit te gaan. Op dit moment heb ik een Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Zuinig is altijd mooi meegenomen, maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand mij feedback kan geven op de door mij gekozen onderdelen. In het bijzonder:
- Is de voeding krachtig genoeg?
- Het geheugen dat ik op het oog heb is 2133MHz. Moet ik hier nog op letten?
- Passen de onderdelen bij elkaar?
- Mis ik iets?
• pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5.
• Hitachi Harddisk 3.5" 2TB, SATA600, 7200rpm, HDS723020BLA642
• pricewatch: Antec Three Hundred als die groot genoeg is. GPU past er nu echt net aan in.
Nieuwe onderdelen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 173,85 | € 173,85 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 79,94 | € 79,94 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 524,26 | |
Bij voorbaat dank voor alle mogelijke feedback!
Groeten,
Florian
[ Voor 23% gewijzigd door flo12392 op 15-06-2018 20:32 ]